Hola como estas Horlogeforum,
Vele van jullie zullen het kennen, een sluimerende zoektocht in je achterhoofd. Horloges die niet eens zo heel exclusief of speciaal zijn, maar vind ‘m maar eens? Eigenlijk zoek je ook helemaal niet goed en uitgebreid, want je houdt je voornamelijk en te veel bezig met the usual suspects. Herkenbaar?
Bij mij in ieder geval wel. Op die manier knagen er zelfs nog wel meer in mijn gedachte. Vreemd dat ik er toch zo weinig aan doe dan, ondanks dat ik ze toch wel heel graag wil??
Ik heb dit wel eens aan een normaal iemand proberen uit te leggen, maar die kijken me dan aan alsof ik gestoord ben .
Anyway, hier zitten lui die nog veel gestoorder zijn als ik, die zullen het vast begrijpen.
Afgelopen weekend tijdens mijn dagelijkse www zoektocht kom ik ‘m sinds tijden ineens weer tegen, de Seiko 5M23-6B50 Sports 150 Kinetic (1994) True; er staan echt wel meer te koop, maar deze zou weleens best m’n dagelijkse beater kunnen worden. Hij ziet er behoorlijk bepoteld en afgelebberd uit, maar zo zie ik ze het liefste. “I like them dirty”. De prijs is er ook naar…
Dus onbesuisd en ondoordacht hak ik in een paar seconden tijd de knoop door en de koop is een feit. Nu nog even afwachten tot ie uit Verweggistan hier is.
Veel meer dan een veeg met een natte lap krijgen de meeste nieuwe horloges hier niet. Ik denk echter dat deze wel een nieuwe bezel insert kan gebruiken. Hier ben ik al een beetje voor rond aan het kijken, maar ik kan helaas nergens vinden welke bezel insert ik moet hebben, of wat de maten er van zijn? Het zou logisch zijn om gewoon te wachten tot ie binnen is om dit op te meten, echter wil ik het gewoon nu weten . Dus, iemand info over welke bezel insert? Of wat de maten zijn?
Voor nu een foto-tje vanaf het internet.
De echte foto’s zullen volgen in een apart NA topic, al-dan-niet met verslag van de eventuele bezel wissel.
Gegroet, Alan