Man o man, ik irriteer mij niet snel, maar dit!
Die kerel zegt dat het in Ierland in elkaar is gezet en niet een uurwerk heeft zoals al die anderen. Hij heeft, zegt hij, 2 jaar op de onderdelen moeten wachten. Het is gewoon een Vostok die is gemod! En dat voor een bedrag van âŹ350,=đ”
En dat voor maar âŹ350,-
Had het ook gezien, en dacht ook aan zoân Russisch ding met een andere naam er op.
Hij neemt niet eens de moeite om er een andere type aanduiding voor te bedenkenâŠ
En dan die verhalen die hij op KS heeft neer gezetâŠbrr
Andere bezel en dial en klaarâŠ
Ohh, dat verhaal⊠Jezelf een horlogemaker noemen ookal kom je niet verder dan een uurwerk of wijzer vervangen (zegt hij zelf) dus is het logisch dat je net als Vacheron Constantin het merk naar jezelf noemt.
Edit: dit is ook wel goud: âIt is as good as a Swiss ETA 2824-2. Personally I prefer this movement, reason being the ETA has 25 jewels, and this has 31 jewels.â
Als oefening in Ironie is de Kickstarter tekst goed geslaagdâŠ
Man, man, man, het is gewoon een standaard Vostok Amphibia met een ander bezeltje (ik gok even op Meranom) en een andere opdruk op de wijzerplaatâŠ
Haha een bezeltje, glazen achterkantje en een stalen band. Ik heb letterlijk een Amphia met precies dezelfde onderdelen, blijkbaar is die nu $350 waard en ben ik nu een horlogemaker
Hij heeft wel een punt. Mijn nh35 en eta2824 horloges zijn er allemaal mee opgehouden. Zonder uitzondering al na 2 dagen. Ik denk dat het aan het gebrek aan jewels ligt. En misschien wel omdat het allemaal Aziatische klonen zijn, ze kwamen niet in een houten kistje zoals de Zwitsers.
Ik ga ook een McAnus bestellen. Meer heb ik niet nodig! Al die andere kickstarters praten poep.
Vergeet niet je naam op de dial te zetten, anders sta je niet achter je werk.
Klopt, zoals hij laat zien heeft dit uurwerk evenveel jewels als een Rolex en zit daarmee op hetzelfde niveau. Het Omega caliber heeft wel meer jewels maar die is ook duurder natuurlijk.
Kwartiertje werk en âŹ250,- verdiend.
En dan de naam âŠklinkt ook niet echt aantrekkelijk.
Die tekst is om te smullen zeg, dacht even dat het 1 april was
Al 5 backers, ik ga ook een kickstarter doen
Mensen stappen eerder in een project waar al backers zijn. Je kan dus ook eerst je eigen backer zijn om je project meer solide over te laten komen.
Het helpt ook niet dat er Anus op de plaat staat
Ja goed punt, en ook heel hard roepen dat hij in Nederland gemaakt is. Ik vraag me trouwens wel af of dat juridisch wel helemaal koosjer is⊠In de wereld van racefietsen bijvoorbeeld worden vrijwel alle frames in AziĂ« gemaakt, maar mag er toch âmade in Italyâ op gezet worden als een bepaald percentage van de waarde van het complete product is toegevoegd in dat land (door middel van lak en assemblage). Ik weet niet welk orgaan hierop toeziet dus ik kan de exacte cijfers niet noemen. Als McAnus zegt dat de onderdeeltjes die hij erop zet de waarde vervijfvoudigen ben je er natuurlijk ook, maar dan moet hij dat wel zelf doen in Ierland. Plus dan zit je nog met de vraag of de vraagprijs ook de waarde van een product is.
Of je iets - kies een land- made mag noemen wijkt erg af van land tot land. Hoe het met Ierland zit zal ik niet weten maar er is geen standaard die voor alle landen geldt. Wel heeft het vaak met waarde toevoegen te maken al kan het ook enkel de assemblage of QC zijn.
Het zou me ergens verbazen als dit nu net het enige dingetje is waar geen Europese regelgeving voor is. Maargoed, al is het allemaal binnen de regeltjes, het hele idee achter deze kickstarter blijft bullshit.
Toch altijd mensen die âer in trappenâ . Toch 5 backers.
Het ellenlange betoog was niet om doorheen te komen. Toch vermakelijk hoe hij kwaliteiten van de Russische ontwerpers naar zijn eigen âwijsheidâ toe schrijft.
Vond de band / case combi wel geslaagd trouwens. Ga ik op mijn âHanhartâ amphibia misschien ook eens proberen.
Haha, ik heb zelden zoveel onzin gelezen als in dat kickstarter verhaal. Op Twitter zijn ook fotoâs te zijn van zijn werkplaats, blijkbaar maakt hij ook gebruik van het geheime ingrediĂ«nt tape:
Die Amphibiaâs zijn echt niet slecht, maar dit is belachelijk. Misschien een idee om een Seiko duiker te verbouwen en daar via Kickstarter minimaal drie keer zoveel voor te vragenâŠ