In aantocht: gemodde 6309

Vanuit GB onderweg naar hier: een gestraalde en gemodde 6309 met onderdelen van Noah Fuller. Het horloge is gemod door Twickersdude in GB.

(Heeft iemand nog een suggestie voor een leuke band?)

Menno

Hoewel niet helemaal mijn smaak, vind ik dit toch wel mooi! (tu)
Een band? Mij lijkt de Seiko heavy oister altijd op z’n plek bij dit horloge, al vind ik rubber op een duiker ook altijd oké. Ik heb zo geen specifieke suggesties bij de hand, maar op internet is genoeg te vinden.

Ik zou er een effen zwarte Yaffle aan doen.

JE was me net voor. Zoiets zoek ik ook. als je m weg doet dan hoor ik het wel en tot die tijd veel plezier ermee.En de band?? er is een nieuwe Lumpy op de markt. misschien is dat wel wat?

Ja, zo’n lumpy lijkt me wel wat, maar het horloge is gestraald en de lumpy is gebrushd. Dat staat niet zo bij elkaar. En ik vind gestraalde banden niet zo mooi. Ik denk dat ik bij gasgasbones weer een velcro-band ga bestellen. Het mooiste is zo’n zwarte S-strap van Yaffle, in dit geval met een oranje streep. Helaas zijn die er niet in 22mm !!!

Menno

Ik heb een zwarte nato besteld met pvd haken voor mijn 6309.

Zodra deze terug is van de horlogemaker gaat die band erop en zal ik je foto’s sturen.

Gr. Roel

Roel,

Bedankt voor het meedenken!

Vandaag het horloge thuis gekregen. Twee dagen vanuit het VK! Lekker snel. Het horloge is precies zoals afgebeeld. Fijne klok. En het gezandstraalde effect vind ik mooier dan verwacht.

Ik een combinatie gemaakt die toch behoorlijk op die van jou lijkt: een zuluband in nato-uitvoering; 5 ringen dus. Ik had 'm nog liggen. Een fijne band, maar door de dikte van het materiaal en de forse ringen is het toch wel een beetje kermis aan mijn pols.

Ik denk ook nog wel aan een velcro-band van http://gasgasbones.com/ Carl (de eigenaar) heeft al eerder een band voor me gemaakt.

Menno

Zoiets kan ook:

Zijn er trouwens “gewone” metalen banden voor deze klokken te koop die helemaal aan de kast aansluiten, dus met die van een ronding voorziene eindstukken?
En die dan ook lang genoeg zijn (18 cm dus).
Heb wel zoiets gezien op de baai maar die zijn -blijkt bij navraag- slechts 6,24 inch lang (15,8 cm) en dat is dus veel te kort.

Zo… ik heb hem ook terug. Vanmiddag komt Letz de pvd nato brengen en kan ik foto’s voor je maken.

Het blijft toch moeilijk een mooie band te vinden. Voorlopig vind ik de jubilee met (door Rob) aangepaste eindstukken het vetste, hier in het midden:

De gewone zwarte nato (ik heb ding met bead blasted haken) is geen goede match, ik heb even geen betere foto:

Zoals beloofd morgen ofzo meer foto’s.

Gr. Roel

Vandaag al foto’s… :~

Hier de twee nato’s, links bead blasted en rechts pvd:

Ik vind de pvd nato het mooiste staan, beetje stealth looks:

En hier de bb:

Succes!

Gr. Roel

(tu)(tu)

Menno

Hier nog een voorbeeld mijn gemodde 6309 met nato met streep.
Tzt zoek ik er nog iets bij met iets van een blauw streepje erin verwerkt.

Ik heb wel een blauwe S-strap aan mijn Auricoste zitten, maar die is (alleen leverbaar in) 20 mm. Mocht je echter een fabrikant van een 22mm uitvoering tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen. (Voor een blauwe en oranje uitvoering in 22mm).

ik weet dat http://www.westcoastime.com/ ze wel heeft, maar de eigenaar van de site heeft de laatste tijd op diverse sites niet zo’n goede naam als het gaat om levering…

En dan is er ook nog Carl van http://www.gasgasbones.com/ Hij heeft al eerder wat voor me gemaakt: een velcro band met stiksel naar wens.

Menno

Of gewoon met een traditionele stalen band:

Ja, da’s ook wel een goed idee! Maar dan moet 'ie wel worden gestraald, net als de rest van het horloge. Ik zit dan met twee vragen: is een gestraalde oyster mooi en is het stralen te doen: kun je in alle naadjes en hoekjes komen met stralen? Ik kan zelf stralen, spullen, ruimte en genoeg ik heb wel eens een bodem van een Sandoz gestraald, maar nog nooit een complex en relatief fragiel ding als een oyster.

Dussss, als je ervaring hebt met het stralen van een oyster en / of als je een foto van een gestraalde oyster hebt, hou ik me aanbevolen!

Menno

Hey Menno,

Ik heb deze zelf gestraald en ik had het nog nooit eerder gedaan…

Even de tijd nemen en schakel voor schakel afwerken. Mij lijkt een oyster geen enkel probleem maar ik heb er geen ervaring mee.

Gr. Roel