Incoming. Marc and Sons Marine watch

Ik ben al heel lang een fan van het klassike Marine horloge. Je komt dan snel bij Stowa uit maar die prijs vond ik geweoon te hoog. Marc and Sons maakt een hele goede bang for the buck. Miyota 9015. Saffierglas voor een zeer goede prijs. Ben erg benieuwd.

18 likes

Ik heb je titel even aangepast, er stond Martin and Sons.

Waarom noemen ze dit een Marine horloge? Veel plezier ermee :v:

Naar wat ik weet is dit een klassiek ontwerp welke op scheepsklokken werden gebruikt. Emaille platen met duidelijke cijfers en simpele geblauwde wijzers. Het leuke hiervan is ook dat er geen merk is wat hier patent op heeft. Marine horlgoes vind je bij alle merken. Stowa,Steinhart, Tissel Archimede. bedankt voor het aanpassen. Soms gaat de autocorrectie niet zoals ik wil.

1 like

Leuk horloge! Veel plezier met de aanwinst!

Groetjes, Tom.

Leuk…ziet er fraai uit. Benieuwd naar jouw foto’s tzt :+1:

Ik heb heel erg toevallig (had je post niet gezien) gisteren nog zitten te kijken naar de versie met blauwe band, datum en “made in Germany” onderaan de dial. Die specs (zeker met de emaille wijzerplaat, AR-coated saffier en een 28.800bph uurwerk) maakt het een erg aantrekkelijk horloge voor de prijs, jammer van de merknaam. Ben benieuwd naar je ervaring!

Niks mis met de naam… :wink:

Ik heb een duiker gehad, chunky exemplaar maar goed in elkaar gezet en prima specs.

Gr. Marc

Stowa, Steinhart, Marc and Sons maakt me niets uit. Ik ging bewust voor de no date versie. Is toch mooier zo een 6 onderaan?

1 like

Ben ik het wel mee eens, maar een datum is gewoon veel praktischer voor mij (werk), heb er vaak niet zo veel moeite mee, zeker als de wijzerplaat symmetrisch blijft.

Hij is binnen…!


Mooi horloge. Ik vind de afleesbaarheid heerlijk. De eenvoud maakt het een heel prettig horloge. Nadeel de clasp van de band was een beetje lam. Het gespje voor het lange deel van de band is te los waardoor je hem kan verliezen. Gelukkig heb ik genoeg banden. Ik heb wel de verkoper hierover geschreven. Kijken of hij een vervangende clasp kan sturen. Ik ben er erg blij mee. Zit nu op een blauwe croco print maar dat zie je niet echt door de avond foto’s.

Met zekerheid de beste value for money Marine Deck watch. een aanrader als je dit model mooi vindt.

2 likes

Erg mooi, veel plezier ermee!