In search of; het perfecte duikershorloge

Beste forumleden,

Need you’re help; sinds enige tijd ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe duikershorloge. Ik heb al diverse mooie horloges gevonden, maar wellicht dat ene pareltje nog niet. Mijn voorkeur gaat uit naar een robuuste duiker met stalen of rubberen band. Een stalen band mag ook wel echt een eigen smoel hebben (bijvoorbeeld als de Oris Aquis of de H2O Orca dive). De belangrijkste voorkeur is een blauwe wijzerplaat, liefst met een mooi sunburst effect. De diameter van de kast ca 41 - 43mm. Mooie robuuste kroon-beschermers hebben de voorkeur. Hieronder wat voorbeelden van horloges die ik echt tot vind. Je zou zeggen; koop dan een Oris Aquis blue dial of een H2O Orca dive of Longines Hydroconquest. Maar ik wil eigenlijk max 700 euro besteden en eigenlijk heb ik voorn dat budget een hele toffe horloge gevonden; namelijk de Tissot Seastar 1000 powermatic 80. Toch ben ik benieuwd of een pareltje gemist heb?!

Hieronder wat foto’s, want een plaatje zegt meer dan 1000 woorden :wink:

Oris Aquis - 1800 euro

H2O Orca Dive - 1400 euro

Epos 3441 dive - 1300 euro

Longines Hydroconquest - 1050 euro

Tissot Seastar 1000 - 695 euro

Certina DS action - 650 euro

Ben benieuwd naar jullie input. Alvast bedankt :+1::blush:

8 likes

Wil je nieuw kopen of is 2ehands ook een optie?

(die certina is een solide optie!)

De Squale 1521 blue polished?
image

7 likes

Epos, wat een geweldig mooi horloge.:heart_eyes:

1 like

11 likes

Als ik de opties zo zie, voor 700, zou ik zeggen van wel :slight_smile:

Mijn keuze zou de Certina of de Oris zijn.

:point_up_2:t2: Yes please, de Halios Seaforth is top. Wel ff zoeken naar iemand die hem kwijt wil

1 like

Geen sunburst, maar verder een zeer capabele en redelijk zeldzame kandidaat: Mühle Glashütte Seebataillon.

1 like

Goede vraag, sorry vergeten te vermelden. Nieuw heeft de voorkeur of een z.g.a.n.

De certina en de Tissot zijn beide onder de 700 euro. Daarom heeft de Tissot nu de voorkeur. Iets meer uitgesproken dan de certina

1 like

Leuke optie! Thanx :+1:

1 like

Citizen NB1031-53l

Groetjes

8 likes

Goede tip :+1:

De tofste heb je gemist :yum:

Ga je echt voor de specs om te duiken dan deze computer

Maar aangezien je budget €700 is dan zou ik voor een Halios Seaforth gaan

5 likes

Thanx voor je input. Maar die Halios is wel echt te clean. :+1: wel weer een hele mooie kleur die wijzerplaat. Breitling gaat m niet worden, zowel budget als mijn smaak. Met dat budget zou ik zeker voor een oris Aquis limited clipperton gaan :wink: ieder zijn ding

1 like

Klopt ieder zo zijn ding, in het lijste van jou zou ik trouwens echt voor de Oris gaan!

Gaat m voorlopig niet worden qua budget :+1:

Hij is er ook met een ‘normale’ bezel. Ik heb onlangs die van @Drebin even omgehad, dat is echt heel veel waar voor je geld. :+1:

2 likes

Mijn advies, ik zou dan gewoon even wachten en doorsparen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je alleen maar spijt gaat krijgen als je een horloge koopt terwijl je een ander tien malen geweldiger vind. Ik kan natuurlijk niet in andermans portomonnee kijken maar €1800 lijkt me nog wel haalbaar over een tijd.

2 likes