In dubio

Ik zit in dubio, de laatste tijd heb ik mijn collectie goed uitgedund en begin ik steeds meer te denken aan een van deze twee sportmodellen van Rolex.

De 116719BLRO (met blauwe wijzerplaat)

Of de 116619LB (helemaal blauw :grin:)

Waar gaat jouw voorkeur naar uit?

  • 116719BLRO (Pepsi)
  • 116619LB (Smurf)

0 stemmers

1 like

Heb je de smurf al ooit geprobeerd?

Vond de kleur metaal prachtig… maar de kleur blauw wat flets ogen… de gmt gebeurt veel meer en vind ik interessanter.

2 likes

Nee eigenlijk nog nooit gedragen, maar een rustig horloge, beetje ‘under the radar’, is normaliter ook geen probleem voor me.

Maar ik neem het mee in de overweging. Thanks

Ook nog aan de meteoriet uitvoering gedacht? Of is dat te gortig?

4 likes

Mooi, maar inderdaad te gortig voor me :wink:

Deze is tijdlozer, discreter en daardoor meer bijzonder in mijn beleving.

10 likes

Hij is prachtig! Maar een van deze horloges discreet noemen gaat me nogal ver :smile: Desalniettemin zou ik toch voor deze gaan als ik zou moeten kiezen!

2 likes

Mag ik zeggen dat ik de kleur blauw van de Smurf goedkoop vind ogen?

En de gewone Stalen Pepsi net zo mooi of mooier (en praktischer) vind als de gouden?

Voor dat geld graag een Lange, Patek, AP of VC.

Of als optie: de witgouden Daytona met blauwe wijzerplaat

3 likes

Dat vind ik dus ook een beetje toen ik die gepast heb bij Gassan vorig jaar.
Beetje een platte blauwe kleur… de kleur van het witgoud is wél heel mooi. Iets rijker dan het SS.

De Pepsi is sowieso spannender dan de submariner.

Ik kan me wel iets voorstellen bij wat @Bauhaus zegt over de luxere merken. Voor de 35k is er wel meer te kiezen.

2 likes

Bij het zien van “de smurf” dacht ik zelfs meteen aan invicta :grin:. Dat kleur gebruiken ze best vaak heb ik het idee. Dus beter de Pepsi.

1 like

Haha grappig dat je dat zegt. Eigenlijk vind ik dat altijd wel een goed argument; een horloge hoeft voor mij niet direct het prijskaartje te laten zien.

Dus als iemand denkt dat het een Invicta is? Prima. Heerlijk zelfs… :grin:

Ik merk dat ik steeds meer richting Smurf (of Smurfin) begin te neigen…

2 likes

Uiteraard mag je dat zeggen. Ieder zijn mening. Het blauw varieert natuurlijk wel met de lichtinval.

Je vergelijkt nu enkel de waarde. Deze merken bieden nauwelijks of geen alternatief voor een submariner (met of zonder GMT). In dit prijssegment is het vaak dan ook en / en in plaats van te kiezen.

Zeker ook mooi alternatief. De mooiste Daytona in mijn ogen…

1 like

:rofl:

1 like