Gisteren op een online veiling onderstaand horloge gekocht. (was slechts 15EU dus kon ik niet laten)
Nu weet de verkoper niet echt wat het merk is, staat een B op de kroon dus hij gokte Biffora, alleen kan ik op de B na niet achterhalen vanwaar die theorie komt… Ook is de kast is uit derdegraads zilver gemaakt zegt hij.
Wat mij echter aantrok in het horloge zijn de geblauwde wijzers, maar nog belangrijker het mechanisme. Ik vind persoonlijk de vorm van de brug heel erg mooi en eens wat anders dan anders, dat had echt mijn aandacht!
Nu ja, veel informatie is dit echter niet, foto’s zeggen natuurlijk meer dan woorden, in de loop van volgende week komt hij aan en zal ik er nog wat posten.
Iemand dat meer kwijt kan over het horloge of mechanisme? Ook info over type horloge is steeds welkom, lijkt mij mischien een omgebouwd zakhorloge… Wel best klein…
Er zijn er een stuk of 15000 van gemaakt en er staat geen sekondenwijzer op, die ontbreekt dus al niet bij het horloge.
Informatie over het horloge specifiek kan ik dan weer niet vinden, en ik verwacht dat precies ook niet…
Ik kan al niet wachten tot het aankomt! Alvast bedankt voor de hulp!