In m'n hum met Omega

Ik zocht:
• Een horloge dat heel precies loopt, omdat het me soms danig irriteert dat ik altijd maar weer rekening moet houden met de afwijking van het horloge dat ik draag
• Een horloge dat een sweep-second-hand heeft, ik heb het even gehad met de voorthupsende quartsklokwijzers, hoe blij ik ook ben met de quartsen in mijn kistje
• Een horloge met datum en dagaanduiding, omdat ik op vakantie altijd binnen de kortste keren het besef van tijd kwijt ben
• Een Omega: ik heb eens ergens het statement gelezen dat in elke collectie een Omega moet voorkomen, welnu: ik heb/had er nog geen een
• Een horloge dat betaalbaar moet zijn, anders komt die Rolex er nooit.

Nou: dat combineren viel niet mee.
De nieuwe Omega’s, zo ik die al mooi vind, vielen ver buiten budget.
Tot ik deze vond en kocht, die vandaag met de pakjesman arriveerde:

Dus even snel wat fotoos: quick and dirty (er zit nogal hier en daar wat stof)

[center]

[/center]

Leuk: een handleiding er van gevonden op Internet
[center][/center]

Foto bij andere belichting / lichtval

[center][/center]

Er zat zelfs een handleiding bij, een servicebonnetje uit 1976 en wel twee garantiebewijzen: eentje met een aankoopdatum uit 1973 en eentje uit 1975.
Zodra ik hem open ga maken eens kijken of een ervan overeenkomt met dit horloge.

Gelukkig ben ik niet zo’n purist, want anders ging ik tobben over die garantiebewijzen…
…en over de achterkant, want of die er nou echt op hoort te zitten……

[center][/center]

Al met al ben ik toch wel zeer in mijn hum met mijn eerste (en vriendelijk hummende stemvorkuurwerk) Omega.

Heel mooi model Omega, gefeliciteerd!!!

mvg, Frans

Mijn beste,

Proficiat met deze magnifieke aanwinst.
Een aan-winst die er zijn mag. Wat een prachtig horloge is dit.
De fraaie wijzerplaat met die verhoogde uurmarkers geven dit horloge een ingetogen, doch krachtige uitstraling, welke een waar genot is voor de pols waaraan het gedragen zal worden.

Mijn complimenten ook voor de scherpe foto’s.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit karaktervolle horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dank, Koenraad, voor je weer warme en ware woorden.

Mijn beste,

Ik moet maar eens naar Mokum afrijzen om het glas te heffen op onze bijzondere passie!!:)-D

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mieters, wat mooi! (tu) Een horloge om van te genieten!! :slight_smile:

Wat een machtig mooi horloge. Fraaie wijzerplaat, hoge indexen, een plaatje(tu)

Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst

van harte ziet er super uit met ook geweldige mooie foto’s (tu)

Is die achterkast niet van een Omega Constellation? Nou die zitten ook op dit soort horloges, tenminste op Google wel.
Dus we moeten nu concluderen dat je waarschijnlijk een Omega Constellation hebt gescored!

Gefeliciteerd(tu)

En hier is zijn golden brother :wink: ( Maar wel zonder dag en zonder zo’n mooie 8erkant… )

toch denk ik ook dat de achterzijde niet hoort bij de rest van het uurwerk. Op de plaat staat généve . Het achterdeksen behoord toe aan een Constellation.
Volgens mijn bescheiden mening zijn de généve en de constellation 2 verschillende lijnen van omega. Of er zou een Constellation géneve of een génevé constellation moeten bestaan???Don’t think so
Maar toch vind ikzelf het ook een heerlijk mooie klok hoor. Koester ze en draag ze voorzichtig en met trots

Best mogelijk, Google is niet alwetend:D En ik ook niet8-)

Er ins zonder twijfel wel iets aan de hand met dit exemplaar.
Als je aan de binnenkant van het deksel kijkt, dan zie je dat hij bij een stemvorkuurwerk hoort (verwijzing naar Bulova en ESA), maar kennelijk hoort 'ie dan bij eentje met een vergulde lunette. Nou: een vergulde lunette kan ik hier echt niet ontdekken.

En kijk je verder dan wordt het nog leuker: enerzijds is het een ESA 9164 gebaseerd uurwerk, dus uit 1972 of later, met dag en datum (en die dag- en datum, die zie ik) anderzijds staat op het typeplaatje “1250” en dat was alleen Date en werd al in 1970 gemaakt, wat het serienmmer ook aangeeft.

Wel weer leuk is dat het "vlekje"op het glas, dat ik bij minder scherpe fotoos keurig probeerde weg te photoshoppen, een Omega-logo blijkt te zijn :slight_smile:

Het nummer 198.002 hoort bij een Constellation, die ook in 40 micron vergulde uitvoering bestond.
Hier zie je de foto van de Constellation
http://62.73.172.171/eMuseumPlus?service=DynamicAsset&sp=SU5mxm4Yx%2FVbg9LVP7MZLDqo6z5lhONBxez%2FYx5EhVSCZjU0bcvvsnPxkoLiFJnF9QzRY98OZwV3L TpwyJeR7NMPvp3RRP61q%2FZaOrpMIarUpZhLl2L5J%2BCyJGqnlNVpn&sp=Simage%2Fjpeg

hier wat gegevens van de Omega site
Case : “barrel” shape (10,6 x 38 x 36,5 mm)
For leather straps of 20 mm lug-size or SS bracelet of ref. ST 1175/647.
International Collection : 1971-1977
Swiss retail price (1975) : CHF 610.- (on leather)
Also available in 18K solid gold (BA 198.0002, CHF 1’300.-) or 24K gold-plated (40 mic.) with SS case back (PN 198.0002, CHF 650.-).
JLM

Er bestaat ook een model Genève met kaliber 1250 die heeft ref. 198.0020
En die lijkt wel op jouw horloge maar heeft kaliber 1260
Hier zie je hem
http://62.73.172.171/eMuseumPlus?service=DynamicAsset&sp=SU5mxm4Yx%2FVbg9LVP7MZLDqo6z5lhONBxez%2FYx5EhVSCZjU0bcvvsnPxkoLiFJnF9QzRY98OZwV3L TpwyJeR7NMPvp3RRP61q%2FZaOrpMIarUHcE1ApBPDeCyJGqnlNVpn&sp=Simage%2Fjpeg

De nummers lijken op elkaar dus misschien heeft iemand twee bodems verwisseld, maar het kan ook een mariage zijn.
Het blijft een mooi horloge

Wel apart, zou het een uit diverse onderdelen van andere horloges samengesteld horloge kunnen zijn?

Dank voor je info, Maurits.
Die E-Museum-site is trouwens heel leuk en bron voor veel gewatertand.
Dank nogmaals.

de normale ingang is hier.