Need you’re help; sinds enige tijd ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe duikershorloge. Ik heb al diverse mooie horloges gevonden, maar wellicht dat ene pareltje nog niet. Mijn voorkeur gaat uit naar een robuuste duiker met stalen of rubberen band. Een stalen band mag ook wel echt een eigen smoel hebben (bijvoorbeeld als de Oris Aquis of de H2O Orca dive). De belangrijkste voorkeur is een blauwe wijzerplaat, liefst met een mooi sunburst effect. De diameter van de kast ca 41 - 43mm. Mooie robuuste kroon-beschermers hebben de voorkeur. Hieronder wat voorbeelden van horloges die ik echt tot vind. Je zou zeggen; koop dan een Oris Aquis blue dial of een H2O Orca dive of Longines Hydroconquest. Maar ik wil eigenlijk max 700 euro besteden en eigenlijk heb ik voorn dat budget een hele toffe horloge gevonden; namelijk de Tissot Seastar 1000 powermatic 80. Toch ben ik benieuwd of een pareltje gemist heb?!
Hieronder wat foto’s, want een plaatje zegt meer dan 1000 woorden
Thanx voor je input. Maar die Halios is wel echt te clean. wel weer een hele mooie kleur die wijzerplaat. Breitling gaat m niet worden, zowel budget als mijn smaak. Met dat budget zou ik zeker voor een oris Aquis limited clipperton gaan ieder zijn ding
Mijn advies, ik zou dan gewoon even wachten en doorsparen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je alleen maar spijt gaat krijgen als je een horloge koopt terwijl je een ander tien malen geweldiger vind. Ik kan natuurlijk niet in andermans portomonnee kijken maar €1800 lijkt me nog wel haalbaar over een tijd.