Impuls aankoop Chronograafje, informatie?

Hallo mede horloge liefhebbers,

Gisteren heb ik een spontane aankoop gedaan op de Baai. Ik had verwacht, en misschien eigenlijk gehoopt het toch niet te winnen, bleek ik toch prijs te schieten. Ik denk dat jullie dit allemaal wel herkennen.

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook niet zo erg vind. Het betreft een “Olor” chronograaf met landeron 48 uurwerk. Toen ik hem tegen kwam op de baai vond ik de kast gelijk geweldig. Zo Art-Déco!

Hierbij de link naar Ebay, met de plaatjes:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rt=nc&nma=true&item=130446506888&si=R2NYqVQ2aL61cwGKBVbM6imJ6K4%3D&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT

Graag zou ik willen weten of iemand wat kan vertellen over het merk Olor. Op internet vind ik alleen maar bronnen waarin staat dat er vroeger een Olor watches s.a. is geweest, maar verder niets. Was dit een sup-merk, of een plak merk?
Wat voor merk het is interesseert me eigenlijk niet. Het interessante is natuurlijk het uiterlijk, en bovenal het innerlijk ;). Maar toch wil je er misschien stiekem iets meer van weten.

Groeten,
Michiel

Van het merk Olor heb ik nog nooit gehoord, maar ik vind het een prachtige klok. (tu)
Groet, Chris.

Ik sluit me aan bij Chris, prachtig horloge (tu)

mvg, Frans

Fuck Olor… Je horloge is sowieso PRRRACHTIG! :wink:

Goede koop man, veel plezier ervan!

Erg mooi horloge lijkt mij zo, en nu weet ik eindelijk wie private listing is :smiley:

Plakmerk. Dat zag je wel heel erg vaak destijds bij chrono’s, maar dat geeft helemaal niks - als er Breitling op zou staan betaal je het drievoudige voor hetzelfde horloge (OK, OK, dan zou d’r een Venus in zitten).

Ziet er fantastisch uit en als er geen defecten zijn, iedereen blij lijkt me! :~

Edit: Zie net de ad - en een koopje ook nog!

Mijn beste,

En ik sluit mij bij Chris en Frans aan!!
Een verbluffend mooi horloge, met een unieke uitstraling welke zijn glans nog in lengte van jaren zal blijven gewaarworden.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dank allen!

Diashock, kun je mij vertellen waar je deze poster gevonden hebt?

Verder heb ik zeer veel zin om dit klokje te onvangen. De kast komt echt uniek tot me over.

Groeten,
Michiel

Met behulp van de ebay zoekmachine kwam deze oude advertentie uit 1950 er uit rollen.:slight_smile:
http://cgi.ebay.com/Olor-Watch-Company-Chaux-de-Fonds-Suisse-1950-Swiss-Ad_W0QQitemZ230514571037QQcategoryZ165254QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D4579851623945325072
Groeten, Chris.

Gelijk heb je Michkh .
Al was het alleen maar om die lugs , prachtig gewoon .

Het geheel , weliswaar 50 jaar te laat gemaakt , in zuivere Art Deco .

Op de foto’s ziet het verguldsel er trouwens in acceptabele staat uit .

Het is gewoon een heel mooi horloge , veel mooier dan die op de poster en
voor deze pracht heeft een merk toch geen betekenende rol .

Yo , Manu .

Mooi horloge(tu) en een goede aankoop:D

Prachtig hoor, die oude chronografen met twee registers!

Leuk ding:~ De layout en knoppen doen mij erg denken aan een Strela (cal 3133) maar er zou heel goed een valjoux Cal 7734 (dacht ik) in kunnen zitten gezien de leeftijd. Heel veel draag plezier (tu)

Cheers
Eric

Prachtig horloge en dan met name de lugs (tu).
Koesteren en alleen op zondag dragen :slight_smile:

Brutus Schreef:

Alleen op zondag? Waarom? Het mag ook op de Sabbat hoor:D En andere dagen? Ook goed:D:D

tjvreeken Schreef:

Brutus Schreef:

Alleen op zondag? Waarom? Het mag ook op de Sabbat
hoor:D En andere dagen? Ook goed:D:D

Hey die Tom,

Omdat, voor zover ik het mij kan herinneren, de Landeron 48 (nog) niet beschikt(e) over een incabloc-systeem o.i.d. om de schokken op de balansas op te vangen.
Als het horloge wordt blootgesteld aan grote schokken, kan het balansasje breken.
Dus moet je toch wel enigzins voorzichtig zijn met dragen, vandaar “op zondag”:wink:
Je mag het natuurlijk ook op Sabbat of tijdens het Suikerfeest dragen :wink:

Fantastisch mooi horloge! Proficiat met je aanwinst helaas kan ik niet bijdragen met enige kennis over dit merk…

Groet, Justin

Brutus Schreef:

tjvreeken Schreef:

Brutus Schreef:

Alleen op zondag? Waarom? Het mag ook op de
Sabbat
hoor:D En andere dagen? Ook goed:D:D

Hey die Tom,

Omdat, voor zover ik het mij kan herinneren, de
Landeron 48 (nog) niet beschikt(e) over een
incabloc-systeem o.i.d. om de schokken op de
balansas op te vangen.
Als het horloge wordt blootgesteld aan grote
schokken, kan het balansasje breken.
Dus moet je toch wel enigzins voorzichtig zijn met
dragen, vandaar “op zondag”:wink:
Je mag het natuurlijk ook op Sabbat of tijdens het
Suikerfeest dragen :wink:

OK, duidelijk. Een rustige kantoorbaan is dus ook goed:D
Je punt is helder!

Inderdaad een zeer mooie kast en wijzerplaat.
Dit model van lugs zijn zeldzaam.
Dus ik zou zeggen "mooie en goede koop gedaan ".

Ziet er stukken beter uit dan mijn Chronographe Suisse
Goede aankoop, mooi klokje