Na met m’n nieuwe reiskamaraadje naar China te zijn geweest http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,205025,205025#msg-205025, hieronder een paar korte impressies. De technische specs kun je vinden op http://www.casio-europe.com/euro/watch/sports/prw-2000t-7er/
#Pluspunten:
-De standaard pluspunten zoals je van een Casio ABC mag verwachten. Leuke is dat Casio het duplex scherm steeds meer gebruikt dan alleen voor de compas. Voorheen was al de laatste meting toegevoegd. Nu geeft het duplex scherm ook aan hoe ver je door het menu gescrolled bent.
-De pinnen van de band zijn geschroefd en gemaakt van redelijk dik metaal. Ik vind ze steviger dan push-pins. Als er namelijk stevig aan de band getrokken/gerukt wordt, heb ik niet het idee dat er iets door kan breken, zoals bij verouderde/verroeste push-pins. Het nadeel van schroeven die vanzelf/door dagelijks gebruik losraken/losdraaien is opgevangen door een buis waar de schroeven doorheen gaan en vrijlijk in kunnen ronddraaien. Erg praktisch en veilig dus.
-De ruimte bij de bandaanzet zijn ruim genoeg, zodat er probleemloos een dikke 2mm zulu band doorheen past.
-Fijne van dit model is dat ze een aantal knoppen van metaal (staal) zijn gemaakt. Hierdoor zijn ze minder slijtage gevoelig. Sommige van m’n Casio’s hebben al diepe nagelkrassen door 't vele gebruik.
#Minpunten:
-Jammer dat ze de metalen knoppen niet hebben geplaatst op alle knoppen. Nu gebruik ik de lichtknop niet zo vaak, maar de adjust knop des te vaker. Elke avond wel om de wekker op een nieuwe tijd mee te zetten.
-Het horloge draagt door de slimline uitvoering beter om de smalle polsen, dan z’n grotere broertjes. Daar heb je vaak een grote gleuf bij de bandaanzet. Wel is het zo dat bij de bandaanzet ie 2 rubbertjes heeft. Zoiets als hier:
Hierdoor kan de band in hoogte wat strak zitten, terwijl ie in de breedte goed staat. Dat is voor mij wel een minpuntje.
-Op 't klokje zit een metalen ring voor de stevigheid en 't opvangen van eventuele stootjes. Nadeel is dat deze ring zwart van kleur is. De kleine stootjes die ie op reis heeft gehad, zorgen nu dat de onderliggende metalen kleur zichtbaar wordt. Liever had ik dat de ring geen coating/kleurtjes had.
Daarnaast ligt de ring erg laag en geeft hierdoor weinig bescherming aan 't glas. Het glas zit relatief hoog aan het oppervlakte. Hierdoor kunnen er makkelijker krassen op/barsten in komen. De makers hadden natuurlijk wel te kampen met het slimline design. Het ophogen van de ring zou hier niet aan bijdragen, dus ik snap 't dilemma ook wel.
-Het enige wat ik kwa functie mis op deze ABC (t.o.v. m’n vorige), is dat hier de auto repeat functie van timer is weggelaten. Voorheen kon ik de timer automatisch opnieuw laten lopen wanneer ie afliep. Nu stopt ie na 1 sessie.
-Als laatste minpunt vind ik dat dat de kleur van de titanium band niet bij de rest van 't horloge past. De kleur van de kast is namelijk veel donkerder. En de lichte kleur van de titanium band komt niet (genoeg) terug op de rest van het horloge. Hieronder is het verschil duidelijker te zien. En zo ziet het er in 't echt ook ongeveer uit.

Liever had ik dat de metalen ring bijvoorbeel in dezelfde kleur was geweest. Zoals bij dit klokje:
Ik realiseer me dat ie meer minpunten lijkt te hebben dan pluspunten, maar de vele pluspunten zitten verscholen in wat ie standaard aan boord heeft. Tough solar, Multiband6, etc. Het is een heel fijn reishorloge en ik heb er heel veel plezier mee (gehad). Zeker een aanradertje. Ik droeg het horloge met m’n Yaffle band en dat beviel prima. Zoek er nu een zwarte zulu bij.
Leuk detail voor mij, was dat m’n horloge op grote billboards in de Metrostations hing. Heb er foto’s van gemaakt. Balen alleen is nu dat mogelijk praktisch al m’n foto’s verloren zijn geraakt. De harddrive waar ik alle foto’s heb gezet is namelijk gecrashed :X

Titanium verkleurt donkerder met de tijd. Uiteindelijk zal het kleurverschil wel wegvallen.