Inbraak

denk je een leuke dag te hebben, met een bezoek aan de amstel gold race, komen we thuis ( nieuw huis wonen er pas 6 weken), is er ingebroken, buiten geld,camera, sieraden, zijn er 2 rolexen,1 omega 1 tag heuer, en diverse vintage Nos horloges weg, 1 rolex sub, zelfs incl. papieren, 1 oysterquartz die ik volgende week aan Marc-b1 zou verkopen.
De politie komt er hopenlijk zo aan, om diverse zaken te onderzoeken.
is gvd kl…te
john

Mijn beste,

Man, man, man, wat een miserie!!

In de geest der ware forum-vriendschap wil ik je enorm veel sterkte toewensen met de verwerking van deze laaghartige daad.

Orologio Signaturis Temporis

John

Dat is inderdaad goed kl… Ik hoop dat je goed verzekerd bent. Weliswaar krijg je daar je spullen niet mee terug, maar het is toch een pleister op de wonde.

Daarom hebben wij het merendeel van onze kostbaarheden in een bankkluis liggen.

Ik zou dat advies aan een ieder willen geven. Huur gewoon een klusje bij de bank en leg daar je kostbaarheden in. Nadeel is wel dat je er elke keer naar toe moet om te wisselen.

Heel veel sterkte met de afwikkeling en hopelijk pakken ze dader en vinden ze nog het e.e.a. terug.

groet

Ed

John,

Wat rest er dan je/jullie heel veel sterkte te wensen.

Marten

Wat BALEN zeg!!

Ongelooflijk! Een verzamelaars-nachtmerrie. De rillingen lopen over mijn rug. Héél véél sterkte en succes met de afwikkeling!
Ik kijk nu toch met heel andere ogen naar de Oris die je pas opgestuurd hebt…
Jur

Echt klote! Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad. Sieraden en horloges zijn erg moeilijk te verhalen als je er niet extra voor verzekerd ben. Heb toen maar EUR 1000,- vergoed gekregen voor de horloges.

Heel veel sterkte!

Wat een laffe daad hopelijk pakken ze de daders hopelijk met hun buit mischien wel verstandig foto`s te plaatsen op dit forum zodat iedereen weet wat die koop als ze via ebay of marktplaats te koop worden aangeboden.
Veel sterkte
Anton SV

Hallo John,

Damn zeg…pech voor mijn, maar een ramp voor jou.
Daders vatten…pfff… ik geloof er niet écht in.
Hopelijk ben je goed verzekerd.
Laat dit een les voor een ieder zijn om alles goed te bewaren,
alles op foto te zetten, alle serienummers te noteren en ja…
zwaar verzekeren of in een kluis op te bergen.
Nadeel is natuurlijk dat je wekelijks eens naar de bank moet :frowning:

En dure horloges ontvreemden is heel erg, maar collector’s items bij een
verzamelaar weghalen is nog véél erger :frowning:
Sommige dingen zijn gewoon onvervangbaar.

Veel sterkte en laat de moed zeker niet zakken ! ! !

Sterkte John, heel vervelend, ik hoop niet dat er iets van sentimentele waarde is gestolen, een ersftuk bijvoobeeld, dat zou helemaal onvervangbaar zijn.

Het beste in deze barre tijd.

Ooooh, wat vervelend!! Niets zo erg als vreemden die je huis doorzoeken als jij er niet bent.
Ik wens je veel succes met de afwikkeling van dit gedoe, en veel sterkte met de verwerking ervan. Ik leef met je mee.

Nogmaals sterkte, en let op de verkoopsites he…

Wat ontzettend balen zeg… Is het een idee om de foto’s en serienummers te posten?

Misschien iets voor een aparte rubriek op dit forum? Zodat, bij voldoende bekendheid, heel Nederland en de rest van de wereld er iets aan heeft en horloges die op deze manier “verkregen” zijn op den duur onverkoopbaar worden? En daarmee ook de aantrekkelijkheid voor het dieven gilde om op jacht te gaan naar dit soort horloges? Of is dit te naief gedacht:(.

Ik vind het een ZEER GOED IDEE om een rubriek “gestolen” te maken.

Mét foto’s, serienummers en de hele meuk !!!

Je moet het de dieven zeker niet te gemakkelijk maken !

Ik denk dat we als forum zeker het verschil kunnen maken.

Zelfs als is er maar 1 horloge op de 100 die “ontdekt” wordt, is het nog steeds de moeite waard !!!

heel erg vervelend, ik ken het gevoel van machteloze woede dat je dan hebt en voel met je mee.
Ik hoop ook dat je meer geluk hebt met de politie dan ik. Ze vonden het maar vreemd dat ik meer dan één horloge had.
Idd een goed idee van de andere schijvers om hier (en misschien ook op t andere forum) foto’s en serienummers te plaatsen.

Da’s balen !!

Sterkte ermee.

Groet
Mark

Hallo Micjam,

Veel sterkte! Dat is afschuwelijk als iemand met zijn poten bij je thuis is geweest.
Ik hoop van harte dat het (financieëel gezien dan) toch een beetje soepel en niet erg nadelig afgewikkeld word.

Nogmaals sterkte.

Groet,
Alex

Balen, mischien een idee om te beginnen om in dit topic foto’s en info te plaatsen over de horloges, ik surf me altijd scheel op zoek naar horloge’s dus mischien duiken ze ineens op!

Ik sluit me hier helemaal bij aan en zou dit initiatief zeer toejuichen.

Hoe pak je zoiets aan. Verzoek aan de beheerder? Bij deze dan.

John,

Ik kan je alleen heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat de politie haar werk doet, de “buit” gevonden wordt en de daders effectief gestraft.

Zoiets is een traumatische ervaring, een nachtmerrie voor elke verzamelaar.
Wat je moeizaam hebt opgebouwd verdwijnt nu in één klap… op de meest verwerpelijke manier (td).

Vandaar m’n raad aan alle forumleden : (maar daar heb jij nu niks aan, besef ik…) bewaar de kostbaarste stukken in de (bank)kluis.

Neem ook (digitale) foto’s van alle uurwerken (en alle voorwerpen die van belang zijn) en bewaar de data op meerdere USB sticks of CD’s, waarvan een kopie in de bankkluis.
Zo heb je in elk geval al een begin van bewijs voor de verzekering.

Ook een goede waakhond zal al veel potentieel tuig afschrikken om eraan te beginnen…

En wat de rubriek “gestolen” betreft: ben ik hélemaal voor !!

Nogmaals: m’n medeleven en hopelijk komt het toch nog goed…

MVG,

Chris.