De knoop doorgehakt, er is een 7C43 naar mij onderweg. Deze staat al lang op mijn verlanglijstje. Spannend, toch altijd afwachten of er nog verrassingen onder de deksel zitten. Blijft vintage (1987). Het is denk ik een JDM model vanwege de Kanji dag aanduiding.
De band heb ik er niet bijgekocht, hij gaat op een solid oyster.
Mooie uitvoering, ik zie de quartz classic divers van Seiko steeds meer in waarde stijgen.
Veel plezier ermee en ik hoop hem nog een keertje te kunnen bewonderen met de nieuwe band.
Ja, ik zal t.z.t wat foto’s maken.
Gefeliciteerd, zijn erg prettige en degelijke horloges. De laatste tijd heb ik ook meer en meer belangstelling voor de vintage quartzen van Seiko.
Dit is de mijne:
Die ziet er ook nog goed uit. Het valt mij ook op dat de vraag toeneemt, ze zijn vrij snel verkocht als je de forums volgt. Prijzen stijgen ook.
Het natuurlijk ook een mooie mix, de look van de skx007, gemak van een hoge kwaliteit quartz.
Rolo Schreef:
Die ziet er ook nog goed uit. Het valt mij ook op
dat de vraag toeneemt, ze zijn vrij snel verkocht
als je de forums volgt. Prijzen stijgen ook.
Het natuurlijk ook een mooie mix, de look van de
skx007, gemak van een hoge kwaliteit quartz.
Dat is het, the best off both worlds
Ik heb ook nog een iets kleiner broertje (of zusje) de 7548, hiervan komt de bezel inlay ergens anders vanaf. Ik heb eens een partijtje bezels gekocht en daar zat deze inlay bij. Vies, verweerd enz. maar na wat schrobben en schoonmaken zag hij er zo uit, heeft wel iets vind ik. Dit is ook een “normale” kast, bij de 7C43 zit onder de bezel een draairing waarmee het glas wordt vastgeschroefd.
Ja, die 7548’s zijn ook mooi, het is de voorloper van de 7C43. Volgens mij zijn ze dezelfde maat. Ik ging eigenlijk ook voor een 7548 maar die was net voor mijn neus verkocht. 2 post later stond deze 7C43 (wel een ander bedrag…).
Rolo Schreef:
Ja, die 7548’s zijn ook mooi, het is de voorloper
van de 7C43. Volgens mij zijn ze dezelfde maat. Ik
ging eigenlijk ook voor een 7548 maar die was net
voor mijn neus verkocht. 2 post later stond deze
7C43 (wel een ander bedrag…).
De kasten verschillen in hoogte en daardoor lijkt de 7548 (die is iets minder diep) wat kleiner. Hij valt in ieder geval kleiner om de pols.
Horloge is vandaag binnen gekomen, ik heb niet veel tijd maar toch even twee unpacking foto’s.
De staat is zeer goed, hij heeft wat TLC nodig, de bezel gaat moelijk, de kroon zit vuil in maar dat komt wel goed. Alle pakkingen gaan vernieuwd worden, en alle kast onderdelen schoonmaken. Heb hem nog niet opengemaakt dus dat is nog even spannend hoe dat er uit ziet. Als hij ooit vochtschade heeft gehad zie het daar.
Mooi exemplaar, ziet er netjes uit.
Vochtschade…zal meevallen want dat zie je bij een 7C43 meteen aan de wijzers die dan lelijk verkleuren.
Ik zie daar op de achterdeksel een onbekend nummer staan B0108 of 80108…dat staat er normaal niet op. Iemand bekend hiermee ?
Ik heb een paar 7548’s en laat daar nou ook op een of twee zo’n nummer staan. Volgens mij is het niets van Seiko, mede gezien door het afwijkende lettertype en gravering.
Ja, dat vroeg ik mij ook af, je ziet het wel meer inderdaad als je googled.
De verkoper wist het ook niet. Mischien iets voor de JDM variant ?
Hmm, dat zou dan weer niet kloppen met mijn versies van de 7548 welke exportmodellen waren.
Er is volgens mij eens ooit een discussie over geweest (niet hier) maar of dat iets sluitends opgelevert heeft ?
Ik zal kijken wat er bij mij aan nummers opstaat, zou wel heel toevallig zijn als het dezelfde nummers zouden zijn.
Proficiat!
Ik zou nog het uurwerk laten zien. Het ziet er goed uit, geen sporen van vocht of batterij lekkageschade. Prachtig Quartz uurwerk (vind ik). 7 Jewels, 5 jaar batterij.
Mooi hoor! (tu)
Is de datum aanduiding alleen in het Japans?
Vriendelijke groet,
Jan
Dutchy Schreef:
Is de datum aanduiding alleen in het Japans?
Vriendelijke groet,
Jan
Nee, die is in het Engels en Japans.
Ik heb nog wat extra info. Er staat een extra nummer op de deksel en ik heb dit al meer gezien op foto’s van andere horloges. Ik heb hierover een vraag gesteld op een internationaal forum. Het andwoord was dat dit een datum van batterij vervanging is die Seiko servicecenters plaatsen als de aanwezige schaal op de achterkant uit de tijd is. In mijn geval is dat B0108 = augustus 2001
Mooi klokkie, ben ik ook nog voor aan het kijken.
Geeft het stipje bij de 90 de batterijwissel aan? Dan zou je ongeveer 10 jaar met een batterij doen? En waar zetten ze de datum bij de volgende wissel?
Gr,
Peter
Dat stipje bij ‘90’ heeft volgens mij te maken met de productiedatum.
Enne datums met betrekking tot batterijwissel of onderhoud/service worden toch doorgaans aan de binnenzijde van het achterdeksel gezet? (al dan niet met kraspen)
Vindt het vreemd dat dit aan de buitenkant staat en dan ook nog eens als een grove gravering…
Supergave klok overigens :~