Wegens vrijwel alleen maar Japans spul in bezit hebbende (berg G-Shocks, Ecozilla, BFK, etc) is sinds lange tijd het mechanische virus weer toegeslagen.
Na lang zoeken ben ik terechtgekomen bij een -naar mijn smaak- prachtige hommage.
Als het geld om m’n rug zou groeien zou ik nl gelijk een Seadweller kopen, maar helaas levert docentje spelen niet genoeg op om dat soort grappen uit te halen.
Ook al zou ik het bij elkaar sparen ben ik niet zuinig genoeg op horloges om achteloos met een paar duizend euro om m’n pols te lopen; daarvoor zijn nl andere hobbies te kostbaar.
Anyway, het is uiteindelijk een Steinhart geworden nl de Ocean 44.
Omdat ik toch aan het rondneuzen was ben ik ook overstag gegaan voor de Steinhart Triton 30atm.
Beide horloges hebben een ETA vulling en saffier raampje, maar daar houden de verschillen ook wel weer op.
Ondertussen staan hier al twee watchwinders te wachten en voor elk klokje een setje zwarte Zulu’s (2 piece versie om ‘bandsporen’ op beide deksels te voorkomen) inclusief de extra dikke Seiko Prospex springbars.
Om de Ocean 44 (met saffierbezel) enigzins af te laten wijken van z’n origineel is er ook een zwarte datumschijf en nieuwe wijzers onderweg net zoals een bruin leren band.
Omdat de Ocean dan de beschikking heeft over drie verschillende banden vond ik het zielig om de zoon van Poseidon (heb ik toch nog wat aan m’n middelbare Grieks) achter te laten blijven, dus heb ik daar de rubberen band van z’n duurdere DLC broer bij besteld.
(@MGS: alvast bedankt voor het beleefd blijven ondanks m’n ongeduld… )
Ik haat nl wachten.
O ja, tijd voor (gejatte) plaatjes, zodra ze gearriveerd zijn grabbel ik even naar m’n macro lens voor kiekjes die het intellectueel eigendomsrecht wat minder tarten:
Tada, komen ze:
De Ocean 44:

En z’n nieuwe leertje:

En het nieuwe slotje van het nieuwe leertje:

Vervolgens het (bijna) verse duikertje:

En het nog aan te brengen rubbertje:

Helaas liet de Steinhart site nog wel eens verstek gaan mbt antwoorden van mailtjes en duidelijkheid over het voorradig zijn van artikelen, maar gelukkig antwoordt Zoltar telkens netjes en snel op mijn autistische trekjes.
Ook laat ik de -voor mij- wat meer kostbare goederen liever aan zo min mogelijk posterij bedrijven over wegens niet altijd even goede ervaringen daarmee.