Incoming grail

Happy dayzz

27 likes

Feli

Zo, dacht ik ga er eens lekker voor zitten wat een mede HF’er te vertellen heeft over zijn grail en alle struggles om er aan te komen.

Heb mijn riem nog niet eens los en ben al weer door je OP heen, 2 woorden en 1 foto (van de 5 nog wel). Erg mager om een nieuw topic voor te openen, kan je wel iets meer je best op doen of anders in het incoming topic posten…

23 likes

Niks aan toe te voegen.

2 likes

Ach niet iedereen is van de lange verhalen. Mooi hoor, mooie seiko matic, veel plezier ermee…

zo kan het ook toch? Je hoeft niet te reageren hoor!!!

3 likes

Ja ben het wel met Rik eens.
Je opent een topic met de titel incoming grail. Dus en dat heb ik ook op een ander forum gevraagd “vertel”
Wat heeft je bewogen om voor dit horloge te gaan, hoelang ben je al op zoek naar dit horloge etc. Dat vinden veel mensen leuk te lezen.
En dat het de 1 e duiker van Seiko is geloof ik wel Michiel. Is het een handopwinder, automaat, quartz , welk jaar noem maar op.
Is gewoon superleuk om dat met ons te delen toch?

1 like

:point_up: Dat! En niet alleen omdat het leuk is om een stukje van iemands passie mee te krijgen, maar ook om wat van het betreffende horloge te leren.

1 like

Zal wel met zijn forumnaam te maken hebben. :slight_smile:

Wat een fantastische screenshot van je telefoon

Laat mensen lekker in hun waarde…

1 like

Leg nou ook even uit wat je nu bedoelt, in plaats van enkel dit te plaatsen. Net zo summier als de topic start :grimacing:. Ik zie er persoonlijk namelijk weinig kwaads in? Ik zie een serieuze opmerking met een komische noot. Een kritische opmerking weliswaar, maar daar is niet veel mis mee toch?

1 like

Ik heb werkelijk waar geen idee waar deze reactie op van toepassing is…

2 likes

Ik weet niet hoor… maar was nieuwsgierig en ging even op ebay kijken wat zoiets is en doet. Laat ik nou eens precies hetzelfde horloge te koop tegen komen🧐

Die verkoper heeft meer dan 51000 artikelen te koop staan. Dat zie ik veel bij Japanse aanbieders, ook dat dezelfde artikelen onder verschillende accounts worden aangeboden. Misschien ten onrechte, maar ik word daar erg achterdochtig van, en dat weerhoudt mij ervan om bij dergelijke aanbieders te kopen. Terecht?
Daarbij zakt m’n broek soms af van de prijzen die Japanse handelaars regelmatig vragen.

1 like

Ja inderdaad vreemd. Ook als deze dezelfde foto’ heeft gebruikt voor het horloge die @kruimel911 heeft gekocht .
Dan is 1 van de 2 afwijkend van de getoonde foto’s.
Ja zou ik ook achterdochtig van worden ja…

Fxxck hell
Wa n stelletje azijnpisser hier zeg…

Nou vooruit dan.
Al langere tijd opzoek naar de pre-grandfather, genesis van de seiko duiker.
Na een jarenlange zoektocht deze gevonden, idd op ebay.
Na een moeizame conversatie met de japanse verkoper uiteindelijk toch de koop aangedurft.
Bouwjaar eerste helft van jaren 60, 37mm diameter, 18mm band, 603 uurwerk.
Inwendige bezel met uniek draai mechanisme.
Dankzij fedex in 4 werkdagen in huis en inklaringskosten vielen iets lager uit dan gebudgetteerd.
Nu van genieten, dan dan wegbrengen voor een servicebeurtje.
Ierdereen tevree, alle stuiterballetjes weer tot rust gekomen???

2 likes

Gefeliciteerd met je NA Kruimeltje.
Wel een horloge met een behoorlijke geschiedenis.
Begrijp alleen niet waarom je ons azijnpisser en stuiterballetjes noemt. Maar ja, je zal het waarschijnlijk anders interpreteren dan wij het hebben bedoelt.
Ik laat het daar maar bij….
Veel draagplezier met je nieuwe grail👍