Overgenomen van één der moderators van WUS.
De pakjesman komt hopelijk morgen aan de deur. Er staat er hier al weer een tijdje ééntje te koop en kort daarvoor had Seamaster er ook al eentje te koop aangeboden.
Al jaren trekt dit horloge mijn aandacht en plaatjes ervan staan ook al een tijdje in het mapje “Wannahaves” op mijn mobiele telefoon.
Ben heel benieuwd hoe het lichte titanium mij gaat bevallen. Ik vind een beetje gewicht om de pols meestal wel heel prettig.
De Orca word regelmatig vergeleken met het Seiko Monster, waarom weet ik niet, ze lijken mij allebei totaal anders. In ieder geval krijg ik er weer een opvallende iconische duikert bij.
Nog een leuke reden om de Orca te kopen is omdat de naam van mijn zeeroeiteam de “Free Willies” is.
Hieronder het logo van ons team. Het is een subtiele verwijzing naar het logo van onze vereniging. Die heeft 3 haringen in het logo staan, het wapen van Scheveningen, wij dus Orca’s.
Overigens haddden wij nog twijfels of onze teamnaam geen problemen op zou leveren bij die nette engelsen, de komende wereldkampioenschappen in Engeland.
Ook in de drakenboot ja. Maar tegenwoordig doe ik aan zeeroeien in een roeisloep, een zgn “gig”. Drakenboot en roeisloep verschillen nèt zo met elkaar als een Monster en een Orca…
Ook in de drakenboot ja. Maar tegenwoordig doe ik
aan zeeroeien in een roeisloep, een zgn “gig”.
Drakenboot en roeisloep verschillen nèt zo met
elkaar als een Monster en een Orca…
Zeeroeien? Dat is wel een hele andere techniek. Je bent dus niet meer op de Bosbaan te aanschouwen? Moet ik zeker naar Zandvoort? O nee Scheveningen natuurlijk.
Ook in de drakenboot ja. Maar tegenwoordig doe
ik
aan zeeroeien in een roeisloep, een zgn “gig”.
Drakenboot en roeisloep verschillen nèt zo met
elkaar als een Monster en een Orca…
Zeeroeien? Dat is wel een hele andere techniek. Je
bent dus niet meer op de Bosbaan te aanschouwen?
Moet ik zeker naar Zandvoort? O nee
Scheveningen natuurlijk.
Als de draken mij weer vragen dan doe ik weer mee op de Bosbaan. Onze jaarlijkse meeting moet natuurlijk wel door blijven gaan!
Echt, in de prijsklasse onder de EUR 200,00 is dit en de Monster de beste keuze die je kunt maken. Licht, stoer, geweldige lume, strak lopend etc, enige kleine nadeel is de licht draaiende bezel, voor de rest: superklok! Veel plezier, zou morgen bij je moeten zijn.
Het heeft allemaal toch wat langer geduurd dan verwacht. Gisteren pas de pakjesman aan de deur, grrrr. Dag langer in spanning.
Maaaaaaaar, het was de moeite waard.
Ik vreesde een heel plasticachtig gewicht en gevoel. Het was alweer een tijdje geleden dat ik een Orca gepast had. Het titanium voelt toch heel fijn en metaalachtig aan en is uiteraard licht.
Het horloge zit prettig om de pols, de bezel draait vrij licht maar ook weer niet té licht.
Verder is het een genot om naar te kijken, het gebolde glas zorgt voor leuke effecten als je er vanaf de zijkant in kijkt. Met licht uit op de wc zorgt de lumen van de Orca voor een goed verlichte ruimte. Valt wel mee hoor maar het is een leuk effect.