Inbraak

Ons huis was/is een van de weinigen die niet voorzien was van rolluiken,dit schijnt uitnodigend op het inbrekersgilde te werken, en van de achterkant is ons huis een beetje afgelegen, en vanaf ander huizen moeilijk in te kijken. Plus mooi weer weinig mensen in de straat enz
De politie zegt, dat het pech is, men komt binnen om cash geld, en als men pech heeft( eigenaren) en niet gestoord wordt,kan men in het hele huis zoeken,( hebben ze dan ook gevonden).
gr. john

Ik hoop dat de verzekering je ruim compenseert zodat je ons de komende periode weer wat mooie aanwinsten kunt laten zien.

Even een paar lullige vragen misschien, maar opzich wel een goed moment om een antwoord te verkrijgen.

Kun je zonder de papieren(/aankoopbon) nog wel je Rolex verzekerd krijgen?

Hoe zit het met je vintages? (Ik neem aan dat je hier geen papieren meer bij hebt)

En wat kost een kluisje bij de bank ongeveer?

Nogmaals sterkte John.

Ypuh Schreef:

Even een paar lullige vragen misschien, maar
opzich wel een goed moment om een antwoord te
verkrijgen.

Kun je zonder de papieren(/aankoopbon) nog wel je
Rolex verzekerd krijgen? ja, met een taxatierapport.

Hoe zit het met je vintages? (Ik neem aan dat je
hier geen papieren meer bij hebt) Kun je ook laten taxeren.

En wat kost een kluisje bij de bank ongeveer? Even je bank bellen.

Nogmaals sterkte John. Ik sluit mij daar graag bij aan!

hans

heren,
mocht het weer zover komen,dat ik mijn “verzameling” een beetje op orde heb,zal ik absoluut een bankkluisje gaan huren. Probleem met mijn Blauwe Sub, is dat hij inclusief doos omdoos papieren tags, weg is. Hij was wel verzekerd, maar ik heb nu alleen nog fotos, ik heb nooit fotos gemaakt van serienummers ( misschien stom, zijn wel bekend bij de verzekering) ik zal daar nog wel bericht over krijgen, hoe verder.
Mocht alles geregeld zijn, zal mijn eerste aankoop een 16613 zijn. Dus voorlopig zal de Gmt veel draagtijd krijgen
gr. john

De kosten van een bankkluis zijn in mijn geval:

Voor een kleine kluis 45 Euro per jaar. Ik heb de op een na grootste en daar betaal ik 125 Euro per jaar voor. In deze kluis kan redelijk wat in. Het beste is om niet al je originele dozen er in te zetten, die kan je gewoon thuis bewaren, want kost teveel ruimte. Als je het een beetje economisch inpakt kun je wel 30 to 40 horloges kwijt. Dus alleszins acceptabel. En je bent verzekerd tot een bedrag van 40.000 Euro zonder dat je hoeft op te geven wat er in je kluis zit. In mijn geval is het de bank van de bekende wielerploeg.

heel veel strekte gewenst en hopen dat de verzekering de schade goed dekt en een pleister op de wonden is gr hans

vreemden bij je in huis is een nightmare. spullen kwijt waar
je samen hard voor hebt moeten werken en uiteindelijk weer jaren bezig
om de collectie weerop niveau te krijgen. Sterkte met de immateriele
schade.

wat een afschuwelijke ervaring! Hopelijk komt het goed met de verzekering. Het zal waarschijnlijk ook niet meevallen om weer opnieuw te moeten beginnen met je collectie te verzamelen. Veel sterkte!!

Groet,
Arno.

Dat is echt verschrikkelijk!!

Heel veel sterkte, John.

micjam Schreef:

heren,
mocht het weer zover komen,dat ik mijn
"verzameling" een beetje op orde heb,zal ik
absoluut een bankkluisje gaan huren. Probleem met
mijn Blauwe Sub, is dat hij inclusief doos omdoos
papieren tags, weg is. Hij was wel verzekerd, maar
ik heb nu alleen nog fotos, ik heb nooit fotos
gemaakt van serienummers ( misschien stom, zijn
wel bekend bij de verzekering) ik zal daar nog wel
bericht over krijgen, hoe verder.
Mocht alles geregeld zijn, zal mijn eerste aankoop
een 16613 zijn. Dus voorlopig zal de Gmt veel
draagtijd krijgen
gr. john

Goh, ja, je had zo’n bloedstollend mooie blauwe sub - ging je ook effe meebrengen om eens te tonen :frowning:

Dan begin je te denken: Wat als we wat eerder hadden afgesproken.:frowning:

Maar ja, “Wat als” kan de tijd niet terugdraaien.

Ik hoop in elk geval dat je weer een prachtige blauwe Sub kan kopen…

John,

Ook van mij veel sterkte gewenst. Je huis is toch een man zijn ‘fort’, en daar horen vreemde mannen verre van te blijven.

Ik wens je toe dat alles zowel materieel als immaterieel weer op zijn pootjes terecht komt.

Vriendelijke groeten,

Joram Krol.

Zoo, ff een wwekje niet op het forum, en dan is dit het eerste bericht waar ik aan begin,…

Een goed begin is dat niet.

Erg jammer natuurlijk dat je je collectie grotendeels kwijt bent, maar ik denk dat er achter die verstandige rectie van je vrouw meer waarheden schuilen.
Die spullen, jammer, vooral als er geen onvervangbare spullen cq. erfstukken bij zijn.

Het ergste lijkt mij het idee dat onbekenden, of iig ongenode gasten door je spullen lopen zoeken, en jouw domein binnen dringen, dat doen ze maar niet.
Het is voor hen gewoon een soort werk, (aargh, zeg ik dit hardop?) maar pikken wel jouw spullen waar je aan gehecht bent, voor gespaard hebt, maar nog erger, sommige mensen worden hierdoor bang in hun eigen huis.

Ik hoop dat jullie mede door de nog te realiseren aanpassingen, jullie verder wel kunnen genieten van jullie nieuwe huis.

En nog even over het onderdeel gestolen, als die er al ergens is, kan er dan niet een vaste link bij verkopen / gekocht komen.
Als wij dan iets zien op ebay / marktplaats oid, kun je daar nakijken of het gestolen is, en als er iets van een forumlid wordt gestolen wordt er misschien eerder gebruik gemaakt van deze sites.
Al wordt er maar 1 per jaar door gepakt, is voor mij de moeite al

Totdat iemand een klokje bij je koopt en meteen je adres heeft…
Jur