Incoming: Citizen en Exacta

Tsja ik heb deze 2 gewoon gekocht omdat ik ze mooi vond maar weet er totaal niets van :slight_smile:

De Citizen, hier weet ik helemaal niets van alleen de afmeting :slight_smile:

De Exactus, ik had er nooit van gehoord maar deze is jaren '60 en 10 micron verguld. Verder niets bekend

Hebben jullie wellicht wat meer info ? :wink:

4 likes

Ik denk ff wachten tot ze binnen zijn en je de serie/modelnummers achterop weet.

zien er trouwens best “lekker” uit :+1:

1 like

Niet exact jouw Exactus maar wel een leuk artikel.

http://www.watchandman.com/2015/09/affordable-vintage-the-exactus-squale/

1 like

Exactus maakte leuke horloges met goede uurwerken.
onderstaande Exactus was het slachtoffer van goudrovers waardoor er een nieuwe kast gezocht moest worden.
Er zit een heel leuk A.Schilt 1686 uurwerkje in die echt stevig door tikt en is nu 1 van mijn favo’s

Exactus was in ieder geval geen goedkoop merk daar er veel chrono’s en 18k gouden dressers gemaakt werden met mooie werkjes.

http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?query=exactus&dosearch=true&searchexplain=1

2 likes

Citizen toevallig uit India?

Heel leuk artikel :+1:

Een vintage duiker blijft gaaf…merk boeit me niet :slight_smile:

Geen idee!

Van particulier gekocht.

Zal moeten wachten dat 'ie hier is ben ik bang

Exacta heeft op de achterzijde alleen een kastnummer en ik krijg het deksel er niet af.

De Citizen heeft vanalles achterop staan en neem aan dat ik dat 4-601009y nummer moet hebben maar google vind niets :frowning:

1 like

Hoi Igor

Voor zover ik die nummering van Citizen begrijp is het een automaat die je ook kunt handwinden en is hij van November / 1975

grt. Gerard

1 like

Oke dan…dank :+1:
Alles afgezocht maar kon niets vinden

de 4 staat voor "handwinden mogelijk"
en het nummer 511xxxxx staat voor 75 of 85 ( afhankelijk van het model )
de cijfers x 11 xxxxx staan voor de maand.

6000 staat waarschijnlijk voor het gebruikte Citizen uurwerk
dat vanaf 1971 slechts kort werd gebruikt, in die tijd werden de 6000 en de 6001 gebruikt, ook te herkennen aan de datum zonder dagnaam.
hierna begon Citizen zich via Miyota meer te richten op verkoop aan andere merken en gebruikte zelf steeds meer Quartz uurwerkjes
of 6020 automaatjes met dagnaam en datum.

1 like

Top! :+1:
Dank nogmaals :wink:

1 like