thnks allemaal, ik heb helaas geen betere foto
maar ik begrijp uit jullie verhalen dat het hier inderdaad een soort van antishoc systeem betreft, het is inderdaad een chinees fabricaat vrees ik… maar ach zolang het vrij nauwkeurig werkt? /…
dank!
thnks allemaal, ik heb helaas geen betere foto
maar ik begrijp uit jullie verhalen dat het hier inderdaad een soort van antishoc systeem betreft, het is inderdaad een chinees fabricaat vrees ik… maar ach zolang het vrij nauwkeurig werkt? /…
dank!
Zie deze link. Even scrollen en je vindt een Pronto horloges advertentie waar de incabloc aangeprezen wordt.
En hier kun je mooi zien hoe het werkt:
http://www.tztoolshop.com/page95.html
Andere veel gebruikte systemen zijn: kif, etachoc van Eta, diashock van Seiko, Parashock van Citizen.
Ko
Volgens mij Durobloc als je goed naar de tekeningen kijkt. De veertjrs lopen aan beide zijden door em bij Duroswing lijkt dat niet het geval.
Hmmmm kan bij nader inzien toch ook nog een andere variant zijn.
En dan zijn er nog de Oost Duitse en Russische varianten met gewoon een dun bladveertje tegen het uiteinde van de balansas.
wo he gaaf man Ko, thnks!
Ik heb het eerder gepost maar hier is een
overzicht met de meeste varianten:
http://i297.photobucket.com/albums/mm220/BrogdenFi
elds/Watches/Shockabsorbers.jpg
Wow, wat een zee aan schokbeschermers. Is het ene nu beter (geschikt) dan de ander?
Misschien zitten er minieme verschillen in kwaliteit, maar over het algemeen zijn ze vergelijkbaar. Het heeft meer te maken met het feit dat deze systemen gepatenteerd zijn. Fabrikanten willen geen rechten betalen dus ontwikkelen ze een eigen systeem.
Misschien zitten er minieme verschillen in
kwaliteit, maar over het algemeen zijn ze
vergelijkbaar. Het heeft meer te maken met het
feit dat deze systemen gepatenteerd zijn.
Fabrikanten willen geen rechten betalen dus
ontwikkelen ze een eigen systeem.
oic. maar zijn bepaalde patenten niet al verlopen? of komen er nu geen/amper varianten meer uit?
Misschien wel, maar waarom zou je dan ineens veranderen van systeem als ze vergelijkbaar zijn? Eigenlijk geef je dan als bedrijf toe dat het eerdere systeem waardeloos was.
@ allemaal:
ik ben blij met de illuminatie hier verkregen!! dank jullie!!
Eigenlijk geef je dan als bedrijf toe dat het
eerdere systeem waardeloos was.
Kul. Als je iets beter maakt, geeft je niett toe dat het oude zonder waarde of nutteloos was, wel dat het beter kan. Waardeloos: “onnut, nietswaardig, onbruikbaar”.
Ze zouden niet iets beters maken. Ze zouden een systeem van een andere fabrikant gaan gebruiken.
Vintage1982 Schreef:
Eigenlijk geef je dan als bedrijf toe dat het
eerdere systeem waardeloos was.Kul. Als je iets beter maakt, geeft je niett toe
dat het oude zonder waarde of nutteloos was, wel
dat het beter kan. Waardeloos: “onnut,
nietswaardig, onbruikbaar”.
Ja, al die (af)wasmiddelen doen het ook elk jaar. “Nieuwe formule!!”, “Vernieuwd!!”, “Nog beter!!” :+
Mooi overzichtje… Ik ga em printen en dan in mijn Atelier ophangen…
wat “verbeteren van producten” betreft… ooit hondenvoer gezien “nu verbeterde smaak”… ik vraag me af… wie heeft dat getest?.. 'k heb ooit hondebrokken geproefd, en ik vond er weinig smaak aan zitten… Biks voor de koeien heeft meer smaak…
't omzeilen van patenten maakt fabrikanten creatief… de werking van al die systemen, of in elk geval de meesten is vergelijkbaar en op zijn minst net zo goed… anders heeft het geen zin natuurlijk…
Leuk om al die varianten te zien
Ja ok, ik bedoelde dat je als bedrijf achter je eigen systeem blijft staan ondanks dat andere patenten misschien aflopen.
Toch is dat ook niet altijd waar. De wat luxere modellen van ETA schijnen Incabloc te gebruiken in plaats van Etachoc. Etashoc is wat goedkoper, maar toch een miniem kwaliteitsverschil ten gunste van Incabloc en de laatste is ook gebruiksvriendelijker bij servicebeurten.
Wow, wat een zee aan schokbeschermers. Is het ene
nu beter (geschikt) dan de ander?
Misschien niet beter, maar in vind Incablock wel prettiger om mee te werken.
1-Een Incablock krijg je altijd makkelijk open en dicht.
2-Het veertje blijft VAST ZITTEN!!
Voor de diverse rondmetdriepootjes varianten moet je speciale tools hebben of maken en is demontage en montage veel meer werk.
Andere systemen o.a. van Durowe werken wel fijn en snel, maar hebben de eigenschap dat de veertjes in open toestand los zitten, die kan je makkelijker kwijtraken dat vind ik ook een nadeel.