In Ierland gemaakt met Russisch uurwerk op Kickstarter...brrrr

Precies die combo heb ik ook een tijd gehad maar de combinatie van de gepolijste kast en de geborstelde band heeft me nooit helemaal lekker gezeten.

2 likes

Vergeet de Alibaba band niet hé… Jeezes, echt slecht dit :joy:

Haha, dit is echt om te janken. :smile:

1 like

McAnus

Here is a comparison of the 2416b movement with other popular automatic movements used in the 150-7000 Euro price tiers:

_ Omega Planet Ocean 39 jewels (Swiss made) 6500 Euro_
_ Rolex Submariner 31 jewels (Swiss made) 7000 Euro_
_ 2416b: 31 jewels (Russian made) used in the McManus Amphibia_
_ Sellita SW200: 26 jewels (Swiss made) 600-1000+ Euro tier _
_ ETA 2824-2: 25 jewels (Swiss made) 400-600 Euro tier _
_ Seiko NH35A: 24 jewels (Japan made) 250-350 Euro tier _
_ Miyota 9015: 24 jewels (Japan made) 150-250 Euro tier _

So as you can see above, the Russian made 31 jewel movement in the McManus Amphibia has more jewels than excellent ETA and Sellita Swiss movements fitted to more expensive watches. When it comes to automatic movements, the more jewels the better. You are getting the same number of 31 jewels as a Rolex Submariner.

GIF--laughing-funny-LOL-haha-hehe-hilarious-fun-happy-laugh-eating-Steve-Carell-Brick-Tamland-Anchorman-GIF

4 likes

Hij maakt hem gewoon… de woordgrap…

Ronduit sneu, zo’n man.

De marketing van uurwerken ging vroeger wel deels met jewels, want het 26e steentje in de selita doet vrij weinig maar om afwerking en de kwaliteit van de onderdelen totaal ondergeschikt te maken zoals hij doet is best ongekend.

Een leuk projektje, maar niet € 350,- leuk, :rofl:

Mijn “klokkenspel” heeft 2 jewels, heb ik nog geen klachten over gehad. Doet toch al heel wat jaartjes zijn werk zonder noemenswaardig onderhoud :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De muziek in zijn filmpje lijkt alsof hij die uit een of andere dash-cam compilatie heeft gejat. :joy:

Volgens mij heeft deze meneer klapdeuren thuis :joy:

1 like

Als ik “te duur” inkoop per stuk bij Meranom.

Kast 25, bezel 25 (of duurdere bij een andere leverantier 40) uurwerk 40, band 50?, dial standaard 6, met opdruk grote oplage? 50? Kunststof glaasje 5, wijzers 10. Kom ik op onderdelen totaal 205.

Maar zal wel fors goedkoper kunnen bij grotere aantallen? Montage doet hij zelf als hobby? Behoorlijk aan de prijs toch?

O ja ik vergeet de zicht caseback en het mooie doosje. :grin: (nog even gekeken, glas gaat er van af, die zit ook al bij de kast. Ook kan hij alle standaard bezels en casebacks weer verkopen die al bij de kast zitten :wink:)

De grootste grap zou zijn dat er nog “Made in Russia” in het Cyrillisch op de zichtbodem van het horloge staat.

“No that just means the display caseback is from Russia.” zal het antwoord luiden, wat een clown.

Aan de andere kant, hij is wel transparant over waar de onderdelen (volgens hem) vandaan komen. Hij maakt het voor een ieder die enigszins kan lezen en nadenken duidelijk dat hij onzin verkoopt. Hoe transparant zijn de merken van Richemont, Swatch Group, LVMH, of merken als Rolex en Seiko, of anderen over de origine van de onderdelen die worden gebruikt voor de horloges?

Inmiddels nog maar 3 backers zo te zien.

Ik ga dit ook doen met de Seiko’s. Goed idee, alleen dan vraag ik er wel wat meer voor dan 350 :joy:

4 likes

Wel Dutch made op de wijzerplaat zetten. :+1:

Dan gaat mijn keuze toch naar:

Met Miyota automaat 250 pond.

Als je maar op tijd de boel doorsmeert natuurlijk😂

1 like

Het lijkt een beetje of je Prins Uurwerken beschrijft

Он подумал: что Штейнхарт может сделать, я могу сделать лучше

2 likes