In het kielzog van Rolex stijgen ook andere merken enorm in prijs.

Ja en voor wat voor prijzen, een gedragen Sarb035 voor 700 piek. Laat me niet lachen.

3 likes

Ow dus een sub voor minimaal 1,5x list is wel normaal. Is precies hetzelfde…neemt niet weg dat ik €700 ook gekkenwerk vind. Laat me niet lachen

Nee, maar een sarb035 voor 700 is volgens mij meer dan 1,5 keer list. En van Rolex zijn we er inmiddels wel aan gewend. Ik wel tenminste.

Alle verzamelaars-merken zijn in prijs gestegen als een raket.
Zelfs de Russen.
Zo kocht ik 2 jaar geleden een occasion Luch Einzeiger voor 4 tienen.
Nu staan ze voor het dubbele te koop.
Geldt ook voor Amphibia’s en ander Russisch spul.
Maar we zien het ook bij de Seiko divers en zo kan ik nog
wel even doorgaan.
Gelukkig heb ik mijn slag geslagen voor de exorbitante prijsstijgingen
en ben ik tegenwoordig zeer terughoudend in aanschaf, zeg maar zero.
En mazzeltjes zitten er ook nog maar zeer zelden tussen.

1 like

Dus het feit dat de Nautilus al lange tijd 3x over de kop gaat, is het gevolg van het huidige:

"“Daarmee profiteert de hele markt van grote vraag aan de bovenkant.” ?

Nee dus. Wat een :pretzel: :fries: artikel. En nee, Rolex zit ècht niet aan de bovenkant de markt.
Net zomin, als iemand die iets koopt om de verwachte waardestijging, de ware horlogeliefhebber is.

Het eene hoeft het andere niet uit te sluiten :sweat_smile: Al ben ik er zelf nooit zo mee bezig

1 like

Daarom zei ik ook de “ware” :wink: Iemand die een horloge puur koopt voor het genot daarvan en het ziet als een gebruiksartikel, dat nu eenmaal afschrijft. Ik denk dat heel wat huidige Rolex liefhebbers teleurgesteld zouden zijn als de prijzen instorten.

Ik kan mij de tijden nog herinneren, niet zo lang geleden, dat je een Kermit met 20% korting kon krijgen en de AD heel blij was als je hem meenam. Just sayin’ :grin:

2 likes

Binnenkort japser op tudor en omega der bij
Nee denk dan eerder dat die voor VC JLC gaat
Mischien nog een beetje hublot :joy::joy::joy: