Incoming King Seiko

Kan niet wachten…

39 likes

Nice! Veel voorpret!

Wat is het verschil tussen een Grand Seiko en een King Seiko? Welke staat hoger op de ladder?

Grand Seiko is hoger, de oude King Seiko’s komen daar echter heel dicht in de buurt. Sommige zijn zelfs technisch doordachter dan de GS-en.

1 like

Fantastisch horloge :+1:t2: Veel draagplezier !

Kijk…dit vind ik een hele mooie Seiko…no date ook nog🖒… mooie vangst🖒😊

Wat een gaaf horloge zeg. Veel draagplezier!

Dat verschil heeft te maken met hoe het bedrijf Seiko vroeger in elkaar zat. Er waren twee fabrieken die zelfs met elkaar concureerde. In 1960 lanceerde de Suwa fabriek de Grand Seiko, een top of the line model. De andere Daini fabriek kon niet achterblijven en lanceerde een paar jaar later de King Seiko als tegenhanger. Toch werden de Grand Seiko’s wel gezien als hoger in de hierarchie. Later werd volgens mij ook marketings technisch de King Seiko ingezet onder de Grand Seiko. Dat betekent niet dat de King Seiko chronometers onder deden voor de Grand Seiko’s (het zelfde geldt overigens ook voor de Seikomatic chronometers).

Erg mooi horloge! :smiley: Leuk om nog meer 60’s Seiko’s op het forum te zien.

10 likes

Heel erg mooi!
Wat voor diameter ongeveer?

Nondeju!!! Dat is een leuke incoming!!! :facepunch:t3::sweat_drops::sweat_drops:

Da’s al de tweede x vandaag!

1 like

Dat is het voordeel van mijn leeftijd en conditionele toestand… dan kan je dat meerdere keren per dag doen!

Heeeeel erg mooi. Klasse en eenvoud. Spreekt mij zeer aan!

Ik benijd je! :+1:

1 like

Heel mooi ! :thumbsup:
Dit lijkt me het tweede model met een kaliber 44 uurwerk.

Idd een hele mooie verschijning!!
Ben benieuwd naar de eigen foto’s.

Toppertje! Erg mooi :+1:

Schitterend horloge! Veel plezier ermee.

iets meer dan 37mm

1 like

Inderdaad het is een King Seiko 44-9990