In tweestrijd over deze beauty van Hanowa

Hoi forumleden,

Ik sta volledig in tweestrijd, want ik heb nog niet eerder roségoud overwogen.

Kan dit bv. wel voor een man-anno-2025 of is het ‘too much’ ?

1 like

Tuurlijk kan het, of het jezelf goed bevalt kom je eigenlijk maar op 1 manier achter en voor het geld lijkt me dat geen probleem :+1:

1 like

Hangt van je polsmaat af. Meeste mensen komen er niet mee weg maar wie weet :man_shrugging:

2 likes

Alles kan als je het zelf maar mooi vindt. De enige manier om daar achter te komen is om het horloge te passen. Mocht ie toch niet bevallen kun je m altijd retourneren.
Op dit forum ga je nooit consensus vinden. Wat de een mooi vindt, vindt de ander verschrikkelijk. Zo veel mensen, zo veel meningen.

2 likes

Volgens de omschrijving is het brons(kleur) en niet roségoud. Lijkt me geen onbelangrijk detail. Daarnaast lijkt de maat mij te groot voor het model, maar da’s natuurlijk een kwestie van smaak.

1 like

Dit kan zeker, probeer anders eens bij een horlogewinkel of juwelierszaak om een horloge met vergelijkbare kleur/maat te passen.

En als jij het zelf mooi vindt, is dat toch het belangrijkste? Je hoeft niet altijd naar een mening van een ander te vragen :wink:

1 like

Vanaf 19.5cm werkt perfect maar beter Plus minus 20cm

1 like

Mijn pols is 18 cm. in omvang, vandaar mijn twijfel. :thinking:

Vind het wél mooi staan, echter 18 cm. polsomvang doet mij twijfelen. :star_struck::sleepy:

Ik vind 45mm überhaupt al te veel voor een “all risk” horloge, zeker op 18cm.
45mm kan nog voor horloges met bijv duikbezel, of chrono’s. En zeker in goudkleur lijkt me dit teveel van het goede.

1 like

Ben even gaan passen, maar toch teveel ‘overhang’ op de pols.

Jammer dat-ie bij mij te groot draagt, ik vond het een goed merk.
(Heb me iets ingelezen tevoren)

1 like

Alle reagerende leden, hartelijk dank voor het meedenken.

Ik zie toch maar van de koop af, howel het merk goed genoeg is, lijkt mij zo toe.

2 likes

Altijd passen!

Prima merk maar 45mm is gewoon te groot in zijn algemeenheid voor een “dressy” horloge. De datum staat ook te ver naar binnen, dat komt omdat het uurwerk veel kleiner is dan de kast (zo heb ik geleerd van @Fate_Amenable_To_Change )

2 likes

N.B. Kijk eens voor een Frederique Constant kwarts, wellicht is dat iets voor jou.

Deze webwinkel verkoopt overigens hoofdzakelijk mode merken en geen echte horloge merken, op een paar na dan…

1 like

Dank voor de FC-tip Folkert. :smiley::+1:

1 like

Uiteindelijk is het een persoonlijk keuze, en hangt het ook van de lug to lug afstand en de kastvorm af, maar ik denk niet dat veel 45mm horloges op een 18cm voor mij goed zouden vallen. Zou dan eerder rond de 42 of kleiner kijken, afhankelijk van wat je zelf wil natuurlijk. Hangt ook weer van de polsvorm af.
Voor lekker passen :ok_hand:

1 like