In mijn collectie: mercedes met kapotte band

Ik heb het onderstaande mercedes Horloge. Altijd gebruikt als klus horloge. Heeft 2 verbouwingen (inclusief boorhamer etc.) bijna overleefd. De band is helaas defect geraakt bij de laatste verbouwing.

Nu ik hier rond neus heb ik het weer eens voor de dag gehaald en het verbaasde me hoe netjes het horloge er nog uit ziet gezien zijn klus history. Wellicht verdient het een betere toekomst met meer liefde.

Is er iemand die weet of de band te repareren is? Zoa ja hoe?

O-ja jullie mening over het horloge is natuurlijk ook welkom

Breuk in het bandje waar je normaal geen schakels kan verwijderen… , Wordt erg lastig denk ik, maar een nieuw bandje is zo erop gezet. Als het klokje dus nog tikt is dat zeker het overwegen waard.

Is wel lastig maar wel te doen als je een boorstandaard hebt.
De band klemmen in de boorstandaard ,aan beide kanten een klein gaatje boren en een pin er doorheen.Naar mijn mening de enige manier als je de originele band nog wil gebruiken.

Nieuwe band zou een optie zijn alleen heb ik deze nog nooit gezien. Het is een zeer kenmerkende band, waar kan je die een kopen? Horloge is meer dan 10 jaar oud.

Gewoon een nieuw veerpennetje erin?

Die band kan je nergens meer kopen ben ik bang, bandje eraf halen weggooien en een ander bandje er op zetten, als je op ebay kijkt dan vind je wel wat leuks hoor!

Zt daar een krote verzie van een veerpen in? Ik krijg het niet verder los kan het ook niet beoordelen. Dat zou zo maar de oplossing kunnen zijn. Het is ook ooit in elkaar gezet neem ik aan.

lenno Schreef:

Is wel lastig maar wel te doen als je een
boorstandaard hebt.
De band klemmen in de boorstandaard ,aan beide
kanten een klein gaatje boren en een pin er
doorheen.Naar mijn mening de enige manier als je
de originele band nog wil gebruiken.

En als je nog reserve stukjes hebt, kun je die er tussen plaatsen. Zit er alleen op die hoogte gaatjes aan de zijkant. Maar voor een toolwatch kan dat toch geen groot probleem zijn?

Of kijken of ie past met de fijnafstelling op de sluiting op max. Aangezien ie nu op het een na binnenste gaatje zit, zou het kwa ruimte misschien net kunnen. Wellicht dat ie iets strakker zit dan eerst.

Of anders een ander vervanger. Met z’n normale lugs zullen er best wel alternatieven voor zijn.

Een identieke band lijkt me lastig. Is niet een gangbaar model.

Lijkt me van wel, anders kun je hem niet monteren.

sorrie fout antwoord.

Is het niet mogelijk om een dikke springbar te gebruiken.
één kant misschien wat inkorten en de verende kant uit laten steken.

de schakel doorboren pin erin en dicht maken met kneedbaar ijzer en polijsten