Cadence, een Amerikaanse firma, die af en toe best leuke modellen heeft, heeft, overigens net als Android USA, een leuk dubbel kroons horloge uitgebracht, die al een tijdje bekend is op de grote forums, zoals WUS, maar die ik hier nog niet had gezien. Nou was de gele versie, de Admiral, wel redelijk goed te verkrijgen, maar de zwarte, was erg lang “out of stock” Open ik gisteravond de ontzettend vaak gestuurde advertentie mails, waar de laatste tijd voornamelijk quartz dressers en chrono’s in staan en zowel de Admiral als de Commander zijn in de aanbieding! M.a.w. de Commander is eindelijk weer verkrijgbaar en gelijk stevig afgeprijsd. Nu heb ik de afgelopen maand aardig wat horloges de deur uitgedaan (ook wel weer teruggekregen), maar ik had al tijden zitten kijken naar een budgetvriendelijke moderne dubbelkroons horloge, liefst een nette automaat. Android heeft leuke, maar vraagt $ 50 verzendkosten of zo en dan is de uitgangsprijs ook “minder vriendelijk”, waar dan ook nog BTW en inklaringskosten bijkomen. Cadence heeft korting en ik kon ook nog “FALL20” invullen voor 20% herfstkorting, dus ik kon 'm niet laten liggen voor zo’n € 75,50. Waarschijnlijk komt daar dan nog douane bij, maar dan nog, is die goedkoper dan de prijs in de USA normaal!
Het enige nadeel: verwachte verzenddatum: 18 december as… Die heb ik dan waarschijnlijk pas volgend jaar.
Nou, ik kan nog sparen voor de bijkomende kosten en misschien nog wat horloges verkopen
Proficiat
Niet echt mijn ding maar wel een mooie strakke klok.
De zichtbare achterkant hadden ze wel mooier mogen afwerken inderdaad mja wanneer kijk je daar nou naar
Alleen stomme vraag waarschijnlijk maar waarom dubbele kroon?
Is de binnenste rand draaibaar dan?
Na 13 (!!!) weken dan eindelijk binnen, m’n Cadence Commander ecomatic. Rechtstreeks van Singapore, die vaak de post vanuit HongKong behandeld, waar dit “Amerikaanse” horloge vandaan komt. QC kon beter, want ik kreeg 'm compleet met wat lichte krasjes in de kast, maar dat de post geen btw eiste, maakt weer een hoop goed. Ik ben blij met het formaat (42 ø) want het oogt groter, ondanks de slechts 20 mm dik leren band, die jammer genoeg met canvas aan de buitenzijde is “versierd”. De band is ook erg stijf en past mij wel, maar iemand met dikkere polsen dan 18 cm heeft er misschien niet genoeg aan. De gesp is wel mooi en mat geborsteld. De klok heeft, zoals vermeld een eenvoudige Miyota automaat, de goedkopere 8205 serie, maar ik heb daar in het verleden eigenlijk nooit enig probleem mee gehad, dus, wel OK. Ik heb eerder een Cadence gehad, de Captain, die leek mij beter afgewerkt dan deze, maar ik heb wel begrepen dat Cadence zo goedkoop mogelijk wenst te produceren. Ik mag dan ook niet mopperen voor wat ik betaald heb, inclusief verzending! Oh, ja de schroefjes in de “lugs” zijn draaibaar, dus ik vermoed geen “decoratieve elementen”. Heb nog niet los gemaakt, maar ik heb het horloge zojuist met de post binnen gekregen…
Ik moet zeggen, dat ik het wel leuk vind, zo’n dubbele kroon en zou ook nog wel een keer zo’n Landeron willen bij gebrek aan ‘slappe was’ voor een Longines
Zojuist wat foto’s na een hagelbui in de tuin genomen.