In dubio...help (aub)

In dubio abstine. :nerd_face:

1 like

Goed, ik zal dan wat weerwerk bieden. Ik vind de SOH prachtig, en de speedmaster professional hesalite non-displayback dot over some number pre-marslanding doet me exact niks.
Maar zoals je zegt, dat is een mening…

3 likes

Lekkere RLC beschrijving! :+1:

Om de één of de andere reden vermoed ik dat je opmerking een dubbele betekenis heeft. Ik snap hem echter niet. Als ik je beledigd heb, hou er dan rekening mee dat ik maar een domme Belg ben, dus leg het dan even wat uitgebreider uit. Dank alvast.

1 like

Ik vind de Superocean Heritage dus wel echt een mooi horloge (ware het niet dat ik hem net wat te groot vind voor mij). Maar voor mijn gevoel zou het horloge de zelfde plek innemen als je Rolex.

Om die reden zou ik zeker een Speedmaster overwegen.

Probeer eens een andere band op de superocean. Geeft een volledig nieuwe look en in mijn ogen veel beter dan leder…

Ik ben op zoek naar 'n 46mm heritage… Heb je de mesh band er ook bij? Is niet voor mezelf.

Maar voor 3k en n beetje moet n nieuwe speedmaster lukken. Dus met 1k er bij lukt het wel. (incl mesh vraagt Jaap 2500 euro. 46 ligt niet heel lekker in de huidige markt)

De 46 ligt niet echt lekker in de markt, de 42 wel.

Zelf vind ik de SOH een veel leuker horloge dan zo’n standaard speedy, maar als je m niet draagt zou ik m indd verkopen, maar dan geen speedy er voor halen, maar wat anders.

Je hebt hem geen Grand Seiko aangeraden!!

HeartyJealousCondor-size_restricted

2 likes

Sja,

En geen Omega. :grin: Lummel.

1 like

Hoewel ik zelf geen probleem zou hebben met bv 2 duikers, blijkt uit jouw verhaal dat de klik er niet of niet meer is.

Normaal gesproken zou ik zeggen draag em een paar weken om te zien of t echt niet meer terug komt.
Maar aangezien ie zgan is en je m misschien wilt inruilen, zou t dragen een risico zijn voor schade…

Betreft keuze voor n Speedy vind ik n goeie. Alleen zou ik een versie met saffierglas nemen en wel n open achterkantje. Dat laatste vind ik in de meeste gevallen leuker. En plexi vind ik wel leuk op vintage of goedkopere horloges met n retro design, zoals n Seagull 1963.
Maar op n imo wat luxer merk, vind ik dat t tekort doet aan dat luxe.

Zo had ik de Monaco op plexi, maar het horloge voor mij niet luxe/kwalitatief hoogwaardig aan. Ingeruild voor eentje met saffier, en daar was er wel de klik.

En zo had ik dat ook met de Speedy. Ik heb n sandwich sapphire en ie voelde gelijk luxe aan. Zelf stoor ik mij niet aan het witte randje, waar menig plexi liefhebber zich er wel aan stoort. Net zo min als dat ik me er niet aan stoor dat er geen NASA flight qualified op de achterkant staat.

Ik bewonder liever het prachtige uurwerk tijdens het opwinden :heart_eyes:

https://production-fratellowatches.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/speedmaster2.jpg

1 like

Bijna any given Breitling zou ik ruilen voor een speedmaster. No brainer, maar dat is persoonlijk. Go for it!

Zie de gelijkenis :wink: verder geen belediging of dubbele betekenis.

1 like

True. Kijkende naar hoe deze draagt op zijn pols ivm de sub ging ik er vanuit dat dit de 42mm was.

Een horloge dat je niet draagt en alleen in de kluis ligt en waar ook geen klik (meer) mee is. Het klinkt mij alsof je toe bent aan vervanging van de Breitling en als ik het zo lees heb je een prima plan met wat je wil gaan doen.

Go for it.

1 like

Het is ook de 42mm. Maar oogt op de foto best wel fors.

Ik heb hem ook met de rubberen band gedragen, maar vond dit een minder mooie combinatie.

Straks gaat hij terug de kluis in tot ik de tijd vind om nog eens naar maastricht te gaan. Wie weet kan ik wel een mooie deal sluiten.

Als de speedmaster me niet bevalt gaat deze samen met de explorer de verkoop in om dan mits kleine opleg een datejust op jubilee te kopen. Zo stopt het nooit in mijn hoofd…

Thx voor jullie meningen allemaal!

2 likes