In welke mate belangrijk, het volgende issue !

Voor mij is het getal 3 van toepassing. Tijd is niet belangrijk en variabel. De invulling van tijd en de we of niet gedane zaken is voor mij relevant. En hoe vaak is het nu echt belangrijk en kijk je serieus naar dit soort dingen? Ik zelf nooit en wil dit ook zo houden. Of het horloge mooi is en fijne techniek heeft en esthetisch bij mij past op dat moment van gebruik en emotie is van belang.

Het blijft natuurlijk een heerlijk luxe probleem om mee bezig te zijn.

2 likes

Het valt mij aan mezelf op, dat ik heel kritisch kijk naar mijn Meister Anker, wat zeker komt doordat daarin een automatisch Seiko-uurwerk zit [dit wekt voor mij zekere verwachtingen] en deze zo goed in het horloge gezet is, zonder ook maar de minste foutverwerking die te bespeuren is.

Voor mij is dit een horloge ‘for a ife-time’, waarvan ik ook extra geniet.

Vandaar dus mijn begaan zijn met de wijzers fijn-afstelling en de evenzo belangrijke aanwezige status quo hierin na een week.

De wijzeruitlijning is 100% fijn afgesteld, met alledrie op ‘de 12’ exact begonnen en nu na een week nog steeds zo.

[de gangwaarde vind ik van minder belang, maar is na een week circa 9 seconden voorloop: dat is slechts 1.3 seconde per dag voorloop]

0

Ik zet de tijd ongeveer goed.
Maakt me niks uit waar de secondewijzer staat en ga ook niet pietje precies de minutenwijzer midden op een streepje zetten (waarom zou je als de sec. wijzer je ook niks uit maakt).
Ik moet ook altijd ongeveer de tijd weten en niet exact…

Ik begrijp heel goed als mensen dit een 10 waard vinden overigens.

1 like

Dat vind ik dan wel weer storend, die minuten wijzers niet op de streepjes. Omdat ik hem eens per maand of 2 maanden goed zet is het een kleine moeite. Maar snap ook wel dat sommige zich er minder aan storen.

1 like