Incoming: Gigandet G2 'vintage'

Ik was redelijk vastberaden om dit jaar voor de vakantie een Orient Ray aan te schaffen. Ik ga vier weken door Indonesië reizen en wil graag een robuuste automaat die tegen een spatje water kan en geen kapitaal kost om (in het ergste geval) te vervangen. In 2012 werd ik op een soortgelijke reis vergezeld door een Seiko Atlas en ik zou het deze keer liever met een ander merk horloge doen.

Bij de webshop in Duitsland waar ik eerder een Orient een Mako heb gekocht was de Ray helaas niet op voorraad. Een mailtje naar de klantenservice leerde dat het nog minimaal twee maanden zou duren totdat het horloge weer op voorraad zou zijn. In mijn zoektocht naar een andere leverancier voor de Ray (met vergelijkbare prijzen) kwam ik op de Duitse Amazon de Gigandet G2 duiker tegen. Na op uhrforum.de goede verhalen gelezen heb ik de Gigandet besteld in plaats van de Ray :smile:

In theorie lijkt het een goede deal te zijn; 300m waterdicht, Miyota 8215 en massief stalen band voor nog geen 100 euro incl. verzendkosten. Als het goed is is levert de pakjesman het horloge woensdag of donderdag af. Zodra ik hem binnen heb zal ik foto’s maken en mijn bevindingen met jullie delen.

Groeten,

Stefan

Ziet er een leuke klok uit, zeker qua prijs!
Ik vind hem alleen iets te geel, maar dat valt misschien anders in het echt.

Veel draagplezier!

Leuke aankoop!

Ik twijffel(de) zelf ook een beetje over de kleur van het geel… Als het in het echt ook zo knalgeel is gaat hij denk ik terug.

:grinning:

Grt.

1 like

Leuk horloge voor een mooie prijs. Ik zou ook hopen op iets minder fel geel dan op de foto’s …

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom beviel die niet, als ik vragen mag?

Mooie klok inderdaad. Ik hou juist wel van oranjegeel. Wordt ik altijd vrolijk van en doet me hieraan denken:

1 like

De Seiko was super, ook mooi geel:

en ‘gemod’ met saffierglas door Rob. Het is meer dat ik als betaalbare duiker voor de afwisseling een keer iets anders wil dan een Seiko.

Groeten,

Stefan

Ik ben toch gezwicht voor de twijfel en heb mijn bestelling nog kunnen aanpassen van de ‘vintage’ naar de ‘gewone’

Groeten,

Stefan

Wat een leuke klok, zeker voor die prijs!

Ben benieuwd hoe die in het echt is, heb er ook al eens naar gekeken maar zag dat hij 43 mm is. Ben bang dat dat voor mij te groot is.

Hij is al binnen :slight_smile: Ze hadden blijkbaar haast in Duitsland, zondag bestelling aangepast en nu al in huis. Eerste indruk is goed, verbazend dat ze zo’n klok voor dit geld kunnen maken. Grappig dat het horloge de ‘spirituele opvolger’ van mijn Seiko Atlas is want daar doet hij qua polsgevoel en afwerking wel aan denken.

Hoewel ik erg tevreden ben heb ik ook een beetje pech gehad. Ik las op het Duitse forum dat sommige G2’s een Seiko Nh35a uurwerk ipv een Miyota 8215 hebben en had me daar stiekem al een beetje op verheugd. Helaas heeft de mijne gewoon een 8215. Volgens mij stoppen ze erin wat ze op dat moment op voorraad hebben want in de handleiding staan beide uurwerken vermeld.

Mooi plaatje op de caseback

Het horloge is ondanks zijn 43mm niet te groot voor mijn 17cm pols, dit komt door de lug to lug afstand van 52mm en de ‘gevormde’ eerste schakels:

Ik denk met deze value for money klok mijn vakantiebeater gevonden te hebben :smile:

Groeten,

Stefan

2 likes

Ik weet niet of je wel eens een Steinhart Ocean 1 om hebt gehad, maar daar is het horloge mee te vergelijken. De Gigandet is alleen ietsje dikker. Ik heb de Steinhart niet meer dus kan ze niet naast elkaar leggen. Wel twee wristshots om mijn pols ter vergelijking:

Groeten,

Stefan

Mooie klok. Een steinhart heb ik ook nog nooit om gehad. Een keer naar de juwelier in Duitsland en dan om proberen. Volgens mij word Gigandet, in Nederland niet verkocht.

Ik vind 'm in ieder geval mooier dan de Ray. Al was het maar omdat die vreselijke day-complicatie ontbreekt!

1 like

Gigandet is tegenwoordig Chinees? Niet dat dat wat af doet aan de leukte van dit machientje!!

Chinees weet ik niet, de merknaam is in ieder geval opgekocht door een firma die de horloges in Azië laat maken. Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn ze alleen in Duitsland te koop. Een beetje mysterieus is het wel, geen website o.i.d.

1 like

geen idee of het chinees is, maar ze gebruiken veelal Miyota uurwerken. De automaten de goedkopere varianten, maar de chronografen hebben toch de betere (kast gevulde) miyota uurwerken met 1/5 seconden wijzer. Valt niet tegen voor de prijs.

1 like

Mooie klok voor een mooie prijs. Ik ben wel gecharmeerd van de ‘vintage’ look, het is alleen de naam die we wat weerhoudt. Ik weet het, het slaat nergens op maar ‘Gigandet’ of de dial … doet het niet voor mij. Maar nogmaals, zeer mooie klok voor een superprijs!

Ik vind het een mooie klok voor een scherpe prijs. Klassieke look qua kast en dial