Aan het eind van de middag liep ik langs de etalage van juwelier Punte in Arnhem. Toch ook maar even binnen gekeken. Veel keus o.a. Meistersinger, Tag Heuer, Oris, Tissot, Longines, Fortis. Ik vroeg naar de Oris Artelier handwinder in staal.De juwelier belde naar de importeur en ondertussen keek ik even rond. Mijn ook viel op een Citizen en ik was verkocht. Het is de recent gepresenteerde Citizen Stiletto, 4,5 mm dik en Ecodrive. Hij siert nu mijn pols. Volgens mij is dit de ultieme dresswatch. Oh, was er maar een handopwinder met hetzelfde formaat.
Groet Roelof
En geleend van horlogeinfo.nl

Gefeliciteerd met je aanwinst!! Ziet er erg clean uit. 
Ze zijn er wel die handopwinders, maar hangt dan ook gelijk weer een prijskaartje aan.
Gefeliciteerd met je stijlvolle aankoop!
Ziet er strak uit.
En over juwelier punte in arnhem niets dan lof
vriendelijk/goede service.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Leuke aanwinst! In de categorie hele dunne mechanische dress watches, vind ik de Edox serie nogsteeds erg mooi:
Helaas voor mij iets te prijzig voor de frequentie waarmee ik zo’n horloge zal dragen.
Proficiat!
Persoonlijk vind ik em wat klein ogen om je pols, maar smaken verschillen gelukkig. Zeker een tijdloze klok, en apart dat zo een dun ding Eco-Drive heeft. Meestal staat het wel op de wijzerplaat vermeld. Maar dat zou de wijzerplaat hier hebbent ontsierd.
deze had ik ook al gezien, maar is bijna 1000 euro en dat heb ik er niet voor over.
Gefeliciteerd.
Dat is nog eens waar voor je geld.
Nu snel een zwarte band erbij, dat maakt hem nog strakker.
groet,
Han
Idd iets te klein voor mijn smaak. Maar het horloge ziet er wel heel strak en dun uit. Zoals Han aangeeft, zwarte band erom, maakt 'm nog strakker.
Roelof Schreef:
deze had ik ook al gezien, maar is bijna 1000 euro
en dat heb ik er niet voor over.
Vandaar dat ik ook zei “Helaas voor mij iets te prijzig voor de frequentie waarmee ik zo’n horloge zal dragen.” 
En over de ultieme dresswatch kan ik kort zijn.
Afhankelijk van smaak en pols omvang zijn er maar twee:
- PP Calatrava 3919,5919, of een voorganger met “clous de Paris” bezel;
- VC Patrimony (waar het ontwerp van de Citizen van is afgeleid)
Blancpain, en Chopard vallen voor mij af vanwege het minder “cleane” ontwerp.
Breguet vindt ik te druk. Wie voor vintage gaat en de dikkere indexen geen probleem vindt: een eenvoudige gouden IWC, met International Watchco. Schaffhausen voluit in schrijfletters op de plaat.
Wie biedt meer…
Mooi en strak horloge maar vanwaar de voorliefde voor een handopwinder
groeten van
Nico de Haas
Mooie aankoop.
Zo dun en dan toch handopwinder? Dan kan ik alleen denken aan JLC en Piaget. Ik weet niet of jouw beurs dat trekt 
In de buurt komt m.i. de Antea KS met 6,8 mm

Roelof Schreef:
Aan het eind van de middag liep ik langs de
etalage van juwelier Punte in Arnhem. Toch ook
maar even binnen gekeken. Veel keus o.a.
Meistersinger, Tag Heuer, Oris, Tissot, Longines,
Fortis. Ik vroeg naar de Oris Artelier handwinder
in staal.De juwelier belde naar de importeur en
ondertussen keek ik even rond. Mijn ook viel op
een Citizen en ik was verkocht. Het is de recent
gepresenteerde Citizen Stiletto, 4,5 mm dik en
Ecodrive. Hij siert nu mijn pols. Volgens mij is
dit de ultieme dresswatch. Oh, was er maar een
handopwinder met hetzelfde formaat.
Ik heb de Antea KS voor mijn vrouw gekocht. Prachtige klok, maar nog weer 2 mm kleiner als deze Citizen en voor mijn redelijk forse polsen wat aan de magere kant. Wat dat betreft zou een 40-42mm nog beter zijn. Volgens mij is de eerder geadviseerde Edox Les Bemonts 39 of 40 mm, maar zoals gezegd vrij prijzig.
Zie: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,244369,244482#msg-244482
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ook wel een aantal quartz horloges heb. Een oude en erg platte Glycine (en tot 200m waterdicht), een Timex, een Rotary, een G-shock solar power en nu deze Citizen Ecodrive. Maar toch mis ik het ‘kloppend hart’. Puur emotie dus en ook het visuele aspect speelt mee bij een zichtbodem.
groet Roelof
Ik heb zelf deze gehad als dress watch, is (als mijn geheugen me niet in de steek laat) 43 mm:
.
Hoewel misschien volgens sommigen te druk vanwege de doorkijk en daardoor geen echte dresswatch…
Han R Schreef:
Gefeliciteerd.
Dat is nog eens waar voor je geld.
Nu snel een zwarte band erbij, dat maakt hem nog
strakker.
groet,
Han
+1(tu)
Wat een prachtig horloge Roelof en het is ook nog eens een prachtige maat voor je pols. Moet echt niet groter zijn.
Ik weet het: over het laatste is niet iedereen het met mij eens, maar ik lijd dan ook niet aan het "polsvullende"horloge-syndroom;)
Das duidelijk.
Geen impuls maar OMPOLS aankoop. veel plezier ervan.
gr Jaap