In dubio: P.O. 8500 ss of de P.O. 8500 titanium

Hier lang niet geweest, druk druk druk
Afijn, dat terzijde. Ik heb plannen voor de Planet Ocean met 8500 caliber.
Maar wat te doen: de reguliere PO bigsize of de titanium PO (blauw, bigsize)

Er zit nogal wat prijsverschil tussen beide klokjes. Is de prijs voor de titanium nou gerechtvaardigd?
Probleem: de reguliere PO is ab-so-luut bloedjemooi, maar blauw is wel weer mijn kleur. De blauwe PO is nou niet helemaal mijn prijs (niet onoverkomelijk, maar het blijft wel een stevige prijs)
En ja, er is een blauwe PO midsize, maar ik dat is niks voor mij.

Ik sta dus echt even in dubio, wat is wijsheid.
(en jullie kunnen niet voor mij beslissen, dat ben ik mij bewust…maar doe eens een goede poging om me te overtuigen inzake deze keuze
)

De 8500 in staal heb ik ook gehad, 3 jaar.
Topper met 1 groot nadeel: te hoog en daardoor topzwaar. Ook omdat de band geen fijnafstelling heeft.

Titanium zal dat probleem verkleinen.
Als blauw ook nog jouw kleur is zeg ik: doen :wink::+1:

1 like

Doe er ff een paar foto’s bij?

1 like

hier de titanium PO, diverse foto’s :slight_smile:

https://www.google.nl/search?q=planet+ocean+titanium+8500&tbm=isch&gws_rd=ssl

1 like

en hier de reguliere PO

https://www.google.nl/search?q=planet+ocean+8500&tbm=isch&gws_rd=ssl

1 like

De titanium heeft een glimmende bezel en wijzerplaat. De stalen een matte. Heeft een heel andere look. Persoonlijk vind ik de titanium bezel niet zo lekker klikken (bij geen enkele titanium duiker btw).

@bouke heeft de verstelbare vouwsluiting van de SM 300 master Co-axial op zijn PO laten zetten. Top :+1:

1 like

Dat is dus ook iets…de matte bezel heeft wel iets, de glanzende (liquid metal) bezel heeft namelijk óók wel weer iets.
Had ik nou geld zat dan kocht ik ze beide wel…maar dat aspect is dus even niet aan de orde.

Het liquid metal blauw kleurt makkelijk naar zwart.

Beide hebben een liquidmetal bezel hoor. Liquidmetal is het metaal waar de markeringen in de bezel van gemaakt zijn.
De ceramische bezels worden uitgefreesd waarna er met liquidmetal opgevuld wordt.

1 like

De zwarte heeft wel een ceramic, maar geen liquid metal bezelinsert.

versus

2 likes

Inderdaad je hebt gelijk.
Ik dacht eigenlijk dat alle PO sinds de 8500 liquid metal hadden, dat klopt dus helemaal niet.

1 like

Heb je het nu over Omega duikers of titanium duikers in het algemeen?

Hier ben ik het niet mee eens. De bezel van de Pelagos klikt namelijk beter dan welk ander klokje ook in een vergelijkbare prijsklasse en zelfs daarboven.

Wil je overigens van de reguliere degene met de oranje cijfers of degene met allle zilveren cijfers? Zelf probeer ik dit jaar de reguliere XL met zilveren cijfers in de collectie te krijgen.

Weet je wat de mooiste planet ocean is? De ospolmle :stuck_out_tongue_winking_eye:

De allernieuwste planet ocean’s hebben nu wel liquid metal in ceramische inlay en n ceramische wijzerplaat. Bovendien Is t niet meer grijs en mat, maar allemaal glimmend. Errug chique.
Maar kan me herinneren dat dat weer niet helemaal jouw stijl was. Heb je de tag nog steeds?

Verder hebben ze nu naast de duikextentie ook fijnafstelling in de sluiting. Heel erg fijn!
De kleine versie heeft enkel fijnafstelling en geen duikextentie meer.

Een andere hele belangrijke verandering voor me Is hoe de nieuwe modellen. Om de pols vallen. Daar waar de oude modellen bij mij overhang hadden, staat t nieuwe model erg goed en stoer door z’n flinke diameter.
Ik zou ze zeker irl eerst met elkaar vergelijken.

Verdomd…zit ik net op de site van Omega , zie ik dat de nieuwste PO’s slechts 39.5 en 43.5 mm zijn.
45.5 is dus uit de roulatie.

Tenzij je chrono wil…die is er wel in 45.5 en die wil ik juist niet.

Er is nog wel de Omega Goodplanet…mooie klok maaar helaas ook 43.5

Paar maal titanium geprobeerd (Panerai, Breitling), maar 't is mijn metaal niet. Voelt doods, zielloos…

PO8900 is blauw en SS.
Wel idd 43.5mm.

Als blauw je kleur is en de meerprijs is te doen dan zou ik persoonlijk voor de titanium versie gaan.
Mede vanwege het gewicht omdat de PO vrij dik is en daardoor een beetje als een tonnetje aanvoelt, maar ook omdat het gewoon een mooi materiaal is met een mooie warmere kleur i.c.m. blauw.
Tevens brengt het afwisseling in een collectie van enkel stalen horloges.
Voor mensen die last hebben van allergie of huiduitslag is het helemaal ideaal omdat het anti-allergisch is.

Denk ook aan het vrij snel lelijk worden van titanium bij dagelijks gebruik. Krasjes op staal geeft doorleefdheid, krasjes in titanium maakt 'm goedkoop. (Uiteraard slechts imo)

Ik zou ze gewoon allebei een paar keer proberen. Dan kun je afwegen wat je belangrijker vind, de blauwe kleur, en of je titanium prima vind. Volgens mij is het titanium wat Omega gebruikt wel over het algemeen genomen stukken beter dan andere horlogemerken. En je kunt de verstelbare sluiting van de 8900 ook op de 8500 aansluiten.

Heb zelf de SS 8500 42mm gehad en was er zeer blij mee, was voor mij niet te hoog/zwaar. Maar vergeleken met een Rolex Submariner voel je het verschil zeker wel. Denk dat je van ‘zware’ klokken moet houden om de PO goed te kunnen dragen.