Beide horloges heb ik bij d juwelier om de pols gehad. Hoewel blauw normaal zeker mijn kleur is, vind ik deze blauwe kleur zelf niet zo fraai. Mijn voorkeur gaat daarom bij deze keuze uit naar de reguliere uitvoering. Succes met kiezen.
Zou dat écht zoveel anders/beter zijn dan dat bij Panerai, Breitling denk je�
Ik merk dat ik niet specifiek van zware klokken hou. Ik merk alleen dat ik er geen last van heb. Het valt mij gewoon niet op. Op mijn āheb-ik-of-heb-ik-gehad-lijstjeā staan de Seadweller, Avenger Seawolf (hoog zei je?) en nu dus de PO 8500 42mm. Ik heb ook het lagere werk (datejust/meistersinger) maar merk vooral verschil bij overhemden. Zolang je er maar voor zorgt dat de band goed op maat is.
Ik heb een sterke voorkeur voor de 8500. De meer matte insert vind ik vele malen beter dan de LM variant. De wijzerplaat zou van mij dan wel weel hoogglans mogen zijn.
Ik heb zowel de SS als Titanium versie gehad in 45.5mm, en mijn voorkeur gaat 100% uit naar de blauwe ti versie. Niet alleen spannender/mooier, maar tien keer zo comfortabel wegens het gewicht. De blauwe plaat en bezel zijn om te smullen. Ene keer grijzig, dan zwart, dan donkerblauw en dan opeens licht blauw. Echt geweldig.
Jaap/SuperC/Ten2Two heeft de titanium 45.5mm versie te koop voor een nette prijs.
Ik weet niet hoe dat bij Panerai of Breitling zit. Maar ik kan me voorstellen dat rond de 1000 euro mark titanium āstandaardā is.
Wat mensen zeggen over Omega grade 5 TItanium;
"_Grade 5 titanium is harder than the typical steel used in watches, so is more scratch resistant. However when it does scratch, it will initially show a little brighter, but quickly oxidizes to the same colour as the rest of the titanium. I think this might be what Omega means when they say āself healingā. Furthermore scratches are not as deep as with steel (again, due to the improved scratch resistance). _
__Personally I am a huge fan of grade 5 titanium as itās better than steel in every way - stronger, harder, lighter, and more corrosion resistant, yet still polishes and finishes likes steel._"
"Grade 2 (pure) titanium is much softer than steel and will ādingā more easily. Older watches typically used grade 2 (including Omega), which Iām guessing was the case with your Panerai.
Grade 5 titanium (now used by Omega) is an alloy with roughly 10% other metals (aluminum, vanadium, iron). As it is harder than the steel typically used in watches, it is more ding resistant."
bron:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=462246
Interessant artikel over titanium verwerking in horloges:
http://www.ablogtowatch.com/watch-case-materials-explained-titanium/
Ik heb de titanium 8500 versie gehad en de oude 2500 staal in 42mm. Ik heb nog spijt van het weg doen van de Ti PO⦠Hij moest echter het veld ruimen voor de titanium Speedy, welke ik nog mooier vind⦠Hoe dan ook, beide zijn top horloges! Echter, als ik tussen de 45mm titanium en staal zou moeten kiezen dan zou ik zeker voor de titanium gaan om de volgende redenen:
- Meer draaggemak
- Het titanium is iets meer onder de radar dan het SS.
- De glimmende liquidmetal plaat en bezel in combinatie met het iets meer onder de radar titanium geeft hem een wat chiquere uitstraling waardoor hij ook semi-formeel onder een pak nog goed staat. De matte stalen versie is iets meer een casual tool / sports watch qua uitstraling.
Maak een afspraak om Jaap inderdaad voor een bak koffie en probeer daar de titanium versie die hij te koop heeft staan. Ik zie het NA topic wel verschijnen!
P.S. mocht je toch nog voor de 42mm willen gaan, goed idee! Mocht je hem dan ooit weer willen verkopen dan neem ik hem wel weer van je over tztā¦