In verwachting van Steinhart

Wegens vrijwel alleen maar Japans spul in bezit hebbende (berg G-Shocks, Ecozilla, BFK, etc) is sinds lange tijd het mechanische virus weer toegeslagen.
Na lang zoeken ben ik terechtgekomen bij een -naar mijn smaak- prachtige hommage.

Als het geld om m’n rug zou groeien zou ik nl gelijk een Seadweller kopen, maar helaas levert docentje spelen niet genoeg op om dat soort grappen uit te halen.
Ook al zou ik het bij elkaar sparen ben ik niet zuinig genoeg op horloges om achteloos met een paar duizend euro om m’n pols te lopen; daarvoor zijn nl andere hobbies te kostbaar.

Anyway, het is uiteindelijk een Steinhart geworden nl de Ocean 44.
Omdat ik toch aan het rondneuzen was ben ik ook overstag gegaan voor de Steinhart Triton 30atm.

Beide horloges hebben een ETA vulling en saffier raampje, maar daar houden de verschillen ook wel weer op.

Ondertussen staan hier al twee watchwinders te wachten en voor elk klokje een setje zwarte Zulu’s (2 piece versie om ‘bandsporen’ op beide deksels te voorkomen) inclusief de extra dikke Seiko Prospex springbars.

Om de Ocean 44 (met saffierbezel) enigzins af te laten wijken van z’n origineel is er ook een zwarte datumschijf en nieuwe wijzers onderweg net zoals een bruin leren band.

Omdat de Ocean dan de beschikking heeft over drie verschillende banden vond ik het zielig om de zoon van Poseidon (heb ik toch nog wat aan m’n middelbare Grieks) achter te laten blijven, dus heb ik daar de rubberen band van z’n duurdere DLC broer bij besteld.

(@MGS: alvast bedankt voor het beleefd blijven ondanks m’n ongeduld… )
Ik haat nl wachten.

O ja, tijd voor (gejatte) plaatjes, zodra ze gearriveerd zijn grabbel ik even naar m’n macro lens voor kiekjes die het intellectueel eigendomsrecht wat minder tarten:

Tada, komen ze:

De Ocean 44:

En z’n nieuwe leertje:

En het nieuwe slotje van het nieuwe leertje:

Vervolgens het (bijna) verse duikertje:

En het nog aan te brengen rubbertje:

Helaas liet de Steinhart site nog wel eens verstek gaan mbt antwoorden van mailtjes en duidelijkheid over het voorradig zijn van artikelen, maar gelukkig antwoordt Zoltar telkens netjes en snel op mijn autistische trekjes.
Ook laat ik de -voor mij- wat meer kostbare goederen liever aan zo min mogelijk posterij bedrijven over wegens niet altijd even goede ervaringen daarmee.

Mooie horloges (tu)
Hoe zwaar is de Triton eigenlijk?

Ik wens je veel draagplezier :wink:

JTrapman Schreef:

Mooie horloges (tu)
Hoe zwaar is de Triton eigenlijk?

Ik wens je veel draagplezier :wink:

De Triton weegt 158 gram.
(maar vergeleken met m’n Ecozilla op staal lijkt echt alles licht…)

Oh, dat valt wel mee. Ecozilla op staal is rond de 300 gram als ik het me goed herinner?
Mijn Boschett Cave Dweller is met een aantal schakels eruit ook 270 gram.
Ik vind het altijd erg fijn als mijn horloges wat gewicht hebben.

Mooie keuzes hoor. Ik ben ook een inhaalsag met mechanische duikers aan het maken. De G-Shocks blijven natuurlijk ook maar een mechanische duiker is gewoon ook erg gaaf. Ben erg blij met mijn Ocean 1 GMT en mijn Mako XL. Volgende wordt een Oranje monster op rubber.

JTrapman Schreef:

Oh, dat valt wel mee. Ecozilla op staal is rond de
300 gram als ik het me goed herinner?
Mijn Boschett Cave Dweller is met een aantal
schakels eruit ook 270 gram.
Ik vind het altijd erg fijn als mijn horloges wat
gewicht hebben.

M’n weegschaaltje gaf geloof ik 278 gram aan; echt een loeder dus :wink:

dreski Schreef:

Mooie keuzes hoor. Ik ben ook een inhaalsag met
mechanische duikers aan het maken. De G-Shocks
blijven natuurlijk ook maar een mechanische duiker
is gewoon ook erg gaaf. Ben erg blij met mijn
Ocean 1 GMT en mijn Mako XL. Volgende wordt een
Oranje monster op rubber.

Zelf heb ik ook naar de straps van Isofrane gegluurd en een Hirsch Extreme. Misschien leuke opties voor je Monster? Beide banden zijn ook in oranje leverbaar.

Flexofiel Schreef:

dreski Schreef:

Mooie keuzes hoor. Ik ben ook een inhaalsag met
mechanische duikers aan het maken. De G-Shocks
blijven natuurlijk ook maar een mechanische
duiker
is gewoon ook erg gaaf. Ben erg blij met mijn
Ocean 1 GMT en mijn Mako XL. Volgende wordt een
Oranje monster op rubber.

Zelf heb ik ook naar de straps van Isofrane
gegluurd en een Hirsch Extreme. Misschien leuke
opties voor je Monster? Beide banden zijn ook in
oranje leverbaar.

Ik heb nog genoeg 20mm bandjes liggen dus dat komt wel goed. Dat is wel een voordeel van het monster. Alles past en staat erop door de korte lugs.

Steinhart, prima kwaliteit voor een nette prijs. Erg goede ervaringen mee gehad in het verleden.

Zo hey! 2 Klokjes in 1x, das niet mis! En nog 2 mooie stoere klokken ook. Die triton lijkt me ook gaaf.

Voorlopig zal ik het ‘helaas’ met m’n Seadweller moeten doen. Zonder ceramische bezel of rubberen band. Snik, arme ik… :wink:

Mooie keuzes, prachtige horloges voorals de 44. Veel plezier ermee! :slight_smile:

-> Toen ik vroeg of er een zwarte datumschijf kon worden geplaatst op een Ocean One was dat niet mogelijk, maar op een 44 wel…

Van harte proficiat, ik vind vooral de Triton enorm mooi :~

Bosnialove Schreef:

Mooie keuzes, prachtige horloges voorals de 44.
Veel plezier ermee! :slight_smile:

-> Toen ik vroeg of er een zwarte datumschijf kon
worden geplaatst op een Ocean One was dat niet
mogelijk, maar op een 44 wel…

Steinhart levert mij ook geen zwarte datumring voor de 44, net zo min als voor de Ocean 1 serie. Ik denk dat deze ring een aftermarket ring is (die zijn gewoon los verkrijgbaar), maar correct me if I am wrong!

Rios bandje met extra Steinhart gesp is zojuist gearriveerd. Mooi bandje :slight_smile:
Plaatjes volgen asap.

gortz Schreef:

Steinhart, prima kwaliteit voor een nette prijs.
Erg goede ervaringen mee gehad in het verleden.

Ik heb ook veel goede ervaringen op fora zien staan, vandaar oa mijn keuze.

marnix.moed Schreef:

Zo hey! 2 Klokjes in 1x, das niet mis! En nog 2
mooie stoere klokken ook. Die triton lijkt me ook
gaaf.

Voorlopig zal ik het ‘helaas’ met m’n Seadweller
moeten doen. Zonder ceramische bezel of rubberen
band. Snik, arme ik… :wink:

Ik vind die Triton echt heel apart; moest ik gewoon hebben.
En wbt je DSSD: ik heb enorm met je te doen :wink:

ticothijs82 Schreef:

Van harte proficiat, ik vind vooral de Triton
enorm mooi :~

Thx & zelfde had ik met de Ocean 44; vandaar dat ik maar gewoon niet gekozen heb.

Bosnialove Schreef:

-> Toen ik vroeg of er een zwarte datumschijf kon

Thx & het betreft gewoon een ETA 2824-2 waarvoor heel makkelijk nieuw aanwijs- en draaimateriaal te verkrijgen is. M’n lokale klokjes boer gaat er even mee aan de peuter. Met de aanwijzertjes had ik alleen iets meer moeite om hetzelfde type Superluminova te vinden.

Zoltar Schreef:

Bosnialove Schreef:

-> Toen ik vroeg of er een zwarte datumschijf
kon

Steinhart levert mij ook geen zwarte datumring
voor de 44, net zo min als voor de Ocean 1 serie.
Ik denk dat deze ring een aftermarket ring is (die
zijn gewoon los verkrijgbaar), maar correct me if
I am wrong!

Bij bestelling heb ik het ook gevraagd aan Zoltar; was helaas niet mogelijk, maar idd zijn ze aftermarket zeer makkelijk te vinden. Enige waar je op moet letten is of het ringetje ontworpen is om de datum op 1500, 1800 of ergens daartussenin weer te geven.

Laat die zwarte datumschijf nou lekker weg. Dat ziet er echt niet uit. Het lijkt dan of je een index mist door die zwarte kleur. Het verstoor de hele balans van het horloge. Echt zonde hoor.

dreski Schreef:

Laat die zwarte datumschijf nou lekker weg. Dat
ziet er echt niet uit. Het lijkt dan of je een
index mist door die zwarte kleur. Het verstoor de
hele balans van het horloge. Echt zonde hoor.

Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken eerlijk gezegd.
Bedankt voor je oprechte mening.
Ik zal binnenkort wel even een eigen geschoten plaatje door ome Adobe laten bewerken voor een vergelijk.

Flexofiel Schreef:

dreski Schreef:

Laat die zwarte datumschijf nou lekker weg. Dat
ziet er echt niet uit. Het lijkt dan of je een
index mist door die zwarte kleur. Het verstoor
de
hele balans van het horloge. Echt zonde hoor.

Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken eerlijk
gezegd.
Bedankt voor je oprechte mening.
Ik zal binnenkort wel even een eigen geschoten
plaatje door ome Adobe laten bewerken voor een
vergelijk.

In dit draadje werd er al eens over gesproken en er staat een photoshop pic bij.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,283763,page=12

Lol, veel plezier met zoeken. Ik vond en vind nog steeds (persoonlijk) een zwarte datumwiel mooier staan. :slight_smile: iK moet je wel gelijk geven over dat het de balans verstoort, maar ondanks dat vind ik een zwarte wel mooier.

Is er ook een stalen band te verkrijgen voor de triton?
(zoltar?)

Mooie klokken :slight_smile: