Enige tijd geleden tijdens mijn speurtocht naar iets totaal anders stuitte ik op Vintage VDB (je kunt via mij 10% korting krijgen ) en Kaventsmann Uhren beiden uit Duitsland.
Inmiddels heb ik de Vintage VDB 2011 plexi beadblast uitvoering en de PVD 2012 Pre edition
Even wat sfeer plaatjes:
gezamenlijk:
EN
ā¦na veelvuldig heen en weer mailen met Michael heb ik de Kaventsmann Acropora gekocht. Althans besteld en wordt het nu weken lang wachten op deze gave klok gemaakt van bronze CuSn8! Michael, de maker van Kaventsmann Uhren, maakt al zijn horloges met de hand op traditionele wijze, geen ingenieuze machines. Hij heeft beloofd mij fotoĀ“s van het proces te mailen die ik hier zal updaten zodra ik die van hem krijg.
Enkele specs:
Model: Kaventsmann Acropra
Diameter: 47mm (not including crown)
Case: bronze-case
Overall thickness/height: 18mm
Distance from lug horn lug horn 60mm
Crystal: Plexi domed in the middle a thickness of 7mm
Movement: ETA 2824-2 Swiss made
Caseback : Stainless steel 316L
Lug distance: 24mm width
Rating: 1000m
Ik heb wat op de website zitten grasduinen, indrukwekkend. Het heeft iets oerambachtelijks (kan zo snel geen ander woord bedenken). Ik ben benieuwd naar de fotoās van de bouw.
Wat een verschrikkelijk gaaf ding zeg.
Vooral met de kroon van de laatste foto.
Ik had er nog nooit van gehoord en dit is er dus
eentje om te onthouden.
Topper jammer dat ie geen 42 a 44 mm is, ik wil ook nog steeds een bronze hebben, een Pam bronzo doet nu 26K dus die kan het nooit worden, deze is cool maar te groot, maar beter ook, loop er wel een keer tegen aan
Ben benieuwd ook naar de update fotoās van de maker, en ik vind het jammer dat het geen handopwinder is, zo grote kroon en een hele grote kast en dan een klein 2824 uurwerkje erin is gewoon zonde vind ik
Edit: ik zit net op zijn site te kijken 2800 meter waterdicht lijkt me wel voldoende Echt een gaaf merk! Thanks voor het delen!
ten eerste van harte met je nieuwe aanwinst (tu)
ik vind het er in eerste instantie gaaf uit zien maar ā¦
(hmm is het wel gepast om kanttekeningen bij een incoming te plaatsen ??)
ik vind de eerste kroon niet mooi de tweede zeker wel (tu)
vind geschroefde āpushā pennen nooit zo geweldig en deze oplossing dat de kopse kant van de lug zelfs een uitsparing heeft al helemaal niet.
laat het bronze maar snel wat donkerder worden want zo opgepoetst vind ik het te ā¦
de brede ābezelā rand is me denk ik ook net te ā¦al zie ik nu wel dat volgens mij de eerste wel gewone push-pinnen heeft .(tu)
al met al een leuk apart ding
Nog even en je staat te juichen wanneer Duitland tegen Nederland scoort op een WK
Mooi merk maar ik hou persoonlijk niet zo van brons.
Kaventsmann Tridacna nero is een stoere!
Dank voor jullie uiteenlopende reacties!
Leuk om te lezen hoe jullie naar deze klok kijken.
De kroon die ik krijg is hetzelfde als op de laatste foto! Ik wil heel graag de kast wordt gezandstraald zodat hij in het begin niet de-pan-uit-glimt alsof het een gouden klok is. Sterker nog ik zal hem een handje helpen om snel van kleur te doen veranderen.
Op deze Bathyal zie al hoe de uitstraling veranderd nadat het patina proces op gang is gekomen:
Nog even en je staat te juichen wanneer Duitland
tegen Nederland scoort op een WK
Mooi merk maar ik hou persoonlijk niet zo van
brons.
Kaventsmann Tridacna nero is een stoere!
maak je maar geen zorgenā¦hou niet van voetbal
The black giant, Kaventsmann Tridacna nero! Ook heel cool B)-