Incoming: Dan Henry 1937

Ik had nooit gedacht dat e-mail reclame me ooit tot aankoop van een horloge kon doen overgaan, maar het tegendeel is bewezen. Ik zag de Dan Henry 1937 over mijn scherm rollen bij het opkuisen van mijn met reclame overladen mailbox, en er kriebelde wat :slight_smile:. Ik heb nog nooit eerder een Dan Henry in mijn bezit gehad, en ben nu toch wel benieuwd. Tot dusver is het in mijn collectie enkel bij mechanische of quartz horloges gebleven, iets ertussen is ook nieuw voor mij. MecaQuartz… hmm, we zien wel! :thinking:

Het is een vrij recent horloge (op de markt gekomen afgelopen zomer) en er is op het forum nog maar weinig over gedocumenteerd, vandaar dit topic.

Wat mij vooral aanspreekt is het detail in de ‘art-deco’ plaat en de het geborstelde aluminium. Het feit dat de gekleurde wijzers hier mooi tegen afsteken oogt erg mooi op de foto’s vind ik persoonlijk.
Wat ik ook wel leuk vind is dat het horloge beperkt is in oplage tot 1937 stuks. Als ik me niet vergis is dit een recurrente praktijk bij DH. Met zijn bescheiden 38mm lijkt het me ook een zeer fijn formaat. De prijs van 270 USD lijkt me zeker niet mis als de afwerking naar behoren is!

To be continued… NA’tje volgt nog!
Hieronder alvast een aantal gestolen plaatjes:

26 likes

Gaaf ding, gefeliciteerd! Een 38MM chrono is wel lekker.

Van waar verzenden ze? Binnen EU? Scheelt invoerkosten, of niet…

2 likes

Er komen geen invoerkosten bij. Dan Henry heeft een depot in Duitsland, horloges worden binnen een week zonder extra kosten geleverd normaal gezien.

2 likes

Ik heb een DH gehad, ze hebben een magazijn/verzendhuis in Duitsland dacht ik.
Voor mij destijds geen invoerkosten.

2 likes

Hahaha @Seamaster95, je was me net voor :+1:

1 like

mooi ding! ook maar ff kijken op de site.

1 like

Ah, dat is dikke prima dan. Nice!
Ben benieuwd naar je eigen foto’s, en ervaringen alsie binnen is.

1 like

Een goede vriend heeft onlangs een DH 1970 aangeschaft (40mm, automaat). Ik heb hem even om gehad, aangename verassing was dat! Oogde en voelde zeer premium!

1 like

Mooi model! Ik zat toevallig laatst naar het 1962 model te kijken. Die is er nu ook in twotone. :open_mouth:

5 likes

A poor man’s speedmaster! Maar dan toch goed afgewerkt en met een originele twist!
Ik zou niet twijfelen :wink:

1 like

Prachtige chrono zeg! :ok_hand:

1 like

Leuke aankoop! :+1: Ik heb de non-chrono versie van deze een tijdje geleden gehad. Eigenlijk nooit gedragen, maar ik was best te spreken over de afwerking van de wijzerplaat. De kast vond ik redelijk basic, maar de wijzerplaat zat echt wel goed in elkaar met mooie details. Ik had bij mijn exemplaar moeite met de 22mm bandaanzet, maar ik zie dat de chrono een aanzet van 20mm heeft. Helemaal goed dus! Nu kriebelt het bij mij ook weer, terwijl ik weet dat het horloge uiteindelijk ongebruikt in de doos blijft liggen (en daar heb ik er al een paar van :joy:).

3 likes

Moest hij bij mij niet klikken weet je hem wel te vinden in het blauwe deel :wink:

Wow, die ziet er erg netjes uit zeg!

Net als die van OP trouwens, mooie horloges!

1 like

??

1 like

Original poster, topicstarter dus☺

2 likes

Ah most mensen talk Nederlands hier, so they gebruik TS you know. But if jij this want to gebruiken het is all fine by me.

3 likes

I work in an international omgeving, and i spend veel time on international websites so i neem a lot of things gewoon over snap you?

2 likes

Yes i like. Is very nice.

Het model van OP is idd erg mooi. Combi van goud en blauw is ook erg gaaf. :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

2 likes

Dit is een DH model dat ik qua looks wel kan waarderen, benieuwd naar je ervaringen ermee. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like