Normaal ben ik niet zo van Rolex, dat weten velen van jullie wel. Via LinkedIn viel mij oog op een post waarin een in 2023 in zee gevonden Rolex werd genoemd:
Het horloge werkte nog naar verluid. Rolex heeft het horloge hersteld en is bij de oorspronkelijke eigenaar terug gekomen.
Ocean’s Depth moet je met een korrel zout nemen, want een surfer zonder verdere apparatuur, specifieke gassen, en vele jaren voorbereiding zal nooit onder de zeventig meter diepte geraken. Kortom: Ding is aangespoeld en ergens in een branding gevonden. Maar dat terzijde, dit soort verhalen, net als inderdaad het verhaal van de Barnacle, zijn erg cool. Ik mag dat wel.
De eigenaar heeft geen herinneringen met het horloge opgebouwd terwijl het in zee lag, dus eventuele emotionele verbinding zal met het gerestaureerde object sterker zijn dan met de ellende die opgevist was.
volgens mij had de eigenaar juist wel dierbare herinneringen middels het horloge. Jubileum achtig iets Chris. De verbinding zal idd wel sterker worden met de nieuwe historie erbij
wellicht de branding/stroming? Of even schudden door de duiker en gaan met die zeebanaan
Mijn punt was niet dat de eigenaar geen herinneringen aan het horloge had. Mijn punt was dat de eigenaar herinneringen aan zijn werkende horloge had, zoals het was voor hij het in zee kwijt raakte.
Degene waarop ik reageerde zei dat hij het horloge wellicht niet had laten restaureren ivm sentimentele waarde, waarop ik poneerde dat de eigenaar geen sentimentele waarde aan een half vergane brok ellende met koraal er op had, en herstel dus altijd beter is.
Als je een automaat oppakt en hij begint te lopen doet hij het toch nog?
Mijn auto staat even niks te doen op de oprit, maar die doet het ook gewoon nog.
Tsja, ik vind het best bijwonderijnswaardig. Een Submariner uit de jaren zeventig met een plexiglaasje die het na een aantal jaar op de zeebodem nog doet. Als jouw auto een aantal jaren bij de kust in weer en wind staat zonder ook maar een enkele keer gestart te worden, vraag ik mij af of hij wel meteen start.
Ik kende dit verhaal niet maar het is zeker een leuke. De hoofdrolspelers, Matt en Ric, zijn nu goede mates geworden zo te lezen. Mooie PR voor Rolex ook.
Als ik me goed herinner is Pieter van V. in de jaren 80 ook een keer een Rolex verloren tijdens het duiken. Ook ergens in dat deel van de wereld als ik me juist herinner?
Misschien wordt die ook nog eens gevonden!