Gisteren binnen gekomen. Vol verwachting klopt mijn hart… oke het is nog geen Sinterklaas maar het cadeautje is al present.
Het horloge zit goed verpakt tussen bubbeltjesfolie in een stevige kartonnendos. Tussen het bubbeltjesfolie zit een mooi lederen doosje waarin het horloge is opgeborgen. De doos straalt klasse en luxe uit, dat beloofd wat!
Bij het openen van de doos is mij het wow effect bespaard gebleven. Het horloge toonde mij geen zins de sportiviteit en klasse die ik op de vele foto’s op het internet gevonden had. Mijn eerste indruk was meer, grappig horloge, apart maar wel erg kaal/saai.
Het horloge is vrij fors maar dat vond ik in eerste instantie niet erg. De wijzerplaat is rustig, erg rustig. Het bevat een witte ring met de tijds aanduiding en een aluminium achtig midden. Op de foto’s kwam het op mij over dat deze binnenste ring een mooie weerkaatsing van het licht geeft waardoor het de juiste uitstraling krijgt. Ik heb het horloge in verschillende omgevingen bekeken en wat met het licht gespeeld maar het heeft mij geen enkele keer verwonderd.
Verder een leuke sportieve band van apart materiaal aan de bovenzijde welke aan de binnenzijde afgewerkt is met leer. De band is zeer soepel wat je niet verwacht bij het zien van de foto’s, daar doet het materiaal stug aan.
Aan de achterzijde van het horloge is het uurwerk te zien door de doorkijkbodem. De rotor is voorzien met de merknaam en het logo van Schaumburg.
De kast ziet er netjes uit en ik vind de kroon er nog steeds interessant uitzien. De kast ziet er netjes afgewerkt uit en heb hier geen aanmerkingen op.
Het horloge valt vrij groot. IK heb meerdere horloge van 45mm gehad maar deze oogt echt fors, wellicht door de grote wijzwerplaat.
Om terug te komen op het aflezen van de wijzerplaats, dit is niet erg makkelijjk maar ik ben ervan overtuigd dat dit went, op de 5min. nauwkeurig zal toch goed kijken blijven maar je zal er niet veel naast zitten. Dus functionaliteit, tja daarvoor in een einzeiger misschien niet het meest ideale horloge maar de showfactor is ook wat waard. Hoewel de showfactor van dit horloge niet echt goed heeft uitgepakt.
Ik heb de beschermingen er lekker opgelaten, ik neem mijn verlies wat de verzendkosten betreft en probeer hem zo snel mogelijk terug te sturen. Weer een illusie armer :), maar ach shit happens.
Toch nog wat foto’s en oordeel zelf (let wel ik ben geen fotograaf):