Incoming: Helgray Silverstone

Over een paar weken komt hij binnen, het Kickstarter project van Helgray. Ik ben erg benieuwd, zeker naar de groene kleur van de dial. Ik heb vier zwarte wijjzerplaten en één witte, dus wat kleur zou welkom zijn, hoewel er natuurlijk een reden is dat ik alleen maar zwart heb :wink: een gekleurde dial is lang niet altijd een succes…

Het leuke van dit project was dat het zo’n groot succes was (228k gerealiseerd van 20k doelstelling) dat er allerlei ‘stretch goals’ zijn gerealiseerd. De extra’s (zonder meerprijs dus) op het horloge zijn hierdoor: stalen bracelet met SEL, AR coating van het saffier en een leren travelcase. Beetje jammer was dat de euro zo onderuit ging in deze periode. Op het moment van bestellen was 259 dollar nog 200 euro, toen het bedrag eind januari van mijn creditcard werd afgeschreven was het al 230 euro.

Natuurlijk is er bij een dergelijk project het gevaar van ‘wat gebeurt er in de tussentijd in je horloge kist’. Zo ook bij mij. Hij zat al enigszins in het vaarwater van de eveneens racing heritage Tissot PR516 GL (maar goed, stalen band/chrono/quartz dus toch iets anders) maar hij zit natuurlijk volledig in het vaarwater van de Certina DS 2 Limited Edition (ook een chronograaf quartz in racing stijl) die deze week op de deurmat gaat ploffen.

Maar we zullen zien, de beste keuzes worden gemaakt op het scherpst van de snede, nietwaar?

Uiteraard zal ik te zijner tijd een review plaatsen :smiley:

Even wat foto’s van de website en natuurlijk de specificaties.

Specifications
Case Diameter: 40 mm
Case Thickness: 11 mm
Lug Width: 20 mm
Lug-to-Lug: 47 mm
Crown: 6x3 mm, signed
Crystal: Sapphire, slightly domed, with inner anti-reflective coating
Case Material: 316L stainless steel
Movement: Time Module (Seiko) VK64 meca-quartz chronograph
Strap: 20 mm, leather, tapers down to 18 mm
Clasp: 18 mm deployant, signed
Bonus Bracelet: 20 mm, stainless steel, tapers down to 18 mm, solid end-links
Water Resistance: 5 ATM (50 m)

11 likes

Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe die je in het echt bevalt.

Groet, Bert

Schitterend horloge! Ik ben benieuwd naar je review, zeker voor het geld is het een schitterend horloge zo te zien. Als je besluit hem weg te doen, stuur me maar een berichtje :slight_smile:
Zeker met die groene plaat is het echt een beauty, veel voorpret nog toegewenst!

1 like

Mooie klok, krijg er wel gelijk een fijne vintage feel bij. Mogelijk ook door de kleurstelling. Ben benieuwd hoe hij bevalt

Prachtige klok! Groene wijzerplaten zijn helaas vrij dun gezaaid.
Alvast veel plezier ermee.

Erg leuke klok! :+1: Heb er zelf ook een hele tijd over getwijfeld maar de mogelijke extar kosten i.v.m. het invoeren hebben me er van weerhouden. Ben erg benieuwd hoe ie in het echt is!

Begint nu wel weer te kriebelen… :persevere:

Leuke klok! Normaal ben ik geen fan van gekleurde wijzerplaten maar deze straalt echt iets heritage racing uit! Ga ze toch eens opzoeken.

Alleen geen zonde dat het quartz is?

En die oranje wijzers, not too sure about those… De chrono oké maar twee verschillende kleuren voor de subdial-wijzers?

Wederom een hele mooie klok.

Een man met smaak :+1:

1 like

Huidige aanschafprijs is 329 USD + 10 shipping of net iets meer dan €300 in totaal.
Dat vind ik dan wel erg veel in vergelijking met wat jij ervoor hebt betaald…

Ja, het scheelde 100 dollar in de pre-order, en dan was ik niet eens een ‘pole position’ backer (120 dollar goedkoper dan retailprice) maar slechts ‘runner up’

Overigens komt er nog een rekening van BTW/douanekosten overheen (Canada), dus ik reken op alles bij elkaar op ongeveer 290 euro. Of dat duur is of goedkoop, zal afhangen van de kwaliteit (materialen/afwerking) van het horloge natuurlijk.

Deze meca quartz is trouwens een gaaf uurwerk: hybride, mechanische chronograaf in een quartz uurwerk. Zit ook in de Autodromo (die is 625 dollar overigens).

W&W zegt er over: Basically the movement uses a quartz engine for all parts of the timekeeping, but when the chronograph is engaged the seconds hand ticks 5 times per second, as with a mechanical chronograph rather than the one click per second normally found in a quartz chronograph. When the chronograph is reset the chronograph hands are disengaged from the quartz motor and snapped back to zero as they do with mechanical chronographs. No slow sweep back around to zero as seen in a fully quartz chrono. It’s a pretty slick movement that gives the accuracy of a
quartz with the “feel” of a mechanical.

Mijn beste,

Onbekend maakt onbemind!!
Een meer dan fraai horloge is dit. Mijn ogen tintelen ervan.
Prachtige foto’s ook!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Hij is echt leuk :smile:

Schuif maar door naar mij tegen kostprijs :wink:

1 like

Ziet er zeker niet verkeerd uit! Een mooie kans om je verzameling wat te vergroenen, toch?! :smile:

1 like

Lekker bezig; Tissot, Seiko en nu deze… word binnenort toch eens tijd voor een familieportret (en een lening bij de bank? :wink:)

Prachtig horloge. Ik ben zelf totaal geen fan van de kleur groen, maar zou het bijna worden. Vooral op de stalen band is het echt een plaatje! Mooi uurwerk ook.

1 like

Ik vind dit ook een prachtig horloge. Alle vier de kleuren vind ik mooi, groen is de favoriet!
Ben ook erg blij met de meegeleverde stalen band, maakt het voor mij nog interessanter dan enkel de (erg fraaie) leren band.

Over circa een maandje ook bij mij om de polis :sunglasses:

1 like

De Tissot Visodate is weer verkocht dus dat scheelt weer een plekje in de horloge kist :wink:

Bijzonder mooi, ik zie uit naar je review en polsplaatjes!

1 like

Ik vind hem heel mooi!

1 like

leuk zo’n project. Horloge ziet er goed uit!

ik heb een Gigandet kwarts chronograaf met 1/5 zwaai als je chronograaf start.