Mijn vakantie zit er bijna op en ik had nog wat geld over. Aangezien het hier ieder uur met bakken uit de hemel komt ben ik lekker gaan surfen en shoppen op het net. Ik probeer weer een beetje balans in de collectie te krijgen en er zijn de laatste tijd weer iets meer analoge modellen bij gekomen. In mijn zoektocht stuite ik echter op een serie van Casio die me erg aansprak het gaat om de MRW-200H Serie. Het zijn day date quartz horolges welke zijn voorzien van een kunsstof kast en een band die ook op de G-Shocks zitten. Lekker licht en overzichtelijk. Ik kon geen keus maken en heb er daarom twee gekocht. De eerste omdat hij een mooie military uitstraling had en de andere is meer een militaire duiker. Op ebay kun je ze voor zo een kleine 25 euro scoren dus dat is geen geld.
Een heerlijk horloge wat je makkelijk omslaat en waar je niet zuinig op hoeft te zijn. Als ze binnen zijn zal ik er eens een review over maken. Hier nog een link naar de online catalogus. http://www.casio-intl.com/wat/watch_detail/?m=MRW-200H-1EV&n=1461
@dreski: Hoe voelt dit soort rubberbandjes aan? Eerder stug en ‘kartonnerig’ of soepel en zacht? Enig idee van de levensduur (van het bandje)?
thx
Gefeliciteerd met je leuke aanwinsten.
Ideaal tool/vakantie horloge (tu), kan er een natostrap aan?
Leuke klokken voor het geld (tu)
Ik ben erg benieuwd hoe je de kwaliteit vindt als je ze binnen hebt.
Die linker vind ik erg stoer. En voor dat geld…
GroteBozeWolf Schreef:
@dreski: Hoe voelt dit soort rubberbandjes aan?
Eerder stug en ‘kartonnerig’ of soepel en zacht?
Enig idee van de levensduur (van het bandje)?thx
De banden voelen niet als rubber maar meer als plastic. Met de duurzaamheid zit het wel goed want het zijn dezelfde banden die G-Shock gebruikt en een nieuwe band kun je gewoon bestellen.
@ticothijs
Een Nato wordt lastig dit kan alleen met adapters en of die er voor deze modellen zijn weet ik niet.
Wederom leuk!
Ja, voor die prijs kun je geen buil vallen! Ik vind het twee leuke horloges! (tu)
Gaaf! Ik ben benieuwd naar echte foto’s en een review:D
Grote kans dat ik er ook eentje koop…
ik heb de linkse aangeschaft. Ben benieuwd.
Ik zag de MW600 serie van Casio. Kosten ook niet veel. Beetje zoeken op ebay. Ik vond de wijzerplaat kleur zo mooi. En hij heeft ook nog een 10 jaar batterij!
Voorlopig wel weer even genoeg gekocht. Nu maar wachten op de pakjesman.
Ik zie ze voor 19 euro al staan. 10 jaar batterij en dan kun je weer een nieuwe kopen. Hoezo wegwerpcultuur…
Aan dit soort horloges kun je je dus beslist geen buil vallen! Prijs/kwaliteitverhouding is verdomd goed en de prijs is bijna lachwekkend. :~
De wijzerplaten lijken me bijzonder mooi op foto. Die kunststof banden kunnen me niet bekoren. Daar moet je mee leven.
Lijkt me wel een aanrader voor personen die een aantal verschillende stijlen willen uitproberen : military, (rolex-)diver, classic. En als je een stijl niet bevalt : gewoon verkopen voor de helft van de prijs.
BATMAN Schreef:
De wijzerplaten lijken me bijzonder mooi op foto.
Die kunststof banden kunnen me niet bekoren. Daar
moet je mee leven.Lijkt me wel een aanrader voor personen die een
aantal verschillende stijlen willen uitproberen :
military, (rolex-)diver, classic. En als je een
stijl niet bevalt : gewoon verkopen voor de helft
van de prijs.
Ik heb thuis een doos waar alleen maar hele goedkope leuke klokjes in zitten. Ik denk dat ik nu een grote glazen snoeppot ga kopen en ze daar allemaal in stop. Ik hoef er toch niet zuinig op te zijn en die Casios kunnen wel tegen een stootje.
leuke horloge dreski, benieuwd naar je eigen foto’s
Deze ging direkt door naar mijn vader die er een wristshotje van heeft gemaakt.
Hij is er erg blij mee. Lekker licht.
ziet er niet verkeerd uit.