Ín dubio

Oke, het is weer zover ik zit met een dubio in mn maag.
Ben verzot op 2 klokken:

De TWCO rescue diver
http://www.twcowatches.com/technical_watches/sea_rescue_diver

en de

Hamilton Khaki Field AUTOMATIC
http://www.acejewelers.com/nl/hamilton-khaki-field-automatic-h70685333?

Ik weet niet wat verstandig is, maar in dit geval vind ik de TWCO het mooist.

Het is appels met peren vergelijken. Ik vind de TWCO een mooie duiker, en de Hamilton een mooie fieldwatch. Toch neig ik naar de Hamilton.

Ik vind de TWCO het mooist, goed in elkaar gezet en ik denk dat je daar het meeste ‘waar’ voor je geld krijgt. Maar ik denk dat de Hamilton meer waardevast is.

Ik zou voor de TWCO gaan, kun je vele jaartjes plezier mee beleven.
Succes!

Groet Jelle

Totaal niet met elkaar te vergelijken, zowel qua merk als qua type horloge.
Persoonlijk zou ik voor de duiker gaan omdat ik deze simpelweg mooier vind en de specs prima zijn, maar het merk Hamilton staat ver boven TWCO.

Gr,

Ron.

Ben ook bang dat de hammy het beter uurwerk heeft, uit mijn hoofd een 2824 ETA.
Toch wel wat beter dan de Miyota.
Als je voor de TWCO gaat is misschien een Deep Blue een optie, meerdere types met hetzelfde uurwerk maar stukje goedkoper. Idee misschien?

Geen wonder dat ik in dubio zit dus. Heb gelukkig nog tot de zomer. Vriendin maar laten kiezen dan?

+1
Ook mijn idee

Muscle-Hamster Schreef:

Vriendin maar laten kiezen dan?

Alleen als het om onderbroeken gaat. Zeker niet bij horloges.:smiley:

Ik zou zeker voor de twco gaan.

Ik heb ze beiden in mijn handen gehad en de twco is van hogere afwerking. De kast en schroefkroon zijn veel beter afgewerkt. Als ik mij niet vergis, heeft de twco een extra pakking tussen de kroon en kast als hij vast schroeft. Dit soort details vind je niet bij hamilton en ook niet bij deep blue.

Ik snap dat veel mensen denken dat miyota minder is, maar de miyota serie die twco heeft, is een nieuw uurwerk. Deze loopt net zo goed als een ETA.

succes met je keuze.

groeten, Mark

waardevast? ik denk dat de merkbekendheid/reutatie van hamilton hoger ligt. dat zou kunnen bijdragen aan wat je er voor terug krijgen.
maar als van een klein merk een grote schare fans voor is, dan kan het best t omgekeerde wezen. kweenie of dat ook voor twco zo is. vermoed van niet.

waar voor je geld? ik denk dat twco kwalitatief meer biedt. gezien de metalen band en spullen die je erbij krijgt (als je bij de 1e 50 zit). op mijn hami khaki wiebelen de kroontjes, wat ik wel wat jammer vind. verder zit t wel degelijk in elkaar en t doet zn werk, maar denk dat die twco beter in elkaar steekt.

verstandigst… you tell me. :slight_smile:

Hoi MH,

Van 3 meter afstand zou ik voor de TWCO gaan.
Tank van een klok op staal wel een beetje trying too hard.

De Hamilton is understated en eh ja, Hamilton.
De band hier van vind ik een afknapper.

Gelukkig zijn er nog duizenden andere klokken.

Ik zet er altijd eentje op m’n desktop.
Of twee.
Na een weekje nou…

Groet,

Drex

Heeeel zeker!
Miyota is gewoon goed.
Vooral als ie afgeregeld is.
Geen spelt tussen te krijgen!
En prijs/qualiteit, dan wordt het even stil
bij de high-enders.
Grt,
Drex

marnix.moed Schreef:

op mijn hami khaki wiebelen de kroontjes,

Heb jij dit model?
Het is niet zo’n wonder dat ik in dubio zit dus. Ik dank dat ik voor de zomer of najaar voor de TWCO ga en over een paar jaar de Hamilton een keer koop. Kronen op mn horlogecollectie zijn het niet maar wel mooie pronkstukken!

Muscle-Hamster Schreef:

marnix.moed Schreef:

op mijn hami khaki wiebelen de kroontjes,

Heb jij dit model?
Het is niet zo’n wonder dat ik in dubio zit dus.
Ik dank dat ik voor de zomer of najaar voor de
TWCO ga en over een paar jaar de Hamilton een keer
koop. Kronen op mn horlogecollectie zijn het niet
maar wel mooie pronkstukken!

sorry voor de onduidelijkheid. nee, ik heb een khaki gmt van alweer een paar jaar terug. misschien dat ze de kronen nu wat steviger maken. zou em uberhaupt eerst in t echt bekijken. de lugs steken namelijk best wel ver door.

Ik zou ook voor de TWCO gaan. Heb 'm nooit in handen gehad, maar zo op het oog een degelijke, stoere klok. Zou om mijn pols ook niet misstaan:D Ook heb wel vertrouwen in het uurwerk in tegenstelling tot de 8215 uurwerken, waar toch wisselende verhalen over bestaan.
Je vriendin laten kiezen is overigens een slecht plan, dan kom je thuis met een oozoo of esprit horloge ofzo…

Succes met de keuze.

Gr Wouter