Incoming: Ракета "Экраноплан" / Raketa "Ekranoplan"

Ik heb een zwak voor dit Russische merk. Waarom? Geen idee, maar ook dit keer ben ik weer overstag. Ditmaal voor de Raketa “Ekranoplan”, lekker verhaal erbij, leuk als conversatiestarter. Hopelijk wordt deze nieuwe aanwinst snel bezorgd (momenteel alleen nog de voorverkoop).

15 likes

ziet er in ieder geval goed uit :+1:

Mwuah, niet overtuigd van het model in relatie tot het vlieg/drijf/hovertuig. Maarrrr, jij gaat er blij mee zijn :+1: Ik ben wel benieuwd hoe het in het echt uitpakt

1 like

Tof filmpje. :+1:t2:

Veel voorplezier en uiteindelijk veel plezier met het horloge zelf.

Gaaf zeg! :ok_hand:

Wat een monster was dat. Leeggewicht 380ton! :astonished:

2 likes
2 likes

Daar ben ik ook benieuwd naar. Inderdaad over de praktische toepasbaarheid van de Ekranoplan heb ik ook zo mijn bedenkingen, maar goed, het gaat mij vooral om het stukje historie, het verhaal en de fun.

2 likes

Ziet er zeker een tof ding uit! Ik heb zelf een 24 uurs “Polar” model en het moderne Raketa maakt zeker leuke spullen. Ook mooi om te zien hoe de kwaliteit over de verschillende modellen heen steeds toeneemt.

3 likes

Geweldige machines bouwde men in de USSR. Ik denk dan ook meteen aan de Typhoon onderzeeboot en het Antonov 225 vrachtvliegtuig.

1 like

Doe maar ff niet dit soort opmerkingen.

2 likes

:man_facepalming:t2:

:point_up:t2:

Ziet er een tof ding uit. Raketa maakte (en maakt, blijkbaar) cool spul. 24uurs en dubbele nul bovenaan, eens iets anders.

2 likes

Ekranoplane is misschien wel vetste stukje Soviet Engineering , bijna Mythisch :grin:
2 jaar geleden was ik dan ook op zoek naar een horloge met een geinige verwijzing.

En het moderne Raketa draag ik ook nog steeds een warm hart toe, alles in house , interessante herritage en originele modellen.

Persoonlijk maak ik andere keuzes tegenwoordig maar daar gaat dit topic niet over.
Veel plezier ermee alvast :+1:

off-topic:

voor wie de interesse deelt, dit is ook een fascinerende machine https://www.youtube.com/watch?v=f6R-h06IsJw

2 likes

Ha…ja idd ook machting mooi spul!

1 like

Inderdaad, daarom heb ik deze ook besteld. Ben benieuwd hoe deze er in het echt uitziet en voelt om de pols.