Incoming Breil Manta

Onlangs werd ik benaderd of ik mijn Seiko Velatura nog had daar ik hem eens in de verkoophoek had staan. Nadat we tot een overeenkomst waren gekomen heb ik hem verkocht. Ik heb er veel plezier van gehad en weet zeker dat de nieuwe eigenaar dit ook zal hebben.
Er was wel een gaatje ontstaan in de kist en die moest worden opgevuld. Ik heb toen besloten te gaan voor een model wat me al tijden lang lokt. De overweging om hem niet aan te schaffen was dat hij qua looks te veel overeenkomsten had met de Velatura. Rose goud en ook een rubberen band. Maar nu is de weg open en heb ik hem besteld. Ik wilde eerst de duuurste chronoversie kopen maar ik gebruik analoge chronos gewoon niet en nu heb ik nog wat geld over voor andere zaken.Hieronder even een collage van het model…

Hé, ik dacht dat je ging minderen, of heb ik iets gemist? :wink:

Aparte kroon. Het geheel ziet er chic uit.

=------------------------=
Don’t touch my Breil!

Arjen Schreef:

Hé, ik dacht dat je ging minderen, of heb ik iets
gemist? :wink:

Aparte kroon. Het geheel ziet er chic uit.

=------------------------=
Don’t touch my Breil!

Ik ben wel wat selectiever geworden en sommige dingen kan ik niet laten liggen. :smiley: En geloof me ik heb heel veel verkocht de laatste tijd.

Mooi hoor!
Hoewel ik eigenlijk wat meer heb met de oudere Manta’s,
vind ik dit van de modernere wel een heel geslaagde.
Omdat er niet “automatic” op staat: wat zit er eigenlijk in?? Quartz?
Veel plezier ermee, straks.

Ik heb de rvs uitvoering in mijn handen gehad en ik was onder de indruk moet ik zeggen. Op deze foto zie ik het niet goed maar bij de rvs verschillen de wijzers onderling qua lumen ook wat van kleur terwijl het toch mooi past.
Mooi (behalve voor mij het goudkleurige)

grootmokum Schreef:

Mooi hoor!
Hoewel ik eigenlijk wat meer heb met de oudere
Manta’s,
vind ik dit van de modernere wel een heel
geslaagde.
Omdat er niet “automatic” op staat: wat zit er
eigenlijk in?? Quartz?
Veel plezier ermee, straks.

Ja het is een quartzje. Er is wel een reissue model met automatisch uurwerk. (Myota) maar die is veel te duur en niet Swiss made. :wink:

LeenV Schreef:

Ik heb de rvs uitvoering in mijn handen gehad en
ik was onder de indruk moet ik zeggen. Op deze
foto zie ik het niet goed maar bij de rvs
verschillen de wijzers onderling qua lumen ook wat
van kleur terwijl het toch mooi past.
Mooi (behalve voor mij het goudkleurige)

Bij RVS uiutvoering vond ik de klok niet mooi in balans. De rose gouden wijzers met RVS kast is gewoon geen mooi gezicht.

Ik vind ze heel mooi,afgelopen jaar heb ik er 1 gezien in de Bijenkorf,hij viel me gelijk op.
Tot toen wist ik nooit dat breil ook divers maakte,ook de oudere type,s zijn mooi!
Mooie aankoop!

Deze Breil Manta heeft een goede uitstraling maar de Velatura doet dat nog een stukje beter. Desondanks alvast gefeliciteerd.

(tu) Goeie keus Dreski, leuk horloge. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

proficiat!

Leuk met die blauwe accenten zo!
Prima klok!

Gr,
MB

Mooi horloge! Eigenlijk had 't een automaat moeten zijn, maar hier is eigenlijk ook niets mis mee. (tu)

persoonlijk vond ik de velatura een heel stuk mooier dan de breil, maar goed het is jou keuze, en ik wens je er dan ook heel veel plezier mee;)

jammer dat je je velatura hebt verkocht. De Breil ziet er modieus uit maar ik vindt hem niet super. Sorry. Maar draag hem in goede gezondheid.

dreski Schreef:

Ik wilde
eerst de duuurste chronoversie kopen maar ik
gebruik analoge chronos gewoon niet en nu heb ik
nog wat geld over voor andere zaken.

Zeker voor nog meer van ditzo :wink:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,216691,216976#msg-216976

marnix_moed Schreef:

dreski Schreef:

Ik wilde
gebruik analoge chronos gewoon niet en nu heb
ik

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,216691,21697
6#msg-216976

dreski Schreef:

marnix_moed Schreef:

dreski Schreef:

Ik wilde
gebruik analoge chronos gewoon niet en nu heb
ik

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,216691,21697

6#msg-216976

Precies! Ik heb wel een aantal leuke modellen hoor. Wanneer ik mijn fototoestel heb zal ik ieder model reviewen.

Beste,

Hoewel ik eigenlijk sowieso niet voor rosegold of eender welk ‘goud’ ben, wat betreft horloges tenminste, moet ik toegeven dat ikzelf jouw Velatura mooier vond maar gelukkig verschillen smaken en wens ik je veel draag- en kijkgenot met dit toch wel bijzondere horloge.

Met vriendelijke groet
Geert