Incoming: Orthos Commander 300

Tja, homages. Toch altijd dat net niet gevoel gehad, hoewel ik Steinhart’s Ocean One altijd wel heb kunnen waarderen, nothing beats the original. Maar tijdens mijn zoektocht naar een mooie Seamaster Professional stuitte in op een Orthos Commander 300. Toch intrigerend, deze hommage aan de Seamaster 300 en na het lezen over de oorsprong van dit project, toch de knoop doorgehakt en voor een mooie prijs een exemplaar in Australië op de kop getikt. Erg nieuwsgierig naar dit horloge, zodra hij binnen is zal ik wat eigen foto’s posten.

Specs
Uurwerk: Seiko cal. NH35 Automatic
Diameter: 42mm
Dikte: 13mm
Glas: Domed Anti-Reflective Sapphire
Waterdichtheid: 300m

Foto’s(web en huidige eigenaar)

3 likes

Wel rekening gehouden met de bijkomende kosten? :wink:

Jazeker, en dan nog een mooie prijs :wink:

1 like

Mijn ervaring met Australië is dat je bij de douane nog wel eens geluk kunt hebben aangezien er niet massaal geimporteerd wordt vanuit Australië door particulieren

Mooi klokkie! Benieuwd naar je ervaringen met bijbehorende foto’s.

Wat voor kleur geeft de lume groen of oranje ?

Dat is mijn ervaring inderdaad ook, dus misschien heb je nog een meevaller. :smile:
Veel plezier alvast!

Mijn laatste aanwinst was een Australische klok via Kickstarter, en ik moest gewoon aftikken. Maar dat was natuurlijk geen deal met een privepersoon.

Inmiddels een paar weken in bezit en de ervaring is zeer positief. De kwaliteitsbeleving is goed, mooi afgewerkt en de stalen band is mooi op gewicht. De look is ook goed maar ik krijg er niet de verwachte klik mee helaas. Hij gaat dus weer in de verkoop en de jacht naar een geschikte SMP gaat verder.

2 likes