In welke winkel koopt U werktuigen en horloge delen ?

Dag,
Ik zou graag weten in welke winkel men in Holland horloge maker werktuigen of armband horloge delen kan kopen. Liever richting Maastricht omdat ik vlakbij in Belgie ben. Het is hier erg moeilijk zo’n winkel te vinden.
Dank U.
BD

Hallo Brunod,

Voor zover ik weet, zijn er wel wat groothandels, maar niet echt een winkel. Hier kun je bestellen in Nederland, maar ik heb er niet echt goede ervaringen mee.

http://www.dehobbysite.nl/werkplaats.html

Ik bestel alles bij Cousins UK in Engeland. Prima service, snel en ze hebben bijna alles.

mvg Melvin

ik ga eigenlijk nooit naar een “winkel” ik bestel 't meeste aan “verbruiksartikelen” en gereedschappen via Internet…

Op de Rikketik geef ik ook altijd mijn ogen goed de kost… kan je wel eens wat voordeel opleveren… Triebniet, stenenpers, diverse klein gereedschap, finger-cots… dat spul…

Waar ik bestel?.. waar ze hebben wat ik zoek… de gebruikelijke groothandels… Alma, Friederichs, Cousins, Flume… dat soort sites…

Persoonlijk ga ik graag naar Bijou Moderne in Bleijswijk. Dat is niet direct in de buurt van Maastricht.
Bij www.watch-tool.de hebben ze ook veel. Heb zelf geen ervaring met de winkel maar hun site ziet er prima uit. (in mijn belevingswereld)

Groet,
Arvid

@Vintage1982 Dank je,
De hobbysite zit in Heemstede, dus nog verder dan Charleroi voor mij. Maar ik onthou de naam.
Edit :
@Arie_Kabaalstra
Door web kopen doe ik altijd, maar eens een winkel bezoeken is ook een plezier om nieuwe dingen te vinden of werktuigen in handen te hebben voor het aankop (en met de verkoper te praten). :smile:
Edit :
@Arvid, Dank je Arvid,
watch-tool ken ik al. Bijou Moderne ben ik nu aan het kijken.
Heel mooie on line catalogus, vooral vanaf blad 280 :slight_smile:
BD

Watchtool.de is echt prima! Snelle levering. Goede correspondentie. Wat mij betreft een aanrader.
Heb ook al vaker naar tevredenheid bij de hobbysite besteld. Maar daar is niet iedereen tevreden over.

Vroeger… toen ik nog in Watniksveen woonde… kwam ik ook wel bij Bijou Moderne… je moet echter wel een KVK hebben eer je daar binnen geraakt… Had ik al… dus dat was geen probleem… 't was 20 minuutjes rijden bij mij vandaan. .naast Horlogemakers benodigdheden heb ik daar ook de nodige edelsmids-spullen gekocht… ze hebben van alles…

echt veel echte “winkels” zijn er niet… HBM had…ja… had wel wat horlogemakers gereeedschappen. maar… dat wordt inmiddels een beetje uitgefaseerd daar… 't verkocht niet genoeg… op de laatste Rikketik waren de Triebniets al flink in de aanbieding. .maar dan nog vond ik ze te duur… te veel speling in alles… en dan heb je er per saldo geen flikker an…

't is een te kleine markt voor “Winkels” om het in het assortiment op te nemen… 't vreet ruimte in je zaak… en het staat “Stof te verzamelen”… daarom beginnen veel zaken er niet aan om het in de winkel te zetten… Webshops is een ander verhaal… een Magazijn met doosjes neemt minder ruimte in beslag…