In service op de werktafel van ...

Mijn oudje van Omega van de jaren ’ 30, relatief goedkoop aangeschaft begin december 2019, met lichte twijfel over de echtheid, ligt momenteel op de werktafel van @Freddy.

Deze blijkt in goede staat en origineel te zijn. Nu geduldig wachten tot hij om de pols kan …

NA-tje met uitgebreide foto’s volgt dan … wat kan uitkijken naar … ook mooi zijn :wink:

12 likes

In die tijd bleek een ‘open case back’ echt letterlijk te zijn. Dat groot gat is om toegang de krijgen tot de afstelling denk ik. Waarvoor dat kleintje? Het schroefje dat eronder zit heeft al een zwaar leven achter de rug in ieder geval.

1 like

Het staat er zelfs op :wink:
1 Losschroeven
2 Opwindas verwijderen
3 Stofcontainer verwijderen (van het werk)

Daardoorheen kun je de schroef die de opwindas “zekert” los- en en later weer vastdraaien.
Het is een vroeg systeem om kasten stofdicht te krijgen. Je ziet ze soms ook in kunsstof.
Bijzonder bij dit exemplaar is de tube die nog een beetje extra stofdichtheid toevoegt.
Dit is de eerst die ik zie met zo een tube eraan.

1 like

Ja die tekst las ik ook maar begreep niet dat die alleen betrekking had op dat kleine gaatje.
Dank voor de toelichting. Begrijp het nog niet helemaal (punt 3) maar ben dan ook geen horlogemaker.
Als die het weet is het goed :sunglasses:

Zelf ben ik ook zeker geen expert. Een tonneau van omega wou ik reeds een tijdje.
Deze kwam met een T 17 caliber met zogenaamde staybrite case

Heb je ook meer foto’s van het horloge zelf? Nu zijn we natuurlijk benieuwd :wink:

1 like

Tuurlijk.
Wanneer terug van service … volgen de foto 's … van alle kanten … :slight_smile: