Ik vind de kleur mooi, en het is natuurlijk een Turtle, dus mooi vind ik 'm wel. Toch moest ik drie keer nadenken voor ik een like gaf, want hommage van een alleszins betaalbaar horloge, en daar heb ik niks mee. Dat ie toch een like krijgt is omdat de bronzen Turtle gewoon niet bestaat. Het is natuurlijk subjectief, maar ik heb minder moeite met een hommage van iets wat niet bestaat in die vorm.
Het moet gezegd, ik houd m’n hart vast voor de lume.
Dat gaat nog veel vlotter wanneer je met azijn gaat klooien.
Qua prijs vrij normaal. Bovenstaande Ventus was ex. Import nog onder de €200,- en dan heb je messing, NH35, betere afwerking dan een San Martin en een origineel design.
Desalniettemin is de san martin een leuk horloge voor een mooie prijs.
Wachten? Niet! ik heb hem overgenomen van een forum-genoot (en laat er toevallig precies de zelfde te koop staan op dit moment… )
Ik zat destijds al langer te loeren naar een hommage van San Martin. Maar de import kosten heb ik slechte ervaring mee en zal dus niet heel snel iets vanuit China bestellen tenzij het dusdanig goedkoop is dat er geen import overheen komt
Men kan patinering wat uitstellen en meer karakter geven door het brons eerstens in de lijnzaad olie te zetten. Dit houd oxidering op afstand in metalen maar niet perfect als je het ook niet periodiek bijhoud; je krijgt dan een mooie patina zonder extremen.