In dubio over Citizen - evt. uurwerkwissel kwarts-duiker met dieptemeter

Hoi allen,

Tijdens het opruimen stuitte ik op mijn oude Citizen duiker. Het horloge loopt momenteel niet. Het probleem was dat het uurwerk kapot is. Eerst heb ik jaren geleden een aantal keer achter elkaar de batterij laten vervangen, totdat het klokje is teruggestuurd naar Citizen waar bleek dat het uurwerk vervangen moest worden. Ik weet de prijs niet meer helaas, wel dat ik toen gekozen heb voor een Seiko Kinetic Diver… :slight_smile:

Weet iemand wat het zou kosten om het uurwerk te laten vervangen? Daarbij loop ik misschien ook wel de kans dat de batterij in de loop der jaren heeft gelekt… Daarnaast is er verf van een aantal cijfers af. Zou het desondanks nog de moeite zijn om het horloge op te (laten) knappen? En wat zou het kosten denken jullie?

Nee.
Koop een nieuwe tweedehands.

1 like

Als je er geen emotionele binding mee hebt, beter iets nieuws of mooi gebruikt kopen.

1 like

Duidelijk. Een nieuw uurwerk is dus duurder dan de waarde? Waar zou ik ongeveer aan moeten denken?

@PeterLC kom er maar in :slight_smile:
Of zit jouw agenda al vol tot Kerst?

2 likes

Deze kan ik niet servicen, vervangen is inderdaad het beste. Heb daar als - hooguit :wink: - semi-prof helaas geen scherp-geprijsde inkoopkanalen voor. En ik houd werk momenteel af; zit liever in de avondzon op het balkon. :slight_smile: Op het “echte” werk ook erg druk bovendien…

Ik wil de titel van je post nog wel aanpassen voor de duidelijkheid - weet niet of je dat zelf kunt met jouw “trustlevel”. :+1:

2 likes

Ik begrijp het, geen probleem! :slight_smile: Ik ga nog wel even verder informeren of het toch mogelijk is om het uurwerkje te laten vervangen.

Als je wil, graag! Mijn mogelijkheden zijn inderdaad beperkt :slight_smile:

1 like

Ik weet wel, dat in elk geval Klemann in Haarlem gecertificeerd is voor die dingen. Hij “doet” ze ook regelmatig. :+1: Je kunt vragen wat 't via hem kost. Even googlen voor gegevens. Horlogerie Klemann.

Wil geen gratis reclame maken, maar is een aardige vent en heb er ooit een half jaar gewerkt. :slight_smile:

1 like

Fijn, dankjewel! Ik ga het even uitzoeken :slight_smile:

Tip: er staan 2 leuke Citizen eco drives in het blauwe (verkoop) deel. Zonder dieptemeter, maar weet niet of dat een vereiste is.

Nummer 1
Nummer 2

2 likes

Bedankt voor het meedenken @WilSeiko! Ik heb echter de voorkeur om 'm te laten repareren. Het is namelijk een horloge dat ik ooit heb gekregen :slight_smile:

Thanks :+1::blush: