In dubio...help (aub)

Hallo iedereen,

dit topic wordt aangemaakt na enkele chimay’s. Please keep this in mind for now…

Vandaag heb ik voor het eerst in 6 maanden mijn Breitling SOHII nog eens uit de kluis gehaald. Ik wilde terug de klik voelen die ik 12 maanden geleden voelde bij aankoop

Maar om de één of andere reden is de klik er niet meer. Meet the culprit…

Nu speel ik met het idee om de SOHII van de hand te doen en eindelijk eens een Omega Speedmaster uit te proberen. Aangezien de SOHII in zeer goede staat is, denk ik dat het mbt de prijs weinig verschil zal uitmaken. Mss zelfs een simpele ruil bij een grey dealer met kleine bijbetaling van mijn kant.

Is dit een optie die jullie zouden overwegen? Ik weet ook wel dat het uiteindelijk mijn smaak is die de doorslag moet geven, maar ik vroeg me toch even af wat anderen ervan vinden. Al was het maar om even een klankbord te hebben. (en gezien we enkel nog maar eigen foto’s mogen plaatsen, zal dit meer en meer een 'klank’bord worden)

Volgende chimay

Hop hop haal die speedy maar op! Imo zo dat zoveel mooier zijn. Twee iconen in je collectie!

1 like

Speedmaster Professional Moonwatch Hesalite glass, non-display back and manually wound movement every day of the freaking week :sunglasses::+1:

5 likes

Doen!

Ik zou het gelijk doen!

Beiden erg mooi, en aangezien je de ene al hebt gehad :wink:

Niet over twijfelen. Doen.

thx voor de meningen iedereen. Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat het zo eenzijdig zou zijn.

Om dan nog even verder na te denken over de ruil: het is een SOHII van 09/2018 met zowel lederen als rubberen band in zeer nette staat, slechts minimale haarlijntjes.

Is het te optimistisch om te denken dat dit kan lukken mits max 1000 euro extra cash van mijn kant voor een speedmaster in goede staat?

Natuurlijk doen. Waarom niet? Als je er geen klik mee hebt ligt ie te verstoffen.

Je moet woekeren met je talenten. :grin:

1 like

Volg je gevoel! Maar een van mijn grails is juist de SOH… Ik kan me niet voorstellen dat IK 'm snel beu zou raken. Dan werkt het ook niet echt mee dat ik van alle grote merken de minste affectie heb met Omega… Tja daar ga je :sweat_smile:

Speedy halen😀!

Los van welk horloge je volgende wordt, er is duidelijk is mis met een horloge dat je zes maanden in de kluis laat liggen. Die zou ik dus inderdaad wegdoen.
De volgende vraag is of een Speedmaster wel de concurrentie aan zal kunnen gaan met je submariner. Ik vraag me dat af, maar als je het niet probeert weet je het nooit. En als je die aanschaft waar de kop al vanaf is zul je daar niet al teveel op inleveren mocht je hem weer van de hand (haha) willen doen.
Cheers. :beers:

Je kan ook de Breitling verkopen en van dat geld andere dingen doen, zoals speciaalbier inslaan :stuck_out_tongue:.
Als je het lukt om toch wel een mooie duiker 6 maanden te vergeten, is één horloge misschien genoeg voor je.

3 likes

Hij houdt ook nog een explorer 1 id doos. Maar de speedmaster wil ik eens geprobeerd hebben zonder teveel financieel verlies. Just to see what the fuss is about…

1 like

Breitling wegdoen is altijd een goed idee, daar hoef je niet voor gedronken te hebben.

1 like

Speedmaster ! En nog een Chimay

Over speciaalbieren gesproken…

Als je een horloge 6 maanden in de kluis laat liggen is dat al een reden om deze weg te doen .

3 likes

Idd. Zal komend weekend eens enkele greys afgaan om te zien of er ergens een deal mogelijk is zonder al te veel extra opleg.

1 like

Dat ding gewoon via hf verkopen. De SOH is ongeveer het enige model wat redelijk gewild is.

Scheelt je een bak geld bij verkoop tov inruil.

1 like