Al jaren verliefd op de IWC Ingenieur. Met name ref IW323902. Maar aangezien we als gezin een gezamenlijk spaardoel hebben in de vorm van een lange en verre reis met onze 2 kids; parkeer ik de IWC aanschaf even op het lijstje ‘nu effe nie’.
Wat trekt me dan toch zo aan in dat type horloges vraag ik me dan af?! Soms kan je er niet helemaal de vinger op leggen maar ik heb een poging gewaagd…ik ben her en der al wat meer (momenteel) bereikbare horloges tegen gekomen die bij mij hetzelfde gevoel oproepen als de ingenieur.
Vanavond zag ik nog in het incoming topic de citizen Eco drive promaster tough; bevalt me ook wel…
Maar wat ik zoek;
‘laagjes’ in een zwarte wijzerplaat
kroon-beschermers rond een niet-al-te-grote kroon.
datum (liefst in dit type horloge op 3 uur-positie)
39 tot 42mm diameter
op een stalen band
brushed afwerking
geen cleane maar eerder een technische toolwatch-look
Budget; tot 400 euro, mag ook een in nette staat verkerende gebruikte zijn… Quartz of mechanisch maakt niet zoveel uit, gaat vooral om de voorkant-esthetiek in deze zoektocht. Hopelijk kunnen jullie me verrassen geen enkele merk voorkeur…
Yeah yeah I know; even door sparen voor the real deal. Gaat ook gebeuren; ooit. Maar nu ff niet. Dit is gewoon een zoethoudertje
Bedankt, en het ziet er uniek uit. Maar op dit moment niet helemaal wat ik zoek.
@Stephannl thanks, maar dit is een mooi horloge maar wel echt een ander kopje thee dan wat ik op dit moment zoek
@Pablo1971 thanks, maar 950 euro is voorlopig dus even niet haalbaar
@Fate_Amenable_To_Change I know, I know… Maar zoals geschreven zit die pakweg 3 tot 3,5k die 3239 minimaal moet kosten er voorlopig echt ff niet in. Die ingenieur is echt een lange termijns ding. Andere spaardoelen gaan nu ff voor (grote verbouwing, verre reis, andere auto…)
De IWC Ingenieur is en blijft een mooi horloge.
Eterna heeft modellen die het Genta design hebben.
Zoals de Eterna Royal Quartz een mooi dun horloge uit 1976. De moderne automaat GMT is nu aardig goedkoop de krijgen en lijkt er sterk op.
Misschien de Victorinox Inox? Heeft een diameter van 43mm en is aan de zware kant, maar zeker een toolwatch. Ook verkrijgbaar met een stevige rubberen band en daardoor lichter om te dragen. Ook verkrijgbaar in een kast van titanium of carbon, maar deze zijn prijziger dan de rvs variant.
Af en toe komt hij 2e hands voorbij, meestal op WuS sales forum, de A13-A chronograaf. Quartz en centrale minuten en seconden wijzer, beter afleesbaar dan kleine subdials. Nieuw 800,- via hun eigen site. Ik ben zelf ook IWC fan en de 3239 is super tof, en lekker plat !