Het was even zoeken, op Ebay een paar keer geboden op een vergelijkbaar model, maar dan met blauwe dial, misgegrepen en uiteindelijk doorgezocht en een week of anderhalf geleden gevonden. Enkele keren op een neer mailen met de huidige eigenaar, extra foto’s opvragen, telefonisch contact etc. Hij wil geen Paypal, wordt dus overmaken naar het buitenland met alle risico’s van dien.
Afijn, gisteren een tiet geld overgemaakt en ik hoop dat dat bij de ontvangen woensdag binnen is en hij hem donderdag verzend, dan moet hij volgende week maandag of dinsdag eindelijk geleverd worden.
Hier maar wat plaatjes.
De dial is op sommige plaatsen beschadigt, dit wil ik op termijn zeker laten verhelpen. Of door restauratie van deze dial, of door het vervangen van de dial.
Ik krijg hem overigens ook nog met een lelijke Nato band. Hoe ze daar bij kwamen.
Afijn, tot die tijd deze plaatjes en over een goede week het echte werk.
Grail 1 (gevonden, gekocht en binnenkort in bezit)
Grail 2 (gevonden, loopt nog)
Grail 3 (gevonden, maar malus65 heeft hem nog niet te koop staan)
Grail 4 (gevonden, buiten budget)
Grail 5 (in bezit, mijn speedmaster MKII)
1 Bepalen welke horloge je als grail wilt hebben.
2 Sparen (tenminste als het echt een grail is kun je hem meestal niet zo meteen kopen)
3 Bestellen en wachten tot hij er is.
4 Dan bepalen dat je misschien wel meer dan 1 grail hebt;)
mooi hoor zo’n Omega collectie! Zelf heb ik als grail een Speedy handopwinder van mijn geboortejaar (1974) staan maar ook nog een paar andere horloge’s welke ik in een leven lang waarschijnlijk niet bij elkaar zal krijgen zodat ik altijd verder kan
met de stappen 1 t/m 4!
Ik ben blij dat ik een liefhebber ben van Vintage Omega’s, die “grails” zijn beter te betalen dan nieuwere modellen of andere merken als Rolex. Jaren 70 horloge’s vindt ik het mooiste.
Gisteren heb ik nog een vintage Seamaster voor mijn vrouw gekocht. Dat was echt voor een lage prijs. De 566.0032.
Het geld is eigenlijk geen issue, maar wel het bedrag per horloge. Mijn grens wat ik per horloge wil uitgeven ligt toch wel onder de 2000. Daarboven zal ik niet snel gaan doen, ik moet te hard werken voor mijn geld en ik koop dan liever twee mooie vintage dan bijvoorbeeld 1 Rolex (om maar een merk te noemenn waar ik persoonlijk niets tot weinig mee heb.).
Aan het ontvangen van een Paypal betaling zitten belachelijk hoge kosten, iets van 3-4%. Doe je het vaker en meer dan 1000 per maand, dan krijg je een kleine korting.
Ik heb in het verleden vaker geboden op een exemplaar met blauwe dial en oranje wijzers, ik heb er 1 gemist op 25 Dollar. Dan zou ik daar nog een andere dial en wijzers bij moeten kopen en ben ik weer een paar 100 kwijt. Dit is het exemplaar zoals ik het hebben wil. Hij ziet er (op de foto) erg goed uit en ik ben erg benieuwd wanneer ik hem in mijn handen heb. Er zit ook nog een nato band bij, die gaat alleen snel er af. Er komt de originele band op, een mesh of zwart leer met blauw stiksel.
Wijzerplaten voor deze serie zijn helaas erg duur; ik spreek uit ervaring. Ferrie heeft e.e.a. voor me geregeld, maar ik was toch zo’n 300 Euro kwijt. Toen kwam de service er nog bij. Maar ja, dan heb je ook wat:D En ze blijven in prijs stijgen dus ik vind het het geld wel waard. Als de originele band erbij zit, dan zou ik die er gelijk opzetten(tu)
Ja, maar ik heb net nog een MKIII gekocht in dezelfde kleursetting. Ik ben wel ff klaar met kopen (ben in Maart jarig en wordt ik 40). Dan zal ik echter eerder een Omega Mesh kopen dan een nieuwe dial en zo slecht is hij nu ook nog niet.
Is niet lelijk, maar ik vindt de grijze veel mooier. Het model van de MKIII is natuurlijk wel helemaal fantastisch, zo’n hoge klok, dat is geweldig. Moet hem wel altijd onder een dikke wolle trui aan omdat hij anders overal achter blijft hangen.
Ach ja, eerst maar eens een weekje wachten totdat alles binnen is. Ik ga voorlopig wel stoppen met kopen.
Hij heeft enkele foto’s van 7mb gestuurd die ik aandachtig bekeken heb, dat van die dial heb ik wel gezien. Die index ring zal ik nog eens bekijken, daar heb ik niets vreemds aan kunnen zien. Die index ring is overigens nog goed te krijgen voor niet teveel geld.
[edit]
Ik heb nog eens gekeken, en die dial ziet er goed uit. Weet jij nog waar de originele foto’s staan van het forum?
Ja, de prijs is scherp althans dat denk ik.
Ik heb de dial een paar keer voorbij zien komen voor $ 43,00 ex shipping.
Maar ik heb net de foto’s die hij me gemaild heeft van 6-7mb nog eens goed bekeken en heb niets kunnen vinden op de dial na.
Ja, maar ik heb net nog een MKIII gekocht in
dezelfde kleursetting. Ik ben wel ff klaar met
kopen (ben in Maart jarig en wordt ik 40). Dan zal
ik echter eerder een Omega Mesh kopen dan een
nieuwe dial en zo slecht is hij nu ook nog niet.
Die van jou zou er dan wel heel mooi bij staan
toch (tu)
Nah, je wordt dat toch gewoon zat, zo’n hele serie:D Als je een beetje klaar bent met je graal queeste dan lijkt het me wel leuk om een ronde-tafel bijeenkomst te plannen van Omega-ridders, speel jij koning Arthur(tu)