Incoming: Enicar

Ik kon het toch niet laten… deze mooie vintage sunburst Enicar komt volgende week… :slight_smile:

.

Een mailtje naar Enicar om n.a.v. het serienummer het bouwjaar proberen te achterhalen :slight_smile:

Overgenomen van @NickW :slight_smile: Thanks! Wanneer binnen eigen fotoos natuurlijk :slight_smile:

16 likes

Die ziet er goed uit, heel mooi ! :ok_hand:

1 like

ja bestwel he :slight_smile: thnks :slight_smile:

Mooi! Ik heb er ook net een paar dagen één.

1 like

welke jij?

Ook een Star Jewels. NOS. Stick hands en 3/6/9/12. Geen nummers achterop (alleen planeet + haai), FHF/ST 96 van binnen.
Ik zal nog wel eens een NA maken, (en van wat meer horloges) maar ik kan alleen fatsoenlijke foto’s maken met veel licht en als ik mijn fototent op zet (iPhone).

1 like

Naar Enicar mailen zal niet veel uithalen denk ik😁
Deksel eraf halen en kijken of de productie datum aan de binnenkant staat. Ik denk dat deze uit 67-69 komt.

2 likes

Je hebt gelijk… kreeg net een mailtje in het chinees of japanees terug… onherkenbaar wat ze willen…

De merknaam Enicar is opgekocht door een Chinees bedrijf. Het nieuwe Enicar is in niets meer te vergelijken met het oude originele. Alle uurwerkontwerpen, patenten en onderdelen zijn indertijd overgenomen door de oprichter van Chronoswiss. De Enicar Supertest uurwerken worden nu iets aangepast gebruikt in Chronoswiss modellen. Chronoswiss zit als een kip op de legacy (eieren) van het oude Enicar, ze werken niet mee aan het verstrekken van uurwerkonderdelen, kasten, wijzerplaten etc.

1 like

ah kijk dat wist ik nog niet! thnks for deze info!! :slight_smile:

1 like