In aantocht

Vorige week heb ik hier en op TZ-UK mijn Doxa Spirotechnique ter ruil aangeboden tegen een Sinn EZM of U serie. Helaas waren er hier op het forum geen mensen die hun Sinn wilden ruilen, maar op TZ-UK bleek er meer animo. Ik heb 'm geruild tegen een Sinn EZM2 Hydro. Het horloge met de olie en de luchtbel. Het horloge komt met alle papieren, rubber band, stalen band en een 20mm lumpy. Vorig jaar is 'ie bij Sinn geweest voor de upgrade: nieuwe batterij, nieuwe wijzer etc en nieuwe olie (de oorspronkelijke olie verkleurde de wijzers).

Waarom tegen de Doxa: ik houd bij wanneer ik mijn horloges draag: ze zitten allemaal apart in een doosje verpakt met een lijstje waarop ik dit bijhoud. Freak-gedrag? Ja, misschien. Maar het maakt het besluiten welk horloge ik wil verkopen (of nu ruilen) makkelijker: ik had het horloge al maanden niet meer gedragen en ik merkte dat ik er ook de behoefte niet toe had. Waarom niet? Omdat ik het horloge te exotisch vind: er zijn er zo weinig van en onderdelen (aan de buitenkant althans) zijn niet te krijgen. Je begrijpt wat ik bedoel…

Degene waarmee de ruil tot stand kwam, had daar minder moeite mee. Vandaar.

Menno

Hier een foto -gemaakt door de verkoper- van het horloge (voordat 'ie naar Sinn ging):

Had je nog geen Sinn? Wat is de reden wilde en niet een U1 of zo? Een contemperaine ipv een vintage? Nieuwe koers? Hou wel van Sinn. Originaliteit troef

Mooi, maar ik vond de Doxa eigenlijk mooier(tu)

XXoF Schreef:

Mooi, maar ik vond de Doxa eigenlijk mooier(tu)

De Doxa is ook mooi, maar te fragiel voor me. Ik heb er van geleerd geen horloge aan te schaffen waar geen onderdelen als 'n bezel voor te krijgen zijn. Ik denk (hoop) dat de nieuwe eigenaar er minder zorgen om heeft dan ik.

Menno

tja, zo te zien was het gewoon tijd om te gaan voor iets anders.

veel plezier met de sinn!

Super, ben ook mijn ogen aan het openhouden voor een ezm2. Mijn vorige maand aangekochte Halios Bluering moet nog aankomen (via familie in de US) en dan wordt het deze denk ik…waarschijnlijk een inruil proberen met mijn 656, die is me wat te dressy…
Veel draagplezier !
Mvg
Broes

ik heb echt een zwak voor sinn, ben al voorzichtig aan het kijken :wink:

heel erg mooi klokje :smiley: wel mijn smaak

Je moet er maar sinn in hebben om lijstjes bij te houden :smiley:

dat maakt afscheid nemen wat sinnvoller…

Menno

Dat is ook een mooie sinn!

Ik haal het niveau van het horloge forum weer eens omlaag !