Incoming Seiko Fathoms en vraag

Ik heb momenteel geen één Seiko meer in mijn verzameling. Ik weet het dit kan gewoon niet. Daarom wil ik de komende maanden een inhaalslag gaan maken. De eerste is onderweg. Vanaf de eerste dag dat ik de Seiko Fathoms zag was ik er al een beetje verliefd op. Deze ging op de wishlist tot nader order. Ik heb hem ook al irl aan de pols gezien en vond hem eigenlijk nog mooier dan de fotos. Gisteren heb ik de SNZH57 besteld. De volledig gouden versie en de witte versie zijn ook erg gaaf en wie weet komen deze ook nog wel.
Ik zal hem niet veel op de stalen band dragen want dit model is eigenlijk geschikt voor zeer veel banden. Hier wat voorbeeldjes.
Op Mesh… Een hele mooie combi die moet er eigenlijk komen.

Op een Flieger band…Dit is eigenlijk de minst mooie combi imo.

Op een bruine croco…Erg netjes.

Tenslotte een plaatje van een mod op een rubber racing band.

Deze band heb ik gehad. Destijds gewonnen in een fotowedstrijd op watchuseek. Ik heb deze op het forum verkocht. Ik ben nu op zoek naar deze band in 22mm. Weet iemand waar hij te verkrijgen is? Een rubber tropic band zou ook mooi zijn.
En nu dit Fathoms topic toch open is nodig ik alle bezitters uit een plaatje te posten met hun combis.

Het rubber wat je aanwijst kan ik niet vinden, maar ik vind deze van http://www.timefactors.com/rubber.htm# ook een mooi alternatief (tu)

En natuurlijk de plaatjes van m’n eigen Fathoms :smiley:

Silver

& Gold

Ik wil alleen nog een blauwe erbij :slight_smile:

Goede tip van Timefactors. Dit is gewoon een isofrane band maar dan veel goedkoper. (tu)

dreski Schreef:

Goede tip van Timefactors. Dit is gewoon een
isofrane band maar dan veel goedkoper. (tu)
Bummer je kan niet met paypal betalen…:frowning:

Ik heb een blauwe met een normale stalen band. Maar zo’n mesh band vind ik ook wel erg mooi… Weet jij waar die te verkrijgen is??

Mesh banden zijn in Europa in de regel best wel prijzig. Er zijn internationaal echter hele goede alternatieven. Ik heb de mijne gekocht bij WJean, let wel dit was een Shark mesh, een dikke mesh band die makkelijk op maat te maken is middels shroeflinks. Deze band is identiek aan de band die Omega gebruikt voor de Ploprof, alleen kost die dan ruim $ 275,-… Inclusief verzendkosten heb ik $ 59,90 betaald, binnen een week in huis. Andere alternatieven zijn www.tungchoy.com en www.strapcode.com/store. Hier koop je al wat simpelere mesh banden vanaf € 14,- in alle maten.

Succes ermee! Mooi ding trouwens die FFF, ik vind de uitvoering met FiftyFive Fathoms op de wijzerplaat helemaal top!

Eric

dreski Schreef:

Goede tip van Timefactors. Dit is gewoon een
isofrane band maar dan veel goedkoper. (tu)

Nou, daar zit wel een heel groot verschil in qua flexibiliteit en soepelheid. Klopt, ze lijken veel op elkaar, maar qua draagcomfort niet te vergelijken. Ik heb beiden in mijn bezit en je voelt echt het verschil tussen beide banden. De band van Timefactors is gemaakt van pOlyurethaan wat bestaat uit twee componenten: een hard (MDI of TDI) en een zacht component (PEO of PPO). deze combi zorgt voor een Buigzaam, sterk en slijtvast geheel, wat bijv. ook gebruikt word in autolakken. De Isofrane wordt gemaakt van Een geheel eigen ontwikkelde rubbersoort, gebaseerd op Isoprene. Dit is een kleurloos, vloeibaar hydrocarbon component, uitermate soepel met de nodige stretch om de band onder alle omstandigheden te kunnen laten werken: krimpen bij kou en uitzetten bij warmte, dit om de band heel te kunnen houden. Isoprene komt o.a. vrij bij de verwerking van petroleum. Isoprene behoudt zijn kleur, design en trekt bijv. geen stof aan wat je nog wel eens ziet bij rubberen banden.

En nee, ik heb geen aandelen Isofrane…helaas :slight_smile:

Eric

Mooi hoor, de Seiko 5 Fathoms op mesh!

Grt. Marco

Jammer dat je voor de blauwe niet bent gegaan, die is weel mooier dan de gouden. :slight_smile:

Dreski, ik heb ook zo’n rubberen band gehad voor mijn oude Seiko. Die had ik bij Rob van MW gekocht en hij had ze weer van ergens anders (USA-site dacht ik). Ik wilde de band toen 2mm nauwer maken, maar je snijdt erg makkelijk door zo’n band heen, want het is erg zacht rubber/silicone.

Heb je wel eens gezocht naar een Isofrane rubber band. Deze zijn heel erg mooi en goed. Wel aan de prijs, maar dan heb je ook wel echt wat. Past ook goed bij de vintage uitstraling.

Zowel op mesh als op bruin croco vind ik ze erg mooi. Het is sowieso een mooi horloge. Waar heb je hem vandaan ?

Paul.

Marco-T Schreef:

Het rubber wat je aanwijst kan ik niet vinden,
maar ik vind deze van
http://www.timefactors.com/rubber.htm# ook een
mooi alternatief (tu)

http://www.timefactors.com/images/isorubber.jpg

En natuurlijk de plaatjes van m’n eigen Fathoms
:smiley:

Silver

http://i114.photobucket.com/albums/n243/marco-wilm
a/Seiko%20SNZH55%20FFF%20Silver/SeikoSNZH55Silver-
3.jpg

& Gold

http://i114.photobucket.com/albums/n243/marco-wilm
a/Seiko%20SNZH57%20FFF%20Gold/SeikoSNZH57FFFGold-1
.jpg

Ik wil alleen nog een blauwe erbij :slight_smile:

Die gouwe mod blijf ik erg mooi vinden.

Mocht je em ooit tegenkomen of willen flipperen, mag je me altijd PB-en.

Ik heb de goedkopere mesh van tungchoy gehad, tegenwoordig draag ik mijn MKII vaak aan de dikkere mesh van wjean.

Dat is een hele mooie meshband!

De 55 fathoms is echt leuk. Jammer dat er in mijn ogen wel eerst een gemodde wijzerplaat in moet (ik knap altijd af op die grote “5”) en da de waterdichtheid geen 200 meter is.

Waar kan ik trouwens een mod-wijzerplaat kopen?

Wjean heeft idd heel mooie meshbanden a la de Omega mesh. Maar zover ik weet alleen ‘blasted’.
Een andere oplossing zijn de banden van Modena Watch straps. Het is meer siliconen dan rubber en dat maakt ze een beetje iffy: als je de pushpin scheef steekt, steek je dwars door het materiaal heen (vraag me niet hoe ik het weet).

De Timefactors band is goed: lekker stevig, maar wel een stofmagneet. Hoewel er mensen zijn die weten hoe je dat op kunt lossen.

Als de Seiko Fathoms een grote klok is, kun je ook nog denken aan de DiChronissimo: ze hebben een watervaste leren band die super stevig is. Veel Sinn en Damasko modellen worden standaard met deze band uitgerust.

Menno

Hier een afbeelding van de DiChronissimo aan mijn MKII SeaFighter.

Paul Jenner Schreef:

Zowel op mesh als op bruin croco vind ik ze erg
mooi. Het is sowieso een mooi horloge. Waar heb je
hem vandaan ?

Paul.

Ik heb deze via een priveverkoper uit Signapore waar ik een goede relatie mee heb opgebouwd. Maar gewoon ff zoeken via ebay.com. Officeel mogen deze verkopers niet aan europa leveren door Seiko. Wanneer je ze een mail stuurt en verteld dat je dit weet maar niets aan Seiko zal verklappen kun je ze vaak gewoon kopen. En anders kan Rob van Monsterwatches er ook wel een voor je regelen.

Mooi horloge, ik heb hem zelf momenteel aan een Maratac hangen:

ha die Andre,

mooi horloge hoor maar van jou had ik wel wat spannender uitvoering verwacht zoals de volledig gouden!

gr

vncnt

Zeemeester Schreef:

ha die Andre,

mooi horloge hoor maar van jou had ik wel wat
spannender uitvoering verwacht zoals de volledig
gouden!

gr

vncnt

Geduld die komt er ook nog wel hoor. :smiley:

sowiezo wil ik ook zo een klok en ik zou gaan als eerste voor de ,…ook erg netjes,…band en daarna de stalen. die vind ik ook mooi.

kortom, de band zonder horloge is niks maar de band maken het horloge?"*%^#!

Die bandjes die jij zoekt zijn hier te koop:
http://www.10watches.com/apps/webstore/products/category/20939?page=1